suporter fyret

Hyggehjørnet d.  17. august. 2006, skrevet af MJENSEN
Vist: 560 gange.

MJENSEN
 
Superbruger
Tilføjet:
17-08-2006 20:26:05
Svar/Indlæg:
1233/50
Fyret på grund af PC support.


Dette skulle være en virkelig historie om en ansat
som blev fyret efter at have forsøgt at hjælpe en kunde.
Alle supportopkald bliver båndet.

Nedenstående er en udskrift af båndet, der fik ham fyret.


--------------------------------------------------------------------------------

"Microsoft support linien, Kan jeg hjælpe?"

"Ja, jeg har problemer med min tekstbehandling."

"Hvilken slags problem?"

"Ja jeg var ved at skrive et brev da alle ordene pludselig forsvandt."

"Forsvandt?"

"Ja de blev bare helt væk."

"Hmm. Hvordan ser det ud på din skærm?"

"Ingenting."

"Ingenting?"

"Den er helt blank og vil ikke acceptere noget af det jeg taster."

"Er du stadig i Word eller gik du ud af programmet?"

"Hvordan kan jeg se det?"

"Kan du se cursoren eller kan du se skrivebordet?"

"Selvfølgelig kan jeg se mit skrivebord, men hvad er en kør-så?"

"Lige meget, kan du flytte cursoren rundt på skærmen?"

"Der er ikke nogen kør-så. Som jeg sagde før,
vil den slet ikke acceptere noget af det jeg taster."

"Har din monitor en lysdiode tændt?"

"Hvad er en monitor?"

"Den er den ting på dit skrivebord, der ligner et TV. Skærmen.
Har den et lille lys, der viser om den er tændt?"

"Det ved jeg ikke."

"OK, kig bag på skærmen, og se, hvor strømledningen går ind. Kan du se den?

"Ja, det tror jeg nok."

"Fint. Følg nu ledningen, og fortæl mig så, om ledningen
er sat i stikket i væggen, og om kontakten er tændt."

"Jeps, ledning i og kontakten er tændt."

"Da du kiggede bag skærmen, så du så, om der
var to ledninger tilsluttet bagpå og ikke bare en?"

"Nej."

"Jamen, der skal være to, så kig lige igen, og find det andet kabel."

"Okay, her er det."

"Følg kablet, og fortæl mig, om det er sidder rigtigt ind i bagsiden af din computer.

"Jeg kan ikke nå derom."

"Hmm, men kan du ikke SE, om det sidder ind i computeren?"

"Nej."

"Hvad nu hvis du lægger knæet på bordet og læner dig ud over kanten?"

"Nåh, nej, det er fordi, jeg ikke sidder i den rigtige vinkel - og fordi det er lidt mørkt."

"Mørkt?"

"Ja lyset er slukket på kontoret. Det eneste lys, jeg har, er fra vinduet."

"Jamen, hvad så med at tænde lyset."

"Nej. Det kan jeg ikke."

"Nej? Hvorfor ikke?"

"Fordi her er et strømsvigt."

"Et... et... et... strømsvigt? AHA, så tror jeg, at jeg ved lige, hvad vi
skal gøre nu. Har du stadig kassen som computeren blev leveret i?"

"Øh ja. Jeg har kassen henne i skabet."

"Godt. Hent kassen, tag ledningerne ud og pak computeren ned, som den var,
da du fik den leveret. Så afleverer du den tilbage til butikken, du købte den fra."

"Virkeligt? Er det så slemt?"

"Ja, det er jeg bange for, at det er."

"Nå, men hvad skal jeg så sige til dem?"

"Fortæl dem, at du simpelthen er alt for åndssvag til at eje en computer


B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2006 20:29:15
Svar/Indlæg:
3640/1231
Virkelig historie tror jeg nu ikke, men gammel... meget gammel er den i hvert fald - dog ikke mindre sjov af den grund :e

Men tror ikke du skal satse dine penge på at den er ægte ;)



Noltus
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2006 20:29:59
Svar/Indlæg:
2211/331
endnu en support vandrehistorie,opdigtet og gammel



br1an
 
Overclocker
Tilføjet:
17-08-2006 20:32:39
Svar/Indlæg:
37/10
Supportere er fandme generalt dumme. Jeg har snakket med creative, trendnet supportere i denne uge, total inkompetente.

Undtagelsen var teknikerne fra Brother jeg havde fat i...



