Shg.dk det en om´er!

Om siden d.  01. september. 2006, skrevet af bodyman
Vist: 1801 gange.

bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2006 22:09:48
Svar/Indlæg:
2333/391
Hej Alle,

Jeg købte i dag et nyt kabinet, bundkort og gfx kort :e

Jeg var rigtig glad, nu skulle der leges weeee...

Meeeeeeeeeen glæden var kort....!!!

For da jeg pakker kabinettet ud, kan jeg sku ikke få den ene side af? låsen sitter fast? og jeg vil ikke bruge vold, så heller byt det i morgen, da jeg nærmest er nabo´er med shg...

Nå så pakker jeg mit nye Gigabyte bundkort ud, og finder først ud af at det må have være brugt, ingen film rundt om papkassen, plus der var en tom pose, hvor der skulle have været noget tilbehør, da jeg kommer frem til bundkortet, er der ingen beskyttelse plade der hvor cpu´en skulle sidde! så et eller flere ben er bøjet!!!! En ting er fortrydelse ret, og man kan rissiker at få et retuneret produkt, kan jeg leve med! ( eller endeligt ikke!!! ) nå men kunne jeg blive nød til hvis det så virkede...

Men ville da mene at når man får noget tilbage, at man så lige tjekker det, måske endda lige tester om det virker? og så når der os mangler noget tilbehør?

Det er så nu en skuffelse at fortælle jeg selv har arbejdet hos SHG.DK hmmm... det er bare pinligt at de lader sådan en fejl ske! for det er så tydeligt, og jeg fik øje på den med det samme...

Jeg er den første der står uden for deres dør i morgen tidlig kl 09:55! og jeg er ikke glad x( havde jo lige glædet mig....

Desuden er billedet på deres hjemmeside ikke magen til det bundkort jeg har fået udleveret, på billedet er der passivkøling på chipset, og det jeg har fået er der aktiv køling...

Hvis de kræver jeg opretter en RMA sag på det, rykker jeg hovdet af den ekspidient, og skider ham langt ned i halsen, og propper bundkortet langt op i røven på ham, så han skider chips de næste mange uger!!!

Nå jamen godnat folkens, andet kan jeg vel ikke give mig til nu hvor jeg ikke måtte game snøft snøft, tudekiks tak :e

/Out

Easy_Meat
 
Overclocker
Tilføjet:
01-09-2006 22:24:24
Svar/Indlæg:
11/8
LOOOOOOOOL
Surt
:e
Bliver spændende at høre udviklingen på din historie



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2006 22:25:37
Svar/Indlæg:
6052/189
Ye..

Sådan er det.

Det er nemlig ikke shg's skyld.

Det er de folk der arbejder der. Det er jo ikke ligefrem en politik de har at behandle hardware sådan der.

Temmelig meget ringe at de ikke har valgt at tjekke kassen igennem når de har fået den retur fra den forrige "ejer" ( for det er vel det der er sket ).



Nosferatu
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2006 22:47:59
Svar/Indlæg:
2029/63
Han får nok også skæl ud ham der skrev under på modtagelsen.



Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2006 22:57:05
Svar/Indlæg:
3385/80
#2 ahva??

"Det er nemlig ikke shg's skyld.

Det er de folk der arbejder der"


Da medarbejderne er sidste led i kæden, så er de også en del af SHG, og dermed også deres billede udaf til.



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2006 23:35:16
Svar/Indlæg:
6052/189
#4:

Ja rigtigt nok da. Det er jo hvad vi ser udefra.

Men vi ved jo alle godt at det ikke er shg's ( som firma ) lyst at have det image udadtil.

Var egentligt bare det jeg mente :P

Mest fordi jeg synes man ser for mange tråde der siger "skod butik" når det reelt bare er en medarbejder der har nosset lidt i det.



bornholm
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2006 00:22:58
Svar/Indlæg:
2958/84
#0 bare det er kim's så går det nok :00



Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2006 00:54:25
Svar/Indlæg:
4657/53
#0 her er de så http://www.kinagrill.dk/
de skulle smage ganske godt . :e



thorkilry
 
Superbruger
Tilføjet:
02-09-2006 02:32:49
Svar/Indlæg:
147/3
Brug da lige 3 min. og tjek tingene i forretningen, det gør jeg.
Bruger ikke selv " 14 dages returret", gider derfor ikke have sådanne varer.



Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2006 08:09:34
Svar/Indlæg:
6181/270
nu kan jeg lige fortælle dig at der ikke altid er det klistermærke på det du køber simpelt hen fordi producenterne har enten glemt det eller ikke burger det.



bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2006 09:08:42
Svar/Indlæg:
2333/391
#3 Må man da håbe :00

#4 Præcis...

#5 Siger ikke shg.dk er en skode butik, jeg vil forsat købe mine ting der, jeg er bare skuffet over sådan en episode...

#6 Det kan jeg lige love dig for det ikke er! det bliver hardcore microchips....

#7 Snøft Snøft Smil Snøft Smil Smil Smil ahhhh det virkede :e

#8 Det var sådan at klokken var 17:58 og bussen kørte 18:04 så jeg havde bare ikke 3 min til at tjek dernede...

#9 Hvad klistermærke snakker du om ?



Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2006 09:38:08
Svar/Indlæg:
6181/270
det der sidder på kassen til hardware o.s.v
det er er beregnet til at se om det har været åbnet



Ascanius
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2006 10:50:00
Svar/Indlæg:
725/128
Det er totalt forkasteligt af en forretning at opføer sig så ligeglad overfor det man arbejder med og den kunde der modtager produkterne.

Det er jo helt klart et RMA produkt du har fået UDEN de overhovedet har testet det, den slags har jeg set før, den slags sker når man har teknikkere der er totalt ligeglade med slutbrugeren og eller virksomheden de arbejder i.

For ellers sker det IKKE.

Fy for den da.



Beaviz
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2006 11:02:19
Svar/Indlæg:
3214/18
#7 Hvis du ikke havde sat det link ind, så havde jeg sgu gjort det! ;) :e



Gamer_Chres
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2006 11:10:49
Svar/Indlæg:
1158/321
Ja det er det samme ved mig, jeg fik også et defekt bundkort, og sendte det tilbage, fik et til OGSÅ defekt sendte det tilbage, fik endnu et "nyt" også defekt sendte det tilbage, og fik aldrig et nyt... det skete i januar,,, så det er pænt lang tid siden...

synes at SHG skulle tænke lidt mere over hvordan de skal behandle deres RMA kunder



bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2006 11:41:34
Svar/Indlæg:
2333/391
Så har jeg været dernede x(

Først ville de have jeg skulle oprette en RMA på både det bundkort og kabinet!, åh jeg blev sur!

Jeg sagde: okay pænt til ham, at jeg fik udleveret det bundkort igår, og at jeg ikke kan forstå for det første at de kan sælge et brugt produkt til en ny pris? og at der så også manglede noget i pakken?

Han svare: Jamen folk har 14 dages returret, og hvis det ikke fejler noget, så har vi ret til at sælge det som en ny vare...

Jeg siger: så at det er en defekt vare, i det at det område hvor man skal sætte sin cpu, der er nogle ben bøjet?

Han svare: så skal du oprette en RMA sag...

Jeg siger: så at det kan sku da ikke passe? i udlever en produkt, i åbenbart ikke har testet?

