Jeg har også en lidt spøjs mening omkring dette emne, som jeg vil prøve at sætte en debat omkring (lige om snart :r ) -da jeg mener det er dybt grotesk den måde tingene er skruet sammen på i DK.
Altså, det virker lidt som om APG har snakket rosenrødt med Justistministeren (som virkelig virker som om vedkommende ikke aner hvad digitale medier er) nikker og bukker for, og så laver man en lov omkring det. UDEN at tænke på konsekvenserne.
Jeg mener... man må alt muligt med digitale medier hvis man selv har købt dem, og selv vil benytte dem privat. MEDMINDRE!! - at man overvejer at bryde en kopisikring, så er det pludselig ulovligt.
Fair nok, hvis det er vores tåbelige lovgivning. Men så vil jeg fandme også have en mærkat på samtlige varer der er kopisikring på, så jeg ikke først opdager 200,- senere at jeg ikke må kopiere min egen indkøbte DVD film ind på mit MediaCenter derhjemme.
Min mening er at man (i hvert fald herhjemme) virkelig arbejder imod udviklingen og det digitale hjem som er fremtiden.
Hvorfor er det så skide svært bare at lægge film og musik ud på nettet til download? Spar da Fona, Merlin og Bilka væk (udover alle de andre) samt produktionen og hvad har vi, og så fyr den film af til 75,-
Det kan godt være der stadig er nogle der vil købe ulovlige film, men hvor mange vil pludselig løbe risikoen ved at sælge dem?
Det virker som om at nogen i toppen sover i timen, og selvom det sikkert ikke bliver ændret på, så er det altid godt at høre folks meninger omkring dette emne. Heldigvis bliver debatten holdt på en sober måde, og det virker som om folk faktisk er ganske fornuftige på dette område. Og alle ville vel gerne undgå piratkopiering, hvis der kunne opnåes et fornuftig kompromis?
Selvfølgelig "tør" HWT tage denne debat op, for den er interessant, og det er altid en glæde at læse et indlæg som #11 :f