luft i systemet

Vandkøling d.  20. august. 2006, skrevet af heinrich
Vist: 345 gange.

heinrich

Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2006 21:39:09
Svar/Indlæg:
1341/56

hey

jeg har lige udskiftet min gamle punpe med en laing ddc ultra.

og den trækker luft ned fra mit res som er placeret mere eller mindre lige over det.

mit res er et aquatube, hvor jeg suger i bunden af det. jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre for et stoppe alt det luft... har tænkt på at sætte en plade i bunden af mit res, ca 1 cm over hullet i bunden.

synes også jeg har læst om nogle der har puttet lidt afspændings middel i. men har nu engang brug for lidt hjælp her....

Marbuhai

Superbruger
Tilføjet:
20-08-2006 21:46:08
Svar/Indlæg:
667/20
Afspændings middel hjælper ikk på den pumpe der, du skal prøve og line det sådan op at du får luften til at stoppe lige inden det rammer dit reservoir, du skal nå at stoppe pumpen inden den igen suger luften med rundt igen...

Afspændings middel hjælper med at få luften til at slippe i slanger og komponenter..

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2006 16:25:17
Svar/Indlæg:
6052/189
Så kan man vist roligt sige at du har fået købt dig noget luftkøling hva??? :e :e 8) :00 :p :r x(

heinrich

Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2006 10:45:26
Svar/Indlæg:
1341/56

ok, nu har jeg givet det lidt tid, da jeg skrev #0 var det timer siden jeg havde monteret pumpen.

men problemet er der stadig og jeg er nu sikker på pumpem pisker den smule vand der er i res op og hiver luft ned.

kan se det ved at vandstanden i res er forskellig når jeg slukker maskinen. det er ikke en stor forskel men den er der. og det er begge veje, nogle gange er der mere andre gange mindre...

skal virkelig bruge en eller anden fornuftig ide til hvordan jeg stopper det, det larmer og det er jo ikke luft køling!

min temp faldt iøvrigt 7-8 grader vedskift af pumpem :D

Marbuhai

Superbruger
Tilføjet:
25-08-2006 13:56:39
Svar/Indlæg:
667/20
#3 Har skrevet det i #1 det er svært at drive luften ud, jeg har dog "kun" en pro, og ja min suger også vandstanden lidt ned og det giver lidt sig selv når der kommer tryk på..

Du har ikk fanget alt luften og derfor vil luften bare cirkulere, men jeg har altså fået alt mit luft ud, tog godt nok et par dage og jeg har 2 radiatore jeg skal vende og dreje for at lokke luften ud af dem..

Jeg vil ligeledes foreslå enten at vælge et T-stykke som påfyldning (bruger jeg), så slipper du for lyde fra det reservoir du har, eller vælge et bay reservoir hvor det er nemt at påfylde, men der skal en slange på den 3 udgang i det bay-res, som så efter udluftning toppes op så meget som muligt, og så er res lydene kluk lydene så godt som væk..

heinrich

Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2006 15:35:25
Svar/Indlæg:
1341/56

hmm, det kan godt være, men det der undre mig er at vandstanden er anderledes når min maskine bliver slukket far gang til gang, nogle gange lidt højere andre gange lidt lavere.

for mig lyder det som om at den suger luft ned, men det kan godt være du har ret, vil prøve at rode lidt med det her i weekenden..