Han svare: jamen vi skal heller ikke teste de vare der kommer retur?

Jeg siger: så at kan en hver idiot får en produkt hjem, gøre det defekt sende det retur og få sine penge tilbage?

Han svare: Nej det kan de jo ikke?

Jeg svare: hvorfor så ikke det?

Han svare: for vi tjekker det da for fysisk skader?

Jeg siger: det gør I jo så ikke? da der jo ingen beskyttelse plade er på det område hvor cpu´en skal side, og der er bøjet nogle ben?

Han svare: jamen er der en fysik skade?

Jeg svare: ja det har jeg lige fortalt dig 2 gange?

Han svare: okay så har han ikke gjort sit arbejde ordenligt! og så skal du kun oprette en rma sag på dit kabitnet, så bytter jeg det bundkort der...

Nå men jeg fik udleveret bundkort og tjekkede at det var nyt osv.

Utroligt må man sige...



#16
secz
 
Overclocker
Tilføjet:
02-09-2006 11:45:15
Svar/Indlæg:
188/8
det er lissom om at de nogen gange bare íkke vil forstå noget! x(



jan@sjagget.dk
 
Superbruger
Tilføjet:
02-09-2006 12:04:42
Svar/Indlæg:
2/0
Hmmm, jeg har købt for over 50000,- i SHG inden for de sidste par år og har ikke haft nogen problemmer før, men dette indlæg vil da få mig til at overveje min fremtidige handel ved dem, da jeg sætter service/pris meget højt. :l



#18
Benz
 
Superbruger
Tilføjet:
02-09-2006 12:51:15
Svar/Indlæg:
434/11
#15 Det du skulle have gjort, var at bruge din returet på begge varer. Så havde du haft kabinettet med hjem.

Jeg var engang med een nede i SHG, fordi han skulle reklamere over sine højtalere som ikke virkede. Jeg sagde til ham inden, at han ikke skulle sige, at de fejlede noget, da han så kunne vente i umindelige tider på at få noget nyt. Men han ville ikke høre, "da det jo ikke er moralsk rigtig" at gøre dette.

Men da han så hørte nede i SHG, at han rent faktisk kunne komme til at vente i 1 månede på sine højtalere, så vendte han lige på en tallerken, og sagde, at han gerne ville benytte sin returret, med det resultat, at ekspedienten gav ham pengene tilbage. Så sagde han fandme: "Ja, så vil jeg gerne have et nyt sæt højtalere magen til", og ekspedienten gloede virkelig sjovt på ham. Men han fik da sine højtalere.

Det er jo dybt åndsvagt, at man skal oprette en RMA på en vare der er under 14 dage gammel. Det ender jo netop med, at folk da ikke gider vente i 1 månede på at få en vare tjekket, og få en ny fra leverandøren, og så er der nogen, som ender derhjemme med defekte produkter, netop pga ovenstående.



Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2006 12:52:51
Svar/Indlæg:
4230/89
#17 som opdatering til dit, kan jeg sige at jeg også har handlet for ca 30000kr,- hos shg.dk.
og jeg har nu heller aldrig oplevet nogen specielt dårlig behandling...

det sker selvfølgelig at nogen kommer til at lave en fejl, hvilket så går ud over mig(kunden) i sidste ende.

men så må vi altså være lidt tolerante, det nytter ikke at man går helt amok hvis deres "lagervare" ikke var på lager alligevel, eller hvis man er blevet fejlinformeret af en supporter.

de har sq nok at se til, og de er trods alt kun mennesker, dvs de kan også lave fejl...


det faktum at supporteren nede i butiikken ikke ved noget specielt om hardware, kan skyldes mange ting, enten er han bare dum :00 , ellers har han bare ikke haft tid til at sætte sig ind i tingene...

jeg skriver ikke dette for at bestykke nogen, men bare lige for at sige at man som kunde godt må være lidt eftergivende over for sådannen fejl, og det er højst sandsynligt IKKE med vilje at de har sendt den vare ud ;)



#20
OEA
 
Superbruger
Tilføjet:
02-09-2006 13:57:36
Svar/Indlæg:
1711/30
#19 Smukt sagt lige mine ord [minus 30.000kr] ;)



Kristian
 
Superbruger
Tilføjet:
02-09-2006 13:59:23
Svar/Indlæg:
605/29
Totale køb: 67.840,54 DKK av og har aldrig haft problemer.
har haft 3 RMA uden problemer.



#22
PK
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2006 14:07:28
Svar/Indlæg:
931/181
bummelum :P der er sku en der burde fyres der :)

men vi er jo alle mennesker, ved ikke hvad shg`s fejlprocent ligger på ved ordre, men overfor mig har den været ca 0, og har da købt dele til mindst 6 pc`ere de sidste par år gennem dem.

kan godt forstå din utilfredshed, det burde ikke ske.
og respekt til din måde at håndtere ekspedienten på, han er jo ikke tekniker, blot sælger, han skal bare kunne finde ud af at række tingene over disken :D

jeg kan så ikke se at nogen tager det så ilde op at de ligefrem overvejer deres fremtidige køb hos shg.dk, ville gerne se en statistik over deres "fejl leverancer", dette værende forkerte eller defekte varer. tror ikke den er særlig høj, for så var de nok ikke kommet så langt som de nu engang er :)



Karsten-B
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2006 14:23:11
Svar/Indlæg:
1248/70
Tjaa, #21 det er (måske) et spørgsmål om hvad den enkelte opfatter som "et problem" (har selv handlet for 40-60000,-kr)

Hvor lang tid ventede du på returvareren ?
Hvor lang tid ventede du i telefonen ?
Hvor mange mail fik du svar på og blev alle mail besvaret ?
Var alle returvarer i orden ved modtagelsen ?
Manglede der noget ved returvareren ?
Blev alt som du blev lovet/aftalt overholdt (aftalt pr. mail/telefonisk) ?

Jeg har selv haft 10-12 RMA sager hos SHG.dk og jeg har aldrig fået afslag= alle har været berettiget og alt dokumentation har der ikke kunnet sættes spørgsmål ved.

MEN jeg går ud fra at ovenstående spørgsmål på en fornuttig måde beskriver hvad man må regne med HVIS man uheldigvis får en RMA sag hos SHG.dk. (mener at kunne huske at 1 måske 2 sager forløb nemt) Det tyder dog på at det bliver ringere og ringere som årene går - jeg må sige for min part, at jeg har mistet tålmodigheden med denne butik....

SÅ jeg forstår godt #0 OG jeg bor endda ikke lige ved siden af, for så havde mine sager havde haft et andet forløb, kan jeg godt garantere for.

Skal jeg nævne andre butikker hvor RMA er MEGET mere smidigt er der Itbutikken/midtdata/PC-netto/shop4memory.com

Det skal dog siges at der en een forretning som er værre end SHG.dk, det er databutikken.com (svensk).

Jeg vil ikke trætte med beskrivelser af det forløb jeg har haft hos SHG.dk, for jeg håber ovenstående er nok.