B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2006 20:34:23
Svar/Indlæg:
3640/1231
Ja, man er ikke altid heldige med dem :l

Der findes dog undtagelser :i

Har gode erfaringer med Merlin og Fona's :00 :e :e :e



MJENSEN
 
Superbruger
Tilføjet:
17-08-2006 20:37:30
Svar/Indlæg:
1233/50
4# osse her især med merlins



DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2006 20:40:43
Svar/Indlæg:
6531/410
der findes dælme også kunder der er for dumme til at have en pc :e



MJENSEN
 
Superbruger
Tilføjet:
17-08-2006 20:41:12
Svar/Indlæg:
1233/50
4# apropros suport...

har du hørt tæskeholdet-fugle og deres testikler.?



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2006 20:51:40
Svar/Indlæg:
6052/189
Supportere er fine nok.

Problemet er at når man typisk ringer til "support" af en eller anden slags får man en der er trænet til at håndtere problemer af den slags.

Når jeg kommer igennem til et eller andet plejer jeg at bede om at snakke med "teknisk support, eller en der ved meget om det rent tekniske og ikke brugerproblemer".

For den første person man møder er typisk ham der skal hjælpe med at få kablet sat rigtigt i eller få gjort noget så simpelt som en reboot eller lignende :)


Man ska bare bede om de rigtige folk, så kører det sgu.

Havde fx engang noget bøvl med min linje hos TDC. Jeg fik supporten i røret og sagde at der var bøvl med hastigheden og svartider. Jeg forklarede jeg havde pinget diverse sites osv osv. Så rendte hun ned og "patchede" mig.. et eller andet smart med "patching" var det i hvertfald.

Hun var sej nok.. Og ja det var en dame :e



--DaxTeR--
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2006 20:58:10
Svar/Indlæg:
1089/98
#4 Kan give dig ret i Merlin er gode, men Fona's er da godtnok de dårligeste der findes.

Jeg købte engang et xbox spil ved dem, da jeg kom hjem og satte det i, startede spillet, og inde i første map i spillet, fryser spillet, og der komme en fejlmeddelse fra xbox'en. Prøver mnage gang, men det sekr helle tiden samme sted. Prøver i en anden xbox, og der sker det samme. Jeg går ned med spillet, og siger hva problemet er, og jeg vil have et nyt. De siger de vil se fejl'en, og så må vi gå over og prøve spillet på ders xbox, og det starter self. som det skal, og de siger jeg ikke skal prøve og snyde dem! Hva sker der ??? Det er jo første inde i mappen fejl'en er. Men går så igen med at spille, for at komme til fejl'en, og da jeg komme til fejl'en, vil se sende spillet ind.... 14 dage efter får jeg et nyt...

Har også prøvet med en MP3 afspiller.
Den ville ikke kendes ved pc'en, den slukkede bare når jeg lagde musik ind på den, ellers gik den bare kold, og da jeg gik ind med den, mente de det var fordi jeg ikke kunne finde ud af at bruge den, men jeg villie så vise fejl'en, men nææ nej, det havde de ik tid til..... Efter noget tid ente det dog med jeg fik mine penge igen..


#0 Tror ikke helt på den er rigtig;) Men det gør den jo ikke dårlig :i



#10
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2006 21:00:31
Svar/Indlæg:
3640/1231
Må krybe til korset og indrømme at jeg var dybt sarkastisk i min indlæg #4 :r :e

Troede det lyste igennem :00 :f



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
17-08-2006 21:12:10
Svar/Indlæg:
14079/622
->#10

Jeg havde fanget den ;):P:e:e
Den udtalelse bliver NoNig nok ikke glad for..:P.. (NoNig, forsvar Merlins ære!!11oneone:))

Generelt set, fatter medarbejdere sådan nogle steder INTET overhovedet.. "Desværre" er det ikke alle, der er så utrolig nørdede som os, og som kan låse alle problemer ved et trylleslag(:00).
Selv arbejder jeg ved en tankstation.. og nej, jeg har <b>aldrig</b> tanket på det sted jeg arbejder!..:00
Hvorfor ? Fordi jeg ikke har bil.
Men derfor kan jeg godt hjælpe folk alligevel.. de fleste kunder ejer jo ingen form for logisk sans, og skal have manual til at trykke på en knap, selvom der står på knappen, hvad den er til. Næh du, drop manualerne og udvid den logiske sans..;).. dog kan det godt resultere i enorme bummerter til tider :e:P.



Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2006 05:34:45
Svar/Indlæg:
6181/270
du har vel ikke fundet den på www.guld.dk ?



