#15: Mht. hardware. Det primære krav er harddisk plads (men sikkert fordi det er en Beta, og de ruller en masse lort ud). samt ram.
Men på den anden side set, er det langt billigere at opfylde de anbefalede minimumskrav nu, end da XP udkom.
Jeg kørte Vista på denne comp. Opty 165 (dual core) @2600 Mhz m. 1 Gig ram. Det kørte kanon 99.9% af tiden. De .1% crashede den, så den røg ud igen. Har selv 6600GT, men kører pr. default oldskool også.
#16: Hvis du er fult tilfreds med din comp og din XP, skal du naturligvis ikke skifte. Men jeg er blevet positivt overrasket over hvor godt det kørte, på trods at diverse crash.
Har man ikke dual core og 1 gig ram, tror jeg dog, at man nok skal lade være med at tro sætte sin lid til vista.
Men igen... idag d. 23 august år 2006 koster 1 gB slave-ram 536 kr og 1 gig Kingston Value 585 kr. jvf. edbpriser.
Den billigste Dual Core koster 708 kr jvf edbpriser.
Flerkerner er vejen frem, og med et styresystem der ikke bare understøtter, men udnytter dette, for man det du ønsker; en mere responsiv computer.
- - -
PS: en ultra-fed detalje ved Vista er, at istedet for "tryk F6 for installere drivere" så kan man vælge/browse sig frem til hvor ens S-ATA/SCSI whatever driver ligger, på CD-ROM/USB/Floppy und so weiter.
PPS: Vista kender også en del flere S-ATA og lign. enheder, så det er ikke engang sikkert at det er nødvendigt.