------CB


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
02-09-2006 15:05:31
Svar/Indlæg:
14079/622
->CB

Efter min opfattelse, er PC-Netto virkelig nogle sinker der ingenting ved.
Jeg havde en bekendt, der købte en computer hos dem, som så ikke virkede. Han RMAede den flere gange, men fik altid en defekt computer igen, somom de ikke engang havde pillet ved den. Først da jeg sagde til dem, at de skulle få fingeren ud og skifte bundkortet, kom den til at virke.
Yderligere stak de ham også løgne, såsom at chipsettet var inkompatibelt med grafikkortet.. geeez nogle bonghoveder :00

Til gengæld deler jeg din opfattelse af databutikken..selvom de dog har en fin mail service. :)

SHG har jeg ikke haft probs med.. men jeg har heller ikke RMA'et noget hos dem.



DJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2006 17:14:06
Svar/Indlæg:
1431/233
Tja jeg har nu heller andrig haft problemer med Shg har handlet for ca 15.000 tror jeg igennem tiderne.

1# lyder som om tingene bestemt ikke er blevet tjekket som de skulle, og det er selvfølgelig for dårligt.

men omvendt vil jeg sige at man skal ha lidt forståelse over for personalet og ikke kun se det der er gået galt for en selv.
for som tidligere nævnt er de kun mennesker som os og laver også fejl pga de er stresset eller andet.

Og man kan bestemt heller ikke forvente at de ved alt om tingene og har 100% styr på det, sammentidig med at det ikke må koste noget.
nu tænker jeg lidt i form at Pris/service, Det jeg mener er bare at man kan ikke skal forvente alt af en mand der får 90,- i timen (uden at ville træde nogen over tæerne).
Men der er sikkert ingen af jer der vil give jer selv 110% og sætte jer ind i alting og virkelig yde noget extra og så bare få 90,- i timen, det hænger jo ikke sammen.

Så skal man jo gå et sted hen hvor der er god service og tingene koster lidt mere, hvis man forventer at det hele skal være iorden.

Pris og kvalitet vil altid hænge sammen også når vi snakker service.



Karsten-B
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2006 17:41:37
Svar/Indlæg:
1248/70
#24 - joee jeg har da også købt en Maxtor SATA II harddisk hos pc-netto.dk som de ikke vidste var inkompatibel med NF4 chipset, men den byttede de hurtigt (dagen efter) men det hjalp jo selvfølgelig ikke (der var jo heller ikke nogen som på dette tidspunkt vidste noget om disse problemer) MEN det gik stærkt med RMA og det, der blev lovet, blev overholdt.

Har også haft en RMA med en Chill Innovation 510 PSU, som varede 1 uge, hvor de selv ringede (som aftalt) så at jeg kunne afhende en ny (dog 520 A2, dog ;) se det er de (IMO) nogenlunde rimeligt.

#24 - jeg tror at grunden til at du ikke har haft nogen problemers med SHG.dk er pga du ikke har haft nogen RMA hos dem :p .

Nå spøg til side, men jeg har nu ventet hele min lørdag på at modtage et Asus A8n32-sli som EFTER AFTALE skulle fremsendes med lørdagsexpress så jeg ikke skulle vente endnu længere på afsluttelse af min (forhåbentlig) sidste RMA sag hos SHG.dk, hvor de altså modtog mit bundkort d. 25/7-2006 !!!

men det var så også kun den TREDJE medarbejder hos SHG.dk som på på hver sin dag (onsdag, Anders /torsdag, Christian /fredag, Mick - ja man skulle tro det var løgn !!) havde lovet og bedyret mig at nu var sagen klar og bundkortet var på vej.......

hmm jeg har da ikke endnu modtaget noget og jeg tror da ikke posten kommer med noget nu. ... (suk, suk) - så jo #24 du skal ikke ønske dig at få en RMA sag hos SHG.DK,,,,,,

(Jaja jeg sagde godt nok at jeg ikke ville men her er en historie fra det virkelige (shg-rma x( ) liv

------CB





Karsten-B
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2006 18:31:06
Svar/Indlæg:
1248/70
#25 - ja dit argument omkring pris og kvalitet kan jeg da også kun være enig med dig i, men hvad har det med SHG.dk at gøre ??

De er jo (ikke længere) de billigste (hvis du checker edbpriser.dk), så de andre jeg nævner i #23 er da i mange tilfælde billigere end SHG.dk.... så det argument kan ikke (IMO) undskylde SHG.dk.

I øvrigt kan man jo ikke (IMO) skyde skylden på de aktuelle medarbejdere. Med så mange sager som jeg har oplevet/hørt om hos SHG.dk så er der ikke tvivl om at det er et ledelsesproblem, men hvis lederne så kun får 110,- /time så er det måske det der er problemet.

Jeg har selv prøvet at maile direkte til chefen (uden resultet, han svarer heller ikke også selvom jeg havde skrevet en mail i et pænt og sobert sprog og uden direkte at "tilsvine" nogen)

De er (IMO) ved at drukne sig selv i deres egen succes, det går så stærkt og INGEN hos SHG.dk kan åbenbart følge med, det er (IMO) et ledelsesproblem.

----CB





#28
jrl
 
Superbruger
Tilføjet:
02-09-2006 19:07:15
Svar/Indlæg:
212/61
Personalet's og Ledelsens lønninger må være ovenstående uvedkommende.

Som ansat (manden på gulvet eller lederen) i en butik er der en GYLDEN regel hvis butikken skal have succes og tilfredse kunder : Kunden har altid ret (også selv om at han er en IDIOT)
Selvfølgelig skal shg og andre ikke bytte(rma) en vare der ikke er defekt. meen man må i samme hug sige at enhver tvivl bør komme kunden tilgode, gør man det får man heller ikke så mange sure kunder.

OG SIDST men ikke mindst hvis man har taget et job til xx kr i timen og samtidig har fået oplyst hvori arbejdsopgaverne består, er man forpligtet til at udføre dette arbejde ordentligt også selv om xx kr = 85. vil man ikke dette må man tage konsekvensen og sige op


OG til alle dem som er fortalere for at tænke på de "stakkels" ekspedienter....... tror i selv de vil holde sig tilbage hvis de i en butik får en dårlig behandling ( det tror jeg ikke tværtimod, da de jo "ved" hvordan det foregår bag disken)



Ascanius
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2006 19:29:23
Svar/Indlæg:
725/128
Akkurat som jeg forudsagde det i #12
Latterligt, det er hvad det er, sådanne folk skal sparkes ud så de kan få nogle nye udfordringer i livet.



Karsten-B
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2006 19:33:41
Svar/Indlæg:
1248/70
# 28 - 100% enig, men det har (i mit tilfælde) aldrig været tvivl, hverken fra min eller shg.dk's side, om et givent produkt har været defekt. Det, der problemet (set fra kunden (mit) synspunkt) er at systemerne hos shg.dk ikke virker !!

altså:

Ingen svar på mail
45-100 min. svartid på telefon (OG telefon er ENESTE mulighed for at få en RMA-sag til at glide, når man ikke bor ved siden af shg.dk)
Aftaler bliver ikke oveholdt (OG kunden bliver aldrig orienteret)

Og det kan (IMO) kun skyldes at ledelsen ikke vil ofre noget på en fornuftig RMA-behandling =gensalg, men kun alm. salg.

------CB







Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2006 20:50:32
Svar/Indlæg:
6293/359
Har en kammi der har lagt over 100.000kr hos shg og fik en lorte-behandling i sin sidste handel og han svor ALDRIG at handle der igen. Det er simpelthen utroligt at man skal blive bonget i røven på den måde. Så må de ansætte nogle flere, så der er mere styr på hvem hvad og hvor!!!