@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
18-08-2006 07:52:55
Svar/Indlæg:
4033/364
#11

så ved du også om SAJ173 kan bruges i stedet for DOT-4 ? og hvilken viskositet ens olie skal have når man kører Honda VTEC om vinteren... ? (pointe: selv tankpersonale får oplæring i disse ting.. det gør det i hvertfald hos Q8)

Og jo, folk fatter ikke at læse på emballagen.. har arbejdet i Bauhaus..... folk kan stå med en æske 50mm Gipsskruer , stort set det eneste der står på forsiden.. og så spørger de om det er til gipsvægge??

Vil da lige forsvare supportere.. kendte en hos TDC support , flink fyr, men da han sagde hvad han fik i timen, så kan jeg da afsløre at en kasseassistent i netto får mere.

når det er sagt, så kan vi jo nok alle fortælle en god supporter historie.. min var at jeg engang fortalte tumpe2 supporten at jeg havde en Dlink trådløs router sat til deres Zyxel router. fint nok, de har åbenbart logget det (de siget det i hvertfald alle de gange jeg ringede).. så en dag internettet er nede, ingen IP fra WAN siden, så ringer jeg til dem..

mig: Jeg kan se i zyxelen at routeren ikke får nogen IP fra WAN...
supporter: Det er fordi at slagelse centralen er nede....
mig: tænkte fint nok, så kommer den nok op og køre... men så tændte jeg lidt af af følgende:
supporter: Men nu skal du jo huske at vi ikke yder support på din router....
Mig: Øh var centralen ikke nede?
supporter: Jo, men vi supporterer ikke din router...






Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
18-08-2006 08:01:09
Svar/Indlæg:
2458/91
Ja bredbåndskunderne hos DLG er ikke meget klogere. Forleden dag var der én der ringede ind og sagde....

Det er fandme for meget, siden jeg er blevet opkoblet på jeres bredbånd (DLG kører selvf på TDC´s net) så har jeg haft virus hele tiden.

Manden var tosset og jeg prøvede at forklare ham at det var nøjagtig det samme net han kørte på som før og at det handler om hvorvidt hans antivirus er opdaterede. Efter vi tjekkede alt dette spurgte jeg ham så om han havde andre Pc´ere i et evt netværk. Jeg forklarede ham at en evt virus fx en orm han infiltrere sådan et netværk.
Derefter udbrød han:

Han de sådan kravle mellem computere????

Fuck hvor jeg prøvede at holde masken...... :e

Det værste var at han virkelig ikke anede det...



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2006 12:50:49
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #10

Du er så implicit til tider B@NG, at selv de bedste bliver koblet af :00

-> #11

Vil sige, med fare for nedfald, at jeg vil give jer ret. Min fordom om *host*-arbejdere, kun er blevet bekræftet. Det er flinke mennesker osv. men mit generelle indtryk er faktisk, at det mest er de nordjyske der går op i deres job.

Sjællænderne virker mere tilbøjelige til at sige "HD RDY" og så er den i vinkel. Fyn er også rimelig ok med på noderne.

Supporten? Glem den, sikke nogle fjolser...

Men, man skal huske at vende den 360º. Danmarks nørdede befolkning er en ubestridt minoritet, som ikke sidder på mere en ca. 5 % af det samlede computer/entusiast-markede.

Selv mange af dem der er "nørder", er ikke det jeg ville kalde for "rigtige" nørder, i og med, de bare spiller lidt CS, piller næse og wanker til et billede af en M4... :p

Og nu var det ikke ment sådan, at jeg har et problem med folk der wanker til billeder af en riffel ;)



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
18-08-2006 13:07:31
Svar/Indlæg:
14079/622
->#13

Det aner jeg virkelig ikke :e.. jeg ved dog, trods alt, at du snakker bremsevæske.. right ? :00
Mht Honda'en har jeg heller intet clue.. jeg har kun fået oplæring i, hvordan man betjener kassen..:l

Hen ad vejen har jeg så fundet ud af, hvordan vaskehallen fungerer osv. Dog er det yderst sjældent, at jeg ikke kan hjælpe kunderne. Og når jeg endelig kommer ud for det, ringer jeg bare til bossen og får instruktioner :)

Heldigvis er jeg lige startet på kørekort, så jeg burde være mere erfaren snart :e

->#15

Hvor har du dog ret :P..

