Højere temp efter nyt køling ??

Luftkøling d.  22. august. 2006, skrevet af ThomasO
Vist: 446 gange.

ThomasO
 
Overclocker
Tilføjet:
22-08-2006 02:27:33
Svar/Indlæg:
28/4
Hej alle sammen.

Jeg har det problem at mit grafikkort og min cpu er steget i temp efter jeg har købt ny køler til begge dele.

Jeg har sat det rigtigt på ( skulle jeg mene :) ) og der er kommet kølepasta på. først en del men fik af vide at det skulle være at man godt kunne "se igennem" så jeg har tøret lidt af men der sker stadig intet.

Jeg har skruet blæsere op på max og de er stadig varmere end før.
Før kørte jeg med std. køling så jeg forstår det bare ikke.


Grader:

Før:

Cpu: ca 37 grader
Gfx: ca 49-50 grader


Efter:

Cpu: ca 38 grader
Gfx: ca 57 grader

Som sagt blæserne står på max så det er mig en gåde. ville jo helst ha de stod på min.

Blæserne er:

Cpu: Zalman Quiet COU Cooler

Gfx: NorthQ ved ik hvad den ellers hedder:


Håber der er nogen der kan hjælpe. på forhånd tak

overdrive
 
Overclocker
Tilføjet:
22-08-2006 06:53:13
Svar/Indlæg:
18/2
Ved ikke hvor langtid siden du har skiftet, men kølepastaen skal også have lidt tid til at sætte sig før det virker ordentligt mig bekendt. Vi lige prøve at se tiden an, men ellers virker det da også underligt. Har desværre ikke andre bud pt.



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
22-08-2006 11:16:59
Svar/Indlæg:
14079/622
Det er jo nogle ret lave temps.. men idle-temperaturer vil jeg næsten gætte på ?

Prøv at finde dine load temps ;)

Og hvad er det for nogle kølere du har købt ? ?:(



ThomasO
 
Overclocker
Tilføjet:
25-08-2006 11:48:32
Svar/Indlæg:
28/4
Ja det bliver altså være og være Mit grafikkorts temp er steget med ca 10 grader +- 1 grad. Dog er min cpu nu faldet med 1-3 Men efter en 1 time er den + 2-3 af hvad den var før. Skal lige siges jeg nu har skruet mine blæsere helt ned på den medfølgene ragulator.
Har en ven som anbefalet dette køling som selv har det og hans køler bare super.

under opstart kommer der en fejl hvor den siger:

CPU ERROR pres f1 to resume:

Når man trykker f1 går den bare ind normalt. hva fan er nu det for noget :) ja den sat til på mit mb som den også var med den gamle men der lavet den self ingen fejl.


Håber nogen kan hjælpe mig....



Karsten-B
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2006 11:53:06
Svar/Indlæg:
1248/70
Error medd. er formentlig fordi din nye køler kører med lavere omdr. og det er det som den advarer om, men skal du evt slå det fra i bios eller sætte advarslen til lavere omdr. (hvis det er muligt

------CB




Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2006 12:05:44
Svar/Indlæg:
8555/439
prøv at ligge dit kabinet om på siden,tænd for pcen.
kig på tempen,mens du trykker på cpu køleren forsigtig.
så finder du hurtig ud af,om den har den kontagt til cpuen som den skal havde ;)



ThomasO
 
Overclocker
Tilføjet:
25-08-2006 15:04:29
Svar/Indlæg:
28/4
#4

Tak for det nu er det blevet slået fra nu starter den bare op det super :)



#5

Tak for budet, men der sker ingen ting med tempen prøvet i et godt stykke tid og efter den havde stået tændt i et par timer så den var over hvad den var med det gamle setup.


Har nu taget blæseren af mit grafikkort tog det gamle kølepasta af lage noget nyt på og satte den der ramme "stof" man fik med mere lige på. Tempen faldt 4 grader med det samme men er steget 2½ igen.
Men nu skal det kølepasta vel også lige ha lov til at sætte sig ikke ??



ThomasO
 
Overclocker
Tilføjet:
25-08-2006 15:28:14
Svar/Indlæg:
28/4
Ja der er altså noget helt galt med det grafikkort min temp er nu steget ca 16 grader ca jeg gik fra std. køling til det nye her. Hvad er det der kan være galt ???



Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2006 15:30:29
Svar/Indlæg:
8555/439
vilke køler har du på det GFX ?




ThomasO
 
Overclocker
Tilføjet:
27-08-2006 22:25:37
Svar/Indlæg:
28/4
Såh fandt jeg ud af det. Den lille firkant "tape" skulle åbenbart ikke på mit grafikkort så den tog jeg af og nu er det faldet 22 grader. idle temp ligger nu på 44 ved laveste rpm på min blæser..


Tak for hjælpen.