#32
jrl
 
Superbruger
Tilføjet:
02-09-2006 22:14:39
Svar/Indlæg:
212/61
#30

Tja ingen tvivl om at ledelsen ikke passer sit arbejde. men så er det ikke et ? om penge, mere et ? om at ledelsen ikke sørger for at firmaet har en politik for rma, samt at de ikke følger op på denne.

Det bliver først et spørgsmål om penge i det øjeblik at firmaet ikke kan få arbejdskraft, som jeg nævnte i #28 har du et job skal det passes ordentligt uanset løn, vil du ikke dette pga af for (efter din mening) dårlig løn så har du kort sagt ikke noget at gøre på den arbejds plads og må derfor vælge at sige op eller firmaet bør afskedige dig



ZnarF
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2006 22:41:16
Svar/Indlæg:
1058/59
Har ikke handlet der (SHG) i mange år efter en virkelig svinsk behandling, hvor jeg for det første ikke fik tilsendt de varer der skulle være, det blev der aldrig rettet helt op på. Endvidere var der en defekt CPU.

Til sidst returnerede jeg hele skidtet. De "udbedrede" problemet og "sendte" det til mig. Men pakken dukkede aldrig op, og jeg blev ved med at ringe, men fik at vide det var mig der var noget i vejen med.

Så fik jeg dem til at lede efter post kvitteringen, og den var der ikke.

2 mdr. efter jeg havde fået varerne i første omgang fik jeg hele systemet uden et lydkort, jeg ikke havde fået i første omgang. Handler der aldrig mere.



#34
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2006 23:01:52
Svar/Indlæg:
3640/1231
Det er et stort problem at det er nemmere (hurtigere) at benytte returret fremfor RMA. Det betyder nemlig at #0 bliver offer for sådan noget som #18 skriver.

Der er jo netop en som har købt de højttalere og så står med RMA problemet, selvom han har købt dem som en ny vare x(

Et kendt fænomen er pixelfejl på skærme (da det var værst). Mange lurede fidusen med at købe den online, og hvis der var døde pixels, så benyttede man sig af returretten, og dermed får den næste kunde den skærm :x

Bestemt bør butikkerne benytte sig af god kunderservice, og når man har købt et defekt produkt skal det bestemt byttes med det samme uden tøven, ingen tvivl om det. Alt andet vil betyde at jeg aldrig ville handle der igen.

Jeg har godt nok kun haft gode oplevelser med SHG, jeg har handlet for 30-40k igennem årene tror jeg. Men jeg tolerer heller ikke virkelig dårlig kundeservice bare én gang, så er jeg hoppet videre.

Jeg oplevede faktisk noget lignende i dag hos den "lokale" butik hvor jeg var nede rent fysisk :o :e
En ung gut kom en med en HD han havde købt dagen før, og sagde den "skrattede" på en ubehagelig måde.
Der var ingen diskussion, disken blev ombyttet med det samme.
DET er sådan noget der kaldes kundeservice :)



#35
hilo
 
Superbruger
Tilføjet:
02-09-2006 23:08:29
Svar/Indlæg:
525/25
shg. :e :e :e :e :e



MJENSEN
 
Superbruger
Tilføjet:
02-09-2006 23:34:58
Svar/Indlæg:
1233/50
34# det var det samme med min mus hvor at jeg var nede i den lokale. det var den gang at jeg boede i hjørring hvor at jeg så skulle ned med min mus så forklarede jeg ham så hvad der var galt med
den. så sagde han at han lige vil prøve den og sagde at jeg skulle komme ned efter den i morgen og det gjorde jeg så og så havde han så glemt at afprøve den DOH nå hvad gør man så jo man må trofast vente en dag mere så kom jeg ned efter den dagen efter og der havde han afprøvet den og den var god nok den var defekt så jeg fik bestilt en G5er som der så osse er defekt men den gider jeg så ikke gå ned med. men så starten af sommerferien der fik jeg så min mus hvor at jeg så skulle flytte dagen efter



#37
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2006 23:43:42
Svar/Indlæg:
3640/1231
Der findes mange eksempler på dårlig kundeservice, og man finder næppe en butik som ikke én person kan pege fingre af desværre.

Jeg har taget mine forholdsregler, og handler altid der hvor jeg oplever den bedste kundeservice, for der er faktisk ting der er bedre end en 5'er sparet :00

Som nævnt er jeg fuldt ud tilfreds med SHG (samt et par andre i DK) og vælger stadig dem, selvom de ligger som nummer 8 hos EdbPriser.

Der findes så ufattelig mange eksempler på dårlig kundeservice og lign, og ofte er det faktisk pga de ufattelige lave priser som de bliver nødt til at køre med herhjemme grundet konkurrencen på EdbPriser.
F.eks ser man flere (synes jeg) der lyver omkring lagerstatus, bare for at sælge varerne.

Jeg har oplevet to butikker indenfor den sidste uge, og sjovt nok har den ene af dem faktisk ALT på lager, og for det meste +9 af hver vare. Når man så HAR bestilt og tastet dankort osv ind, får man en bekræftelse via mail, hvor den reelle leveringstid af sine varer står. I dette tilfælde var det harddiske, og jeg bestilte dem pga det var vigtigt, og de var de eneste der havde dem på lager.

Sjovt nok var portoen over 200,- men okay, jeg manglede dem. Så kommer mailen der fortæller at de ikke er på lager før om 4-6 dage.
Sjovt nok kan man samme sted ikke afhente sine varer, hvilket sikkert betyder at de kun er på lager hos deres distributør.
Men det er IKKE I ORDEN at føre forretning på den måde!

Det er sådan et sted jeg til hver en tid vil fraråde folk at handle, og igen fik jeg bekræftet at jeg skal holde mig til de "tre sædvanlige" steder :x



Hazek
 
Superbruger
Tilføjet:
03-09-2006 12:28:52
Svar/Indlæg:
715/51
Kan skyldes flere ting..

Men en af de ting jeg er ret sikker på, er de folk de har gående bagved ude på lageret.

Ikke EN! af dem har uddannelse inde for lagersområdet, var der ihvertfald ikke sidst jeg snakkede med ham der styrer cirkuset dernede, så i princippet aner de ikke en kæft om hvordan man håndterer gods, og fører det smertefrit igennem systemet fra lagerlokation ud til kunden.

Når SHG pakker ting ind er det som når de pakker julegaver ind, er der mindst 4 ruller tape indvoldveret, så kan der da intet ske!.. eller kan der?.
Har før kontaktet SHG, og fortalt dem at deres indpakninger og håndtering af deres produkter er kritiske, men de virker ret ligeglade.. medmindre man selv går ned og forklarrer dem det face to face, så kan de pludselig godt se problemet.

Så kunne egentlig snildt forestille mig, at nogle af dem bagved, for at spare tid, bare sender ting de har fået defekte ind videre til næste kunde. Så er det nemlig kundne og ikke ham der sender ud der sidder med lorten.

Har før oplevet at modtage ting fra SHG der var pakket forkert ind.. men der tager jeg simpelthen bare et billede så snart jeg modtager det, og sender en mail samt forklarring.. så er de til at snakke med :d



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2006 13:16:36
Svar/Indlæg:
10398/435
Computerne.com og Getmore er de vildeste når det kommer til at fuske med lagerstatus! De har altid varen på websiden, men i mailen får man at vide man lige skal vente et år...

