Arctic Cooling Freezer 7 Pro?

Vandkøling d.  17. august. 2006, skrevet af PerFecTioN
Vist: 321 gange.

PerFecTioN
 
Superbruger
Tilføjet:
17-08-2006 14:24:52
Svar/Indlæg:
32/30
Hej!

Jeg har lige købt en Arctic Cooling Freezer 7 Pro køler. Jeg har et Asus P5LD2 bundkort, og en 3200 mhz prescott processor, socket 775.
Problemet består i, at jeg henholdsvis på edbpriser og på pakken kan se det er muligt at justere fan-speed på køleren. Dog bliver min bios ved med at plage mig med at køleren kun kører 500 rpm, og jeg kan ikke rigtig ændre det nogen steder. Nogen der har et bud på en løsning?

Er der samtidig nogen der har et godt bud på et program til at overvåge temps på bundkort og lignende. Jeg har lige installeret motherboard monitor, men er det fint nok?
Det siger iøvrigt at CPU-temp er på omkring 38-40, mens min bios siger den ligger på 52-54 - hvad er den rigtige temp så??

Påforhånd tak,
Michael

M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2006 14:44:31
Svar/Indlæg:
4112/53
Du kan ofte ude i BIOS slå RPM overvågningen på CPU blæseren fra, men dette er selvf. en ulempe, når du køre med luftkøling, men det kan fjerne dit problem.
Er det pga. PC-probe II, så kan du gå ind i indstilingerne, og det sætte hvilket RPM tal den skal begynde at lave ballade ved.
Dog er der lige det problem, at der ikke er ret mange bundkort/blæserstyringer, der kan aflæse rpm under 1000 rpm på blæserne, hvad enten det er 80mm eller 120mm bæsere.

MBM er et ganske fint program, men det har problemer med at "tolke" de nyeste bundkort, og der er derfor nogle gange en del ballade med MBM i de nyeste systemer. Det havde jeg i hvert faldet med mit P5WD2-E premium, og får det sikkert også med det P5W DH jeg (forhåbentligt) snart modtager. :00



PerFecTioN
 
Superbruger
Tilføjet:
17-08-2006 14:52:00
Svar/Indlæg:
32/30
Mht. bios, så har jeg slået overvågningen fra, men det er stadig lidt bekymrende som du siger, idet blæseren nok ikke kører optimalt. PC-probe ved jeg ikke hva er.

Kender du så et andet program, der er bedre end MBM?