Du må føle dig lidt overlegen til tider :e



Moze15
 
Superbruger
Tilføjet:
18-08-2006 21:12:21
Svar/Indlæg:
1235/80
for at lede fokus over på den sjove side, har jeg fundet et passende billede:




enjoy



Moze15
 
Superbruger
Tilføjet:
18-08-2006 21:16:59
Svar/Indlæg:
1235/80
hov, jeg glemte at jeg af en hakker:P:P:P:P har fået til sendt denne source-kode, som viser MS's markedsførings strategi:

\\ Microsoft marketing strategy (MARKET.EXE):

#include
#include
#include /* Microsoft Network Connectivity library */
#include /* For the court of law */
#define say(x) lie(x)
#define computeruser ALL_WANT_TO_BUY_OUR_BUGWARE
#define next_year soon
#define the_product_is_ready_to_ship another_beta_version

void main()
{
if (latest_window_version>one_month_old)
{
if (there_are_still_bugs)
market(bugfix);
if (sales_drop_below_certain_point)
raise(RUMOURS_ABOUT_A_NEW_BUGLESS_VERSION);
}
while(everyone_chats_about_new_version)
{
make_false_promise(it_will_be_multitasking); /* Standard Call, in lie.h */
if (rumours_grow_wilder)
make_false_promise(it_will_be_plug_n_play);
if (rumours_grow_even_wilder)
{
market_time=ready;
say("It will be ready in one month);
order(programmers, stop_fixing_bugs_in_old_version);
order(programmers, start_brainstorm_about_new_version);
order(marketingstaff, permission_to_spread_nonsense);
vapourware=TRUE;
break;
}
}
switch (nasty_questions_of_the_worldpress)
{
case WHEN_WILL_IT_BE_READY:
say("It will be ready in", today+30_days," we're just testing");
break;
case WILL_THIS_PLUG_AND_PLAY_THING_WORK:
say("Yes it will work");
ask(programmers, why_does_it_not_work);
pretend(there_is_no_problem);
break;
case WHAT_ARE_MINIMAL_HARDWARE_REQUIREMENTS:
say("It will run on a 8086 with lightning speed due to"
" the 32 bits architecture");
inform(INTEL, "Pentium sales will rise skyhigh");
inform(SAMSUNG, "Start a new memorychip plant"
"'cos all those customers will need at least 32 megs");
inform(QUANTUM, "Thanks to our fatware your sales will triple");
get_big_bonus(INTEL, SAMSUNG, QUANTUM);
break;
case DOES_MICROSOFT_GET_TOO_MUCH_INFLUENCE:
say("Oh no, we are just here to make a better world for everyone");
register(journalist, Big_Bill_Book);
when(time_is_ready)
{
arrest(journalist);
brainwash(journalist);
when(journalist_says_windows95_is_bugfree)
{
order(journalist, "write a nice objective article");
release (journalist);
}
}
break;
}
while (vapourware)
{
introduction_date++; /* Delay */
if (no_one_believes_anymore_there_will_be_a_release)
break;
say("It will be ready in",today+ONE_MONTH);
}
release(beta_version)
while (everyone_is_dumb_enough_to_buy_our_bugware)
{
bills_bank_account += 150*megabucks;
release(new_and_even_better_beta_version);
introduce(more_memory_requirements);
if (customers_report_installation_problems)
{
say("that is a hardware problem, not a software problem");
if (smart_customer_says_but_you_promised_plug_and_play)
{
ignore(customer);
order(microsoft_intelligence_agency, "Keep an eye on this bastard");
}
}
if (other_company_gets_smart_idea)
{
steal(their_ideas);
accuse(compagny, stealing_our_ideas);
hire(a_lot_of_lawyers); /* in process.h */
wait(until_other_company_cannot_afford_another_lawsuit);
buy_out(other_company);
}
}
/* Now everyone realizes that we sell bugware and they are all angry at us */
order(plastic_surgeon, make_bill_look_like_poor_bastard);
buy(nice_little_island); hire(harem);
laugh_at(everyone, for_having_the_patience_year_after_year_for_another_unfinished_version);
}

void bugfix(void)
{
charge (a_lot_of_money)
if (customer_says_he_does_not_want_to_pay_for_bugfix)
say("It is not a bugfix but a new version");
if (still_complaints)
{
ignore(customer);
register(customer, big_Bill_book);
/* We'll get him when everyone uses Billware!!*/
}
}

void interrupt extreme_condition()
{
if (critical_exeption_has_not_occured_in_10_mins)
{
make_party();
inform(computer_magazines, newspapers, "No bugs in Microsoft products!");
money_reserved_to_bills_account += 10*megabucks
money_used_for_bug_fix -= 10*megabucks;
}
}

long double secret_procedure() \\Called frequently
{
while !police_begin_to_suspect_rotten_buisness
{
hire(hacker);
order(hacker, hack_into_bills_bank);
order(hacker, raise_bills_account, a_lot);
report_police(hacker, destroyed_microsoft_computer_system);
get_big_fat_reward_from_police(having_catched_hacker);
get_even_bigger_fatter_insurance_income(little_soon_to_be_bankrupt_insurance_company);
change(insurance_company);
}
return money_earned
}