Bjtrading tager 12kr for indpakning af varen. Det er egentlig fint nok.. hvis de altså pakker varen ind! Modtog for 1500kr DFI mobo og 1700kr cpu i DFI-mobo-kassen som bare havde fået en gang tape rundt om. Her er det ikke de 12kr, men det at blive skidt noget så stort på.

Jeg sætter dog helst mine penge hos midtdata eller shg, da jeg aldrig har haft problemer der.



Kim
 
Superbruger
Tilføjet:
04-09-2006 11:36:31
Svar/Indlæg:
772/50
ser desværre den slags for tit, især den samtale du havde med ham ved kassen, og jeg mener ikke bare shg, har handlet der tit og faktisk aldrig haft problemer, men nu har jeg også for det meste købt kvalitets ting der ikke kommer med så mange fejl derinde.. men ser desværre tit at du kan komme ind i en forretning og alting fungere egentlig i den som det skal, men så snart du skal ind med din computer, eller HW fordi den fejler så er manden/kvinden bag kassen meget irreterende at snakke med.. jeg arbejder selv i en computer forretning og er 100%enig med #28 når kunden kommer ind snakker jeg med ham somom han ved bedst medmindre det er for at spørge mig til råds, eller hvis de siger noget helt hen i vejret når de søger noget... men ellers ja, også selvom det er en idiot, dem har vi trods alt et par stykker af syns jeg, men de får aldrig at vide af mig at jeg syns det og jeg snakker til dem som var de gode kunder.. men desværre ser vi også dem der ringer og spørger om support og så senere finde man ud af at de har aldrig handlet her, det er sq lidt noget pis! he he ej men har haft et par stykker, han skulle lige høre med Crossfire osv. jamen skal jeg bruge ½ time på at forklare ham om det for at han så køber det et sted på nettet?, men igen siger ikke sådan noget til en potentiel kunde, men det er lidt noget skidt :/..

det er også lidt hårdt at ha en succesfuld computer forretning, selvom det går ret godt for SHG skal der faktisk ikke meget til at det hurtigt kan gå galt, da ja de har så lav fortjenest på deres ting, og det er vildt, dem der handler hvidevare tjener mange %!, kender en der skulle ha hvidevare for mange tusind kroner, han endte med at få 40% rabat, tør slet ikke tænke på hvor meget du skulle købe ved SHG bare for at få 10%.. Greendata gik ned her, de havde nogle gode priser, men de gik så også ned med et 3mio underskud



#41
TBT
 
Superbruger
Tilføjet:
04-09-2006 12:30:37
Svar/Indlæg:
422/14
Greendata havde så nok også byens dårligste service ved RMA ;)

Så det er intet under de røg til sidst.

SHG har jeg også haft lidt ballade med på RMA siden, men det har været fordi dem der skulle teste udstyret ikke fattede hat af hvad de havde med at gøre.
Nu har jeg så fordelen at jeg kan køre derud, og det har hjulpet de gange de har påstået varen IKKE var defekt, for så er det bare at holde på at de tester det mens man kigger på, så kan de nemlig godt finde en fejl på udstyret.

Dog handler jeg stadig med SHG, de er ikke de billigste, men du kan næsten være sikker på lagerstatus passer og varen sendes afted samme aften som den er bestilt, og det er da guld værd.

Greendata handlede jeg så aldrig med igen, for de var sgu nogle paddehatte at have med at gøre, selvom man mødt op og kunne fremvise fejlen, var det ikke nok for dem, ALT skulle retur til test hos leverandøren inden de gav sig.




mr.don
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2006 00:16:19
Svar/Indlæg:
1762/36
Bom bommelom, (jeg har skippet de fleste indlæg)

MEN, jeg har en ven som altid har en eller anden teknik til altid at blive sendt videre til chefen hos den butik han nu har handlet hos. Han havde så købt en dualcore processor som havde fået bukket nogle pins fra SHG har forleden dag.
Ham bossen der sagde så at det skyles at deres nu arbejdsløse pakkedreng havde smadret for over 60K hardware på 2 dage, så RMA og returret's afdelingen var kommet under en smule tryk fra ...

Ved ikke om det bare en historie til at spise min ven af med, men den lyder god nok når der er så mange der har probs med SHG for tiden...

Hans CPU var heller ikke pakket korrekt ind (ingen bracket)-> deraf de bukkede pins :00



Palme
 
Overclocker
Tilføjet:
05-09-2006 00:57:00
Svar/Indlæg:
122/4
Lyder neder :/ Men kommer der en fortsættelse på denne hændelse? Så vi lige kan følge med i sagen? :)



bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2006 13:10:56
Svar/Indlæg:
2333/391
#43

Der er vel ikke så meget mere at sige? jeg fik et nyt bundkort, og kabinet så jeg var glad!

Liiiiiiiiige ind til i går inden jeg fik testet gfx kortet...

Det er defekt, og for ikke at skulle igennem en RMA sag, benyttede jeg mig af de 14 dages fortrydelseret, beklager drenge :( er ikke bedre end jer andre...

Men fik dog et nyt gfx med hjem og det virker bare som det skal, nu skal jeg bare have min en ny cpu :P



#45
TBT
 
Superbruger
Tilføjet:
06-09-2006 20:47:23
Svar/Indlæg:
422/14
Kan du så ikke lige melde ud hvilket GFX vi IKKE skal købe en af de nærmeste dage :D

#42
Så håber jeg da han er sendt på gaden med det samme, jeg har nemlig lige bestilt lidt småting til ungernes maskiner, og det ser jeg da helst ikke er smadret ved ankomsten.



DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2006 21:40:07
Svar/Indlæg:
6531/410
#44

virkelig flot indstilling du har levere et defekt kort tilbage uden at oplyse sælger om det.

flot må man sige x(



#47
TBT
 
Superbruger
Tilføjet:
06-09-2006 21:49:59
Svar/Indlæg:
422/14
Det kører sgu da rigtigt for dem, jeg bestilte klokken 18:22 (deadline er ifølge deres hjemmeside 20:17) og har lige modtaget følgende besked,
"Der var desværre nogle ordre, som ikke nåede deadlinie i dag, og der var din ordre xxxxxx desværre i mellem. Din ordre består af:"

Så jeg trække min ros til SHGs hurtige levering tilbage
:e



bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2006 21:52:54
Svar/Indlæg:
2333/391
#46 Shame on me, men fandt ud af efterfølgende at det var bundkortet der fejlede...

Skal jeg træk bukserne ned nu så du kan gi mig en nummer fuld??

Min undskyldning er at jeg ikke gad vente en mdr på at få et nyt, vil så gerne bare snart game lidt...



DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2006 21:58:18
Svar/Indlæg:
6531/410

#48

du har vel et asus kort og har glemt at slå page link fra :)




tornberg
 
Superbruger
Tilføjet:
06-09-2006 22:00:19
Svar/Indlæg:
480/124
De kan da ikke sælge et brugt produkt til fuld pris :l

Arbejder selv i en senge forretning og der er da ingen der vil betale fuld pris for en brugt seng.
Og i weekenden arbejder jeg på en tank og der er nok heller ingen der vil gi' fuld pris for et brugt kondom...



bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2006 22:16:22
Svar/Indlæg:
2333/391
#49

næææ et gigabyte var det? der skulle have været en køler på, men den fulgte ikke med, og de havde ikke flere kort tilbage...

