Casemod.

Case-modding d.  20. august. 2006, skrevet af Grislum
Vist: 735 gange.

Grislum

Overclocker
Tilføjet:
20-08-2006 17:21:35
Svar/Indlæg:
302/31
Jeg har snart en anden computer til rådighed når jeg om ikke så længe vil opgradere til Conroe og hvad der med det tilhører.
Så jeg har fundet mit gamle kabinet frem fra en Win 95 pc. Det er ikke ret stort, men jeg håber på at få plads til: AMD 64 3500+, ASUS A8N SLI-Deluxe, 6600GT (muligvis 7800GT) 2gb Kingston Value RAM osv.
Men da dette kabinet ikke ser alt for indbydende ud, vil jeg gerne det frisket op, muligvis med en sort blank overflade og nogle blæsere hist og her.
Men da jeg aldrig har prøvet at Casemodde før, vil jeg blive meget glad, hvis nogen gad hjælpe mig lidt.
1. Hvordan starter man på et casemod? Hvis der f.eks skal males? eller bores huller.
2. Giv mig idéer til hvad der kunne se godt ud, samtidig med der skal være optimal luftgennemstrømning. og helst ikke noget med vindue i siden.
3.Hvilke materialer skal jeg bruge? Anbefal maling og evt. nogle casemod ting etc.
4. Noget man skal tænke på, før man starter?

4.

Lars

Superbruger
Tilføjet:
20-08-2006 17:45:09
Svar/Indlæg:
1633/76
Start med at tjekke om dit kabinet overhovedet er ATX standard :i Kan huske en del maskiner fra win95 tiden er AT-standard, så skal du modde en del, eller finde dig et andet kabinet. Jeg ville anbefale det sidste.

secz

Overclocker
Tilføjet:
20-08-2006 17:46:28
Svar/Indlæg:
188/8
1. hvis der skal bores eller skæres, skal du selvfølgelig gøre det FØR du maler.

2. det er svært at komme med gode idéer, når man ikke ved hvordan kabinettet ser ud!. du kan evt. uploade et billede af det på www.peecee.dk
mht. lufgennemstrømning, så er en hovedregel at der skal luft ind foran i bunden, og luft ud øverst bagpå kabinettet.

3. af maling skal du bruge noget autolak. husk at slibe det gamle maling af, og giv kabinettet noget grunder før du maler. du kan evt give noget klar lak bagefter, det ser godt ud!

4. du skal vel overveje om det er sådan du vil have det til at se ud, hvis du skærer noget væk..

MJENSEN

Superbruger
Tilføjet:
20-08-2006 17:47:20
Svar/Indlæg:
1233/50
ja og fremmest ville det være en god ide med plexiglas til ruden

hvad det angår mallingen så er det en god ide at broge motip spraymaling

Grislum

Overclocker
Tilføjet:
20-08-2006 18:14:24
Svar/Indlæg:
302/31

Billede af kabinettet.

Og hrmm det er tilsyneladende ikke ATX. Så kan billedet jo være ligemeget men i får det alligevel. ):

Nå, det var faktisk også kun fordi jeg ikke gad at bygge pc'en ind i en kuffert, dvs vi nu går over til Casebuild. (:

Har i nogle forslag til "pc i kuffert"? Og er der nogen der har et link til en god stor metal kuffert med plads til en pc?

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2006 21:15:02
Svar/Indlæg:
1776/116
Harald Nyborg har vist en del alu kufferter.

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2006 19:14:05
Svar/Indlæg:
4230/89
det er for det meste en god ide, lige at lave en skitse af kabinettet, og så tegne hvad man havde tænkt sig...
tegn det i måletoksforhod, så du har en ide om hvordan det vil komme til at se ud når du er færdig...

så evt lave en liste over ting kabinettet skal opfylde, fks en 120mm blæser i hver ende! eller i toppen...

hvad dit "kuffer-mod" angår, så syntes jeg næsten det er blevet For almindeligt, hvis du kigger på www.tweakup.dk under deres casemod sektion, finder du tonsvis af alluminiums kufferter, som alle ligner hindanden, for det er jo ret svært at ændre udseende på en kuffert ;)

så hellere finde på noget lidt mere originalt(har ikke umiddelbart nogle ideer), men bare noget som ikke alle har 8)