delt ram (bærbar)???

Grafikkort d.  01. september. 2006, skrevet af ufarlig
Vist: 319 gange.

ufarlig

Overclocker
Tilføjet:
01-09-2006 22:03:52
Svar/Indlæg:
0/1
Godaften

mit spørgsmål er hvordan man kan se om rammene er delt?
har hørt at man helst ikke skal købe en, hvor grafik kortet dele ram'ne med pc'en, fordi det gør den langsom?

skal have købt en bærbar og har kigget på en Hp dv5137ea:
http://www.edbpriser.dk/Produc...

den har et NVIDIA GeForce Go 7400 TurboCache, som understøtter 265 mb. er det så delt eller ikke?:S
kan ikke finde rundt i det, der os noget der hedder dedikeret ram?:s

For resten, hva synes i om den hp jeg har tænkt på? den er til studie brug, men dog os spil:)

Desyncer

Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2006 22:35:59
Svar/Indlæg:
825/76
Jeg tror ikke det er delt, da det er et geforce, derfor ikke onboard, som ofte/altid er delt med systemets ram. Prøv eventuelt at finde grafkkortet på nvidias hjemmeside eller søg på pcens model nr.

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2006 22:40:47
Svar/Indlæg:
6052/189
Kortet er på en måde delt.

Et normalt onboard grafikkort med delt ram, bruger fx 128, 64 eller anden mængde ram til grafikkortet i den.

Et Geforce Turbocache kombinerer alm grafikkortram, med dine normale systemram.

Fx kan det være at gfx'et har 8mb alm grafikkort-ram ( hurtige ram ), og så bruger den op til 128mb ekstra fra dine systemram når de 16mb er brugt op ( sker temmelig hurtigt ).

Dvs du har fordelen ved at kortet har sine egne ram, og samtidig kan låne af systemrammene hvis det bliver nødvendigt.

At det så ikke yder fandens godt er jo så bare en anden ting.

Men alt afhængigt af hvor mange ram kortet KAN låne af dine system-ram tror jeg ikke du ska være bange for at den bliver langsom.

Kun hvis du siger at din bærbar kun har 512 ram. For så kan den låne op til 256mb af dine systemram til grafikkortet. Og så har resten af maskinen i teorien kun 256mb tilbage.

:)

Men du kan jo altid bare skrue denne mængde ned i bios fx.

Mvh