Så købte et MSI NEO ting :)



#52
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2006 22:16:55
Svar/Indlæg:
3640/1231
Det kan de faktisk ikke nej. Men alternativet er at de skal modregne den pris som varen er "faldet" i den periode hvor kunden fortryder, og det vil skade MEGET mere end det vil at købe et GFX der har været brugt i 10 timer.

Jeg er nu heller ikke imponeret over den der med at levere grafikkortet tilbage (som du troede var defekt) ved at benytte fortrydelsesretten.

For mig at se, blev du lige den der er til grin i tråden her, og ikke SHG. :00 Slet ikke når man tænker på at du lige havde fået en god service!
Ja. beklager, men lad være med at tud over butikkerne hvis i selv springer så let henover tingene, og rent ud sagt er ligeglade x(



bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2006 23:04:12
Svar/Indlæg:
2333/391
#52

Hør nu her lille ven! shg.dk burde teste de ting de får tilbage, eller i hvert fald tjekke dem for fysisk fejl, og det havde de åbenbart ikke gjort, og de gjorde det heller ikke da jeg leverede det gfx kort tilbage... er jeg stolt af det jeg gjorde? nej bestemt ikke, men heller det end at skulle vente 1 mdr på at få et gfx kort der virker (der var nemlig ikke flere af præcis det kort)

Intet ondt om shg.dk de er generelt en god butik, og vil forsat handle der...

Om jeg er til grin, tja... sådan set lidt ligeglad hvad folk synes! og kan ikke se hvorfor jeg skulle være til grin, jeg bugte min ret til at fortryde et køb der ikke levede op til mine forventninger! de burde så ta det næste skridt og teste om det virker inden de sætter det til salg igen!

De skriver tydeligt under LGA bundkort på deres side: Forbrugerens fortrydelsesret og reklamationsret bortfalder såfremt PnP beskyttelsespladen ikke returneres påsat produktet. Der henvises til produktets manual for yderligere information.

Der var hverken beskyttelse, der manglede os tilbehør, og der var bøjet ben, det er for dårligt, kun det jeg ville frem til....



DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2006 23:19:25
Svar/Indlæg:
6531/410
#53

når du handler i shoppen og henter varene selv har du ikke så meget som 5 sek fortrydelse ret.

de har lavet en fejl ved at du har fået et defekt bundkort
alle kan fejle husk det , selv mig :e



bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2006 23:27:43
Svar/Indlæg:
2333/391
#54

Jamen nu har jeg handlet online, og afhentet i butikken, så har jeg fuld 14 dages returret... så ved ikke hvorfor du nævner det, da jeg godt ved det? :)

Ja sku, og mig jeg laver sku da os fejl! men jeg ville aldrig lave sådan en fejl hvis jeg sad i og fik retur vare, så ville jeg sku tjekke det ordenligt igennem, vel os i deres egen bedste interesse, da de så kunne have afvist at ta den tilbage fra den første ejer? ved ik om jeg bare er helt ved siden af der ?



DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2006 23:33:36
Svar/Indlæg:
6531/410
#55
man kan da tydelig høre du ikke ved hvor meget pres der er på i en shop som shg.

når varen afhentes i shoppen er der faktisk heller ikke returret.

kun hvis varen sendes til dig ;)




#57
Benz
 
Superbruger
Tilføjet:
07-09-2006 03:16:27
Svar/Indlæg:
434/11
#56 Måske du skulle læse SHGs meget tydelige skilte i butikken næste gang du er derude? :00

Der står faktisk, at man har 14 dages returret, hvis man har bestilt varen hjemmefra. Det er stadig fjernsalg, og det gælder for alle butikker.

Som B@NG nævner, så er der et eller andet galt, når det skal tage en evighed at få et stk defekt hardware byttet, selvom man kommer ind med det næste dag. Alle vil jo gøre lige som bodyman og jeg - vælge returretten. Det kan da for fanden ikke være kundens skyld, at hardwaren er defekt, og dermed skal straffes med at vente uger eller måneder. Det er jo hul i hovedet.



#58
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 07:43:20
Svar/Indlæg:
3640/1231
Det er meget muligt at du mener de skal teste de varer der kommer ind fra returretten... men hvorfor???

Kun fordi der er fjolser der udnytter den lovgivning for at slippe nemmere om det selv! Gjorde man ikke som du lige har gjort, var det slet ikke nødvendigt at teste tingene... makes you wonder, huh?
Jeg forstår sq godt de ikke gider sætte ekstra ressourcer ind, for at bruge bruge på de folk der faktisk direkte snyder dem :00

Alt i alt er jeg også ligeglad med hvordan folk handler, nogen sover vel bedre end andre om natten. Det er mere hele dobbeltmoralen i at oprette en tråd: "SHG.dk det er en om'er!" - for bagefter at udnytte butikken og sende problemet videre.

Kald mig lille ven og hvad du har lyst til. Du har kvajet dig, og det er direkte svinsk overfor SHG og den næste kunde der køber det kort (hvis det nu var grafik) - så må du sq også tage de slag det giver :00



bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 11:04:06
Svar/Indlæg:
2333/391
#56 Der har du ikke ret, og jo ved godt hvor stor et pres der er hos shg.dk og compumail.dk jeg har ligesom arbejdet der begge steder, og jeg ved at da jeg var hos dem tjekkede jeg altid produktet for fysisk fejl. hvilket de ikke havde gjordt ved det første bundkort, jeg fik udleveret!...

<i>[Redigeret B@NG] Der er ingen grund til at svine folk til, eller skrive direkte nedladende om den ;) [/EDIT B@NG]</i>

<B>#INFO# Men bare så folk er klare over det så sover jeg skam fint om natten #INFO#</B>

Og hermed lukker jeg denne tråd, for meningen var ikke at folk, shg.dk eller nogen overhovedet skulle følse sig trådt på eller noget, ville bare fortælle om min oplevelse her den anden dag...

Grin om I vil, I don´t give a shit :p



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 12:47:34
Svar/Indlæg:
6624/113
#59 - Det er jo noget bræk at sige "i don't give a shit" - for hvis det passede, havde du slet ikke lavet denne her tråd i første omgang.

Men morale er godt - dobbeltmorale må så åbenbart være dobbelt så godt....?



bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 13:26:40
Svar/Indlæg:
2333/391
#60 Du fatter ligeså lidt som B@NG...

"I don´t give a shit = ligeglad med hvad I synes om mig som person, I kan grine ligeså meget I har lyst til...."

Men sjovt at de eneste der stort set brokker sig over mig er administrator & SuperSkribent her på siden?

Måske de forsvar shg.dk, da shg.dk måske er sponser for test udstyr, eller jeres årlig lan party?

Makes you wonder, huh?....



bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 13:29:36
Svar/Indlæg:
2333/391
[Redigeret B@NG] Der er ingen grund til at svine folk til, eller skrive direkte nedladende om den [/EDIT B@NG]

Hvad gjorde du selv i #58?

Kun fordi der er "fjolser" der udnytter den lovgivning for at slippe nemmere om det selv!

