Valg af kabinet.

Diverse d.  28. august. 2006, skrevet af CoffeeCan
Vist: 208 gange.

CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2006 15:13:06
Svar/Indlæg:
3394/170
Hey

Jeg er ved at blive træt at at se mit system bare ligger på mit skrive bord så skal ud og have fundet mig et nyt kabinet (da det gamle ligner lort )

Har kigget lidt her og der, er godt blive klogere af det, men osse mere forvirret..

For det første.. ved jeg ikke om jeg skal vælge et billigt et (så som Antec SLK3oooB) og så modde lidt selv eller om jeg skal tage et der ligger imellem klassen (Cooler Master Centruion 5 / Maxtrix VBX 3000 ) eller om jeg skal flotte mig og bruge 1000 kr+ (Thermaltake armor / Antec P180B / Silverstone Tejmin 6 / Lian )

Mine krav er ikke så store..

Plads til mindste 120 mm blæsere ( og evt. muligheder for at lave plads til dem )
Nogen lunde stilrent, ikke alt for meget lys og pjat..
Kvalitet frem for kvantitet..

Håber i kan hjælpe mig lidt på rette stor..

Og så må i os godt i anbefale nogle billige ok lydsvag 120 mm kølere..

aigh!

Overclocker
Tilføjet:
28-08-2006 15:22:46
Svar/Indlæg:
529/97
Jeg ved at tweak.dk lige har anmeldt et super super fedt kabinet med 2 indbyggede mega kølere, som man kan justere på selve kabinettet, plus firewire og usb indgang indbygget. Og så er det super flot. Hele herligheden for 1000 kr. Du kan jo læse det som anmeldelse på tweak.dk :)

CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2006 15:29:34
Svar/Indlæg:
3394/170
#1 læse den lige før du skrev - synes idéen er fed nok, men kan ikke specielt godt lide kabinettet.. og faktisk så ødelægge den store 250 mm blæser i siden airflowet..

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2006 15:36:10
Svar/Indlæg:
3532/303
Jeg har selv været lidt i vildrede her på det sidste da jeg også skal ha mig et nyt system om snart.
Har kigget rundt omkring og kigget på et utal af tests og senest kigget på anandtech.com hvor jeg fandt denne test:
http://anandtech.com/casecooli...
Jeg havde selv kigget på v1200 som er et rigtig fedt kabi, men lidt dyrt og for stort til mig, mit valg bliver derfor v1000. Designet er super fedt og mere andvendeligt end noget andet jeg før har set. Det køler rigtig godt og ser vildt fedt ud. Hvis det ikke skulle være lian-li ville valget nok ende på antec p-180.
Jeg mener klart at det kan betale sig at give de ekstra penge for et godt kabinet, har selv et chieftec mesh pt som jeg er rigtig glad for, det er bare for stort og klodset.
Hvis jeg lige skal nævne et par features fra v1000 som jeg kan huske fra hoften:
Aluminium
hjul
alternativ og meget effektivt airflow
alternativ psu placering
udeende
harddisk placering og køling og det er kun et lille udpluk :)

CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2006 15:45:23
Svar/Indlæg:
3394/170
Har godt fundet ud at Vxxx serien fra Lian er rigtigt nice, men en tand for dyr, så vil jeg nok heller hoppe på noget Lian-Li, men er nu endnu mere tilbøjlig til at hoppe et Centruion 530 fra cooler master <- for det jo et fint kabinet - til 400 kr og så har det mesh front - hvilket je synes er rigtigt fedt..

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2006 16:29:33
Svar/Indlæg:
3162/326
Antec P180

Lydløst, enkelt design, firewire-usb og jack i front. 3 blæsere inkl m. trin.

http://www.edbpriser.dk/Listpr...

CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2006 17:01:15
Svar/Indlæg:
3394/170
Som sagt jeg os over P180 en del, men... ved nu ikke..

Nogle der kender nogle gode stedet i udlandet - altså england eller tyskland hvor de sælger kabinetter til en go' pris, uden alt for høj fragt..

Har kigget lidt på www.overclockers.co.uk <- men der er ikke meget at spare - specielt ikke når fragten er ca. 250 kr..

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2006 21:15:38
Svar/Indlæg:
2620/327
Live et ekstra forslag: Hvis du er i tvivl om, hvorvidt du vil modde et kabinet eller ej, kan du jo evt. købe (eller finde) et superbilligt kabinet, øve dig på det, og finde ud af, om du kan lide de resultater, du får frem.
Det er ret ærgeligt at lave et grimt hul eller en dårlig lakering på et dyrt kabinet...

CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2006 21:21:54
Svar/Indlæg:
3394/170
har allerede et jeg kan øve mig på..

Tro nok det bliver et cooler master centruion 530 eller det gør det nok.. For det er temligt billigt og lækkert..

Det mod der bliver på den er nok en vindue, skal have fjernet honey comb gittert bag på og sat et standart køle gitter på i stedet for, de 2 3,5 bays skal væk og så skal den ene op i 5,25 tomme plads og så skal der en køler på - så der kommer et godt air flow.. og så måske os et blow hole i hoppen.. og så en metal plade som skal skygge for kabler..

Glæder mig allerede..

Nogle der ved hvor jeg kan købe en ok billig dremel..

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2006 09:34:46
Svar/Indlæg:
3532/303
Jeg har lidt afskrækket mig selv fra et p180 pga af kabler, gider jeg sgu ikke lege med :D
#8 Billig dremel ? Hvor ? :p