Hvis det er HiFi, bliver det vel også en anden pris? Mit budget ligger omkring de 1000-1500 nemlig. Men har hørt en del snakke om at Altec'ens sub har det med at brumme når det ikke spiller, plus at det jo fylder en del?
Hvis du har pengene og pladsen, så ville jeg nu nok også mene, at hifi ville være et bedre køb. Jeg investerede i et par Dali 400 højttalere for et par måneder siden og de lyder bedre end noget computer sæt jeg har hørt. Gav 1600kr for dem i perfekt stand, men de kan sagtens findes ned til 1000kr. Det kræver jo så selvfølgelig at man har en ordentlig forstærker. Jeg har lige nu en Kenwood Dolby surround reciever, men har kigget på en HK3480 stereo reciever ( http://www.electronicsoutfitte... ), eller noget tilsvarende Nad. Men hvis det skal være 2.1 computerhøjttalere, så tror jeg også jeg ville springe på det Altec Lansing.
brumme?? nede i midtdata hørte jeg ingen brumme til trods for at der blev spillet techno. jeg har haft creative s750 sæt og logitech 640, jeg har brugt noget der ligner 80-100timer på at høre på forskellige typer og uanset så altec den der har den bedste diskant(jeg lytter til classics) til dags dato. jeg ved godt at på specs så er der ingen der kan følge logitech men specs er ikke alt, men hvis du kan så lyt til dem inden du køber dem.
#0 jeg ville nok vælge Logitech eller Empire , da jeg personligt synes at Logitech og Empire er (cool`ere) og flottere og jeg har selv logiteh x-530 og det spiller super !
ja, selve sub er rimelig stor taget dens pris i betragtning. højtt er rimelig høje de er ikke små kompakte genstande. men jeg ville tro samlet det fylder ca. 50x50x40cm men det er kun øje mål, men det er nok lidt større. bedre kan jeg vist ikke sige det.
okay, har lige tjekket størrelsen efter linket til højttalerne og de er da store, men skulle nok kunne finde plads på mit skrivebord. :) jeg vil se om jeg kan komme til at høre Altec'en i morgen, som flere siger er det bedste køb.
Jeg ville se på Empire sættet, teknikken er os noget nyere og enhederne ser mere "rigtige" ud....
Men du kunne jo prøve dem alle af, det er kun dine øre der kan vælge, jeg har ligeledes Altec sættet, det spiller ganske godt, men der er gået mere op i design end lydkvalitet..
Jeg ville nok også gå efter Empire. Jeg synes ikke særlig godt om sættet fra Logitech. Det er ikke godt til alle typer musik, eller også var det bare ejeren der ikke kunne indstille subben.