Geninstall. Win XP

Software d.  21. august. 2006, skrevet af Noltus
Vist: 222 gange.

Noltus

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2006 12:30:32
Svar/Indlæg:
2211/331
Hej
Jeg skal have geninstalleret xp,den ligger for sig selv på en partition,hvad skal jeg sikkerheds kopiere for at xp kan huske hvor alle programmer er og for at den får alt med i reg.databasen,og kan jeg gøre så alt ligger i start menuen igen,jeg må have hjælp da det aldrig er lykkedes for mig,ie og outlook er ikke noget problem,på forhånd tak

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2006 13:15:39
Svar/Indlæg:
6624/113
Jeg tror man kan bruge "Guiden overførsel af filer og indstillinger" - og den ligger i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer...

Evt kan du vænne dig til at lave en ghost som backup en gang om ugen - og gemme de 3 sidste. Så kan man altid komme tilbage til noget der virker.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2006 14:05:03
Svar/Indlæg:
2870/65
Har du ikke adgang til Ghost, kan man bruge Rdrive, Acronis og flere andre programmer image-programmer.

Alternativt kan du bruge NTbackup (med mindre du bruger Homo Ed. hvor NTbackup ikke er inkluderet). Men selv hvis du bruger Home Ed. kan du stadig bruge NTbackup:

Du "låner" selve NTbackup.exe filen fra en XP Prof ned i System32 mappen. Søger lidt på M$ HP og finder ud af hvor hjælpefilerne skal ligge...og starter du NTbackup (også på Home Ed.).

Så kan du føre backup-filen over på den nye maskine...og restore til en alternativ mappe...eller til den oprindelige lokation.