Bedste bærbar til ca 5500 kr?

Diverse d.  22. august. 2006, skrevet af Micker
Vist: 257 gange.

Micker

Superbruger
Tilføjet:
22-08-2006 13:00:28
Svar/Indlæg:
1012/98
Hey, jeg skal have købt en bærbar inden en uge så jeg er meget i tvivl om hvad det skal være. Hvad ville i vælge hvis det var jer, budgettet er ca 5500 kr, nok lidt mere hvis forsikringen er billig.

nogle bestemte ting man skal gå efter? ddr2 ram? 7200 rpm hdd?

Smid en masse bud tak

Mvh Micker.
:)

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2006 14:31:39
Svar/Indlæg:
3214/18
Skal den bruges til spil? Er batteritid vigtig? Støj? Osv. osv.

Micker

Superbruger
Tilføjet:
22-08-2006 14:37:08
Svar/Indlæg:
1012/98
Den skal ikke bruges til spil kun studiebrug. Batteri tid: tja bare over 2 timer. støjniveauet er ikke så højt prioriteret.

Det jeg er ude efter er en bærbar der kan klare alm programmer og loader windows hurtigt. Og kan holde nogle år til den slags brug.

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2006 14:47:52
Svar/Indlæg:
3214/18
Til studiebrug vil jeg prioritere lav vægt, lavt strømforbrug samt støjniveau. Der er ikke noget værre end at sidde i et undervisningslokale med en PC hvis blæser larmer som en jumbojet!

Derfor vil jeg mene en som denne vil være rimelig til dine behov:
http://edbpriser.dk/Listprices...

Pentium M har SpeedStep-teknologien, hvilket de fleste maskiner i den prisklasse ikke har (Celeron M). Dette giver bedre levetid på batteriet samt lavere støjniveau/varmeudvikling. Ydermere så vejer den 2.4KG hvilket ligger i den lave ende. Der er af den grund også "kun" en 14.1" skærm, men dette hænger meget ofte sammen med vægten!

Kvaliteten af de Acer-maskiner er rimelig i forholdt til prisen vil jeg mene. Jeg har endnu ikke oplevet en hvor hardwaren er gået i stykker. Men de er lidt slemme til at få ridser, hvis du ser dette som en stor ulempe. Men rent prismæssigt får man altså meget for pengene IMO.

Micker

Superbruger
Tilføjet:
22-08-2006 14:58:21
Svar/Indlæg:
1012/98
Det lyder godt Beaviz. Den ser meget god ud, og jeg har kigget på den, jeg har bare fundet en anden acer som er med en turion 1,8 ghz med 1 gb DDR1 ram. Forskellen er at den har en lidt større 15,4" skærm med clearbrite skærm.

Mht til kvalitet kender jeg godt acer da jeg har arbejdet på et elektronik værksted hvor der hver dag kom ca 5-10 acer ind om dagen, men når man tænker på hvor mange der bliver solgt er det ikke værre end så meget andet.

Micker

Superbruger
Tilføjet:
22-08-2006 15:05:59
Svar/Indlæg:
1012/98
jeg kan bare ikke finde ud af hvad der er hurtigst / bedst til pengene.

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2006 15:27:21
Svar/Indlæg:
3214/18
Ydelsesmæssigt vil en Pentium M på 1.7GHz ligge MEGET tæt på en Turion på 1.8GHz - så der er valget ikke nemt. Pentium M er dog stadig lidt mere strømbesparende og har DDR2-RAM som ligeledes er med til at sænke strømforbruget pga. den lavere spænding der skal til at drive dem.

Rent ydelsesmæssigt er der ikke den store forskel på DDR2 fremfor DDR1. 1GB RAM er efter min overbevisning også klart af foretrække fremfor 512MB.

Så det lyder som et rimeligt tilbud du har fået på den Turion, hvis altså resten af specifikationerne følger dem du har skrevet her i tråden.

Jeg ved desværre ikke om dette hjælper dig, eller om det gør valget endnu sværere. Men det er altid rart at få lidt at vælge imellem! ;) :p

Micker

Superbruger
Tilføjet:
22-08-2006 17:09:46
Svar/Indlæg:
1012/98
hehe, jo tak for hjælpen Beaviz. Jeg har nogle andre på sagen som har delte meninger, så nu ligger valget ca 50/50 på de to acer hehe. Det må nok betyde jeg kan ikke gå helt galt i byen med dem begge.