Du har kvajet dig, og det er direkte svinsk overfor SHG og den næste kunde der køber det kort (hvis det nu var grafik) - så må du sq også tage de slag det giver...




#63
Benz
 
Superbruger
Tilføjet:
07-09-2006 13:37:08
Svar/Indlæg:
434/11
#58 og #60

Hvordan pokker kan det være kundens fejl, at SHG levere noget defekt? Hvem skal snakke om morale her, når SHG bevidst sælger varer der er brugte?!?

Jeg så tilfældigvis forbrugerprogrammet "Basta", og her var det netop oppe, hvorvidt de måtte sælge brugte varer til samme pris. Det må de IKKE - medmindre de har gjort kunden opmærksom på at varen altså er brugt. I praksis betyder det, at de skal give et nedslag i prisen til de nye kunder, som køber andres efterladenskaber. Det er vel heller ikke mere end rimeligt?

Sjovt nok - min sidste handel ved SHG var også en blandet fornøjelse. Her fik jeg også et bundkort med tydeligt støv i blæseren. Jeg kontaktede shg, og de sagde at jeg da sagtens kunne få det byttet, for det var da ikke meningen at jeg skulle have brugte varer :00

Men de sælger jo det bevidst til kunderne - så jeg tænker bare - morale er godt, men dobbeltmoral er dobbelt så godt.



bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 13:45:56
Svar/Indlæg:
2333/391
#63

Så præcis det samme program, og ja jeg tænkte os lige hmmm... og da jeg arbejde hos compumail og shg.dk skulle jeg aldrig oplyse kunden om at varen kunne have været brugt... og måtte ikke give afslag i prisen, men jeg kunne bytte den og så blev den brugte bare lagt på lager igen!



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 13:53:10
Svar/Indlæg:
6624/113
#61 - Jeg forsvarer overhovedet ikke SHG, for jeg har selv flere dårlige erfaringer med dem.
Og forresten - tak for tilsviningen - det er dejligt at se modenheden råde over dit sprogbrug. :00

At SHG sponsorerer noget som helst til denne her side, kan jeg også roligt afvise. Men ok - når man kun er her på siden for at brokke sig, kan det vel heller ikke forventes at du ved ret meget om vores procedurer og holdninger i den henseende...

Du blev brændt med en vare sendt fra SHG - surt show, men det sker altså så længe den menneskelige faktor spiller ind i håndteringen af returvarer. Men brok dig for pokker til SHG i stedet for at sidde her og tude over det.

#63 - Hvem har sagt det er kundens skyld? Der er da ingen tvivl om at SHG har lavet en fejl ved at de for det første ikke gør opmærksom på at det er returvarer de sender, men samtidigt at de ikke har tjekket varerne ordentligt.

Men er der så nogen grund til ikke at tage dialogen med SHG efterfølgende?
Hvis ingen siger noget direkte til dem, hvordan skal de så vide at noget er galt med deres måde at håndtere sagerne på??



bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 13:57:02
Svar/Indlæg:
2333/391
#65

Synes da jeg prøvede at gøre dem klar over det:

Jeg sagde: okay pænt til ham, at jeg fik udleveret det bundkort igår, og at jeg ikke kan forstå for det første at de kan sælge et brugt produkt til en ny pris? og at der så også manglede noget i pakken?

Han svare: Jamen folk har 14 dages returret, og hvis det ikke fejler noget, så har vi ret til at sælge det som en ny vare...

Jeg siger: så at det er en defekt vare, i det at det område hvor man skal sætte sin cpu, der er nogle ben bøjet?

Han svare: så skal du oprette en RMA sag...

Jeg siger: så at det kan sku da ikke passe? i udlever en produkt, i åbenbart ikke har testet?

Han svare: jamen vi skal heller ikke teste de vare der kommer retur?

Jeg siger: så at kan en hver idiot får en produkt hjem, gøre det defekt sende det retur og få sine penge tilbage?

Han svare: Nej det kan de jo ikke?

Jeg svare: hvorfor så ikke det?

Han svare: for vi tjekker det da for fysisk skader?

Jeg siger: det gør I jo så ikke? da der jo ingen beskyttelse plade er på det område hvor cpu´en skal side, og der er bøjet nogle ben?

Han svare: jamen er der en fysik skade?

Jeg svare: ja det har jeg lige fortalt dig 2 gange?

Han svare: okay så har han ikke gjort sit arbejde ordenligt! og så skal du kun oprette en rma sag på dit kabitnet, så bytter jeg det bundkort der...




Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 13:59:15
Svar/Indlæg:
6624/113
#66 - Du har stået og snakket med en ekspedient i 10 minutter - og det er ca den person i hele biksen som har mindst ansvar og er dårligst betalt.

Hvorfor ikke bede om chefen / en lignende person med det samme?

Det er jo ikke enkeltpersoner du skal brokke dig over - det er hele deres håndteringsprocedure som er skæv...



Hazek
 
Superbruger
Tilføjet:
07-09-2006 14:00:40
Svar/Indlæg:
715/51
#63

Når en kunde leverer et produkt ind, inden for de første 14 dage, så tager man i betragtning at produktet er UBRUGT!, da det tages som et fejlkøb, altså tages det ind som fejlfrit, og ubrugt.

Når en k*****t som #0 så smider et defekt kort ind, før de 14 dage er gået, så tester butikken IKKE varen, fordi den betegnes som værende ubrugt, og et fejlkøb. Altså kan det sælges igen, da den første kunne fortryder, og sender tilbage.

Arbejder selv for et af landets største virksomheder, og har dagligt kontakt til kunder der ringer ind og klager over fejl. Gennemgår man så det enkelte produkt, kan jeg gå ind og se om det er solgt før, hvor/hvornår hvem der har købt og om der er bemærkninger. Er der det går jeg simpelthen ind og kontakter den første køber for at få ham/hende til at forklarre forløbet, da der tydeligvis er tale om misbrug af loven, istedet for at der er tale om at han/hun har brugt sin fortrydelsesret.


Forstår udemærket at SHG bare sender et kort videre, da det er hamrende dyrt at teste hver enkelt vare der kommer ind..
Og når så k********n i #0 bare sender et defekt kort ind uden anmærkninger, så har butikken ikke en jordisk chance, medmindre de skal ansætte folk til at teste hver del, og derved hæve prisen på kortet.. men så begynder i jo også at tude!?


Min morale er: Tag jer sammen, sig det som det er, og luk derefter røven så gevaldigt meget i, at en smag af fæces kan findes i jeres mundvige de næste 5 uger!.. det betyder i sidste ende bedre service til os, hurtigere behandlingstid, og lavere priser.



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 14:02:58
Svar/Indlæg:
6624/113
#69 - Hvor er jeg dog enig... :p



Kejserkamla
 
Superbruger
Tilføjet:
07-09-2006 14:05:34
Svar/Indlæg:
240/19
<i>Redigeret af Sajmon.

Skriv en PM til personen du vil svine, eller ti stille.</i>


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 14:09:16
Svar/Indlæg:
2333/391
#69 flot sagt :e k********n klapper af dig...

Men ja jeg har ret som kunde ikke at vælge en lang behandlings tid, og så bruge min fortrydelseret...

Om det er at udnytte loven "kan diskuteres" ret er vel ret?

Om jeg er stolt af det? nej bestemt ik, og det har jeg vel os indrømmet ik? men man kan vel os vende den om og sige at der er noget galt med deres RMA system hvis en kunde får en defekt vare og vælger at benytte sin fortrydelseret? fremfor at vente op til en mdr. på et andre produkt :)




Hazek
 
Superbruger
Tilføjet:
07-09-2006 14:13:10
Svar/Indlæg:
715/51
<i>Redigeret af Sajmon...</i>

#71

Du har ikke en skid fortrydelsesret!

Du har 2 års reklamationsgaranti, det andet fis er noget butikken giver som en (flyverklap flyverklap!!) <B>SERVICE!!!</B>

Så luk næbbet, kom videre og lad så være med at opføre dig som en idiot..
Hvis de skulle teste alt, så ville lortet jo stige med 500,-.. og så begynder du jo også at hyle..

FLET! blev der sagt af beate, og det bedes overholdt.



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 14:16:25
Svar/Indlæg:
6624/113
#71 - Næ fortrydelsesret gælder hvis du fortryder en vare som ikke er defekt, men bare ikke lever op til dine forventninger.

Er varen defekt, skal du oprette en RMA som alle andre.

Definitionen på de 2 ovennævnte ting, er nemlig ret klar.

Du og jeg kan sagtens blive enige om at en RMA behandlingstid på en måned, er for meget. Men vil man have det ændret, er det ihvertfald forkert at lade sin galde vælte ud over en ekspedient, samt at sende tingene retur på fortrydelsesretten.

Hele systemet med returvarer bygger på tillid til kunderne - og den tillid har du selv brudt, ligesom du oplevede en som havde gjort det med dit tidligere bundkort.

Vil man have ændret noget, skal man sq brokke sig til rette instans.

<b>Og så stopper brugen af værdiladede ord vist LIGE NU - ellers låser jeg tråden!!!</i>



#74
Benz
 
Superbruger
Tilføjet:
07-09-2006 14:31:11
Svar/Indlæg:
434/11
#65 Kan du ikke forstå, at de IKKE må sælge varer videre der har været brugt - det uanset om det er i 10 timer eller 14 dage. Ikke medmindre det er oplyst til kunden? Hvis du ikke er snig, så skriv dog dette, i stedet for at snakke om "at teste hardware" osv. Det har jo ikke noget med sagen at gøre.

Jeg vil sgu da aldrig købe et GFX der måske er 14 dage gammelt, og som har været i hænderne på en overclocker herinde fra, som har voldclocket kortet, og som derefter bytter det, fordi han ikke fik det overclock som han forventede.

#72 Du skal da vist også lige læse købeloven igen, inden du beder nogen flette næbet i denne debat. Men de uvidende er også oftest dem der råber højest.

#73 Mon ikke også du selv skulle nedtone din egen retorik. Dine udtalelser hjælper ikke just på en god debat.



bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 14:34:39
Svar/Indlæg:
2333/391
#72 og hvorfor har jeg så ikke en fortrydelseret?

#73 den levede heller ikke op til mine forventninger jo?



matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 14:57:11
Svar/Indlæg:
5600/32
#75, Nu er det jo ikke det du siger. Det du siger er jo, at du brugte din fortrydelsesret fordi du troede det var defekt. Og det er jo nok ikke helt det den er til for. Lyder bare som en meget dårlig moral.
Hvis det havde været kortet der var defekt, så ville den næste der købte det, jo stå i præcis samme situation som dig. :00



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 15:16:45
Svar/Indlæg:
6624/113
#74 - Der har aldrig kunne komme en god debat ud af en tråd som denne - så det er vist en tabt sag. Sagen er mellem #0 og SHG - ligesom alle andre af den slags sager.
Vi opnår jo ikke at SHG ændrer deres forretningsgang ved at sidde her og mundhugges - det er du vel klar over...

Hvis du sidder og siger at du aldrig ville drømme om at købe en vare som har været brugt, er det i meget kraftig konflikt med den fortrydelsesret som så nydeligt er blevet muliggjort for os forbrugere, med indførelse af købeloven - idet en masse varer bliver usælgelige i det øjeblik de kommer retur.
Er det fair for forretningerne at de skal miste penge på folk som ikke kan finde ud af at læse reviews før de køber varer over nettet?
Du vil jo typisk heller ikke finde dig i at priserne stiger på hardware som følge heraf...

#75 - Fordi du står med en vare som overhovedet ikke skulle have været solgt til dig under de omstændigheder. DET skal du brokke dig over i stedet for at sende aben videre til en anden kunde.

Skal det forstås som om du pludselig mener du har rent mel i posen så?
Hvis det er tilfældet, er jeg ret uforstående overfor at du tidligere har skrevet at du ikke er stolt af hvad du har gjort....?



#78
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 15:19:36
Svar/Indlæg:
3640/1231
Okay, og hvor dygtig skal man så være??
Tror du ikke selv på at enhver med lidt forstand i låget, kan skjule at han har brugt en CPU eller et grafikkort?

At varer er brugte, er sq da kun fordi folk misbruger deres fortrydelses, nøjagtig ligesom det er sket her. Hvorfor skal forhandlerne hænges ud som de "onde" når det er forbrugerne der misbruger deres privilegier?

Hvis folk brugte fortrydelsesretten til det den er til, så ville der ikke sidde nogen og tude over en brugt vare.

Jeg ville da (lever i god tro og tror det bedste om alle) heller ikke tro at det GFX bodyman lige har afleveret var brugt... eller defekt for den sags skyld. Han fortryder jo bare hans køb, som han kan, fordi det er købt over nettet, og han har ikke haft mulighed for at se/røre ved varen. Skal SHG så teste det kort :o

Jeg er enig.. moral er godt, og dobbeltmoral er tilsyneladende dobbelt så godt :00

Og ja, SHG sponsorerer os for vildt :00
især til LAN...!!



matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 15:59:15
Svar/Indlæg:
5600/32
#78, "#43

Der er vel ikke så meget mere at sige? jeg fik et nyt bundkort, og kabinet så jeg var glad!

Liiiiiiiiige ind til i går inden jeg fik testet gfx kortet...

Det er defekt, og for ikke at skulle igennem en RMA sag, benyttede jeg mig af de 14 dages fortrydelseret, beklager drenge er ikke bedre end jer andre...

Men fik dog et nyt gfx med hjem og det virker bare som det skal, nu skal jeg bare have min en ny cpu"

Fra #44..






matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 16:02:03
Svar/Indlæg:
5600/32
Hov sorry. Læste ikke lige dit indlæg ordentligt første gang.. :r



matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 16:44:07
Svar/Indlæg:
5600/32
#81, Jeg bestilte en 200gb HDD for to uger siden og der var da tre lag bobleplast om..



#82
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 16:58:18
Svar/Indlæg:
3640/1231
Har nu også købt mange diske deroppe uden problemer :00

Men det er med SHG som med alle andre, der sker ALTID fejl. Alt andet ville da være mærkeligt med så mange ordrer.

Det handler vel egentlig heller ikke om SHG mere, men mere om forretningers fremgangsmåde i forskellige sager, især returret og RMA...



Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 17:04:21
Svar/Indlæg:
8555/439
nu har jeg være ude og se SHG i Århus :e :e :e
fra nu a,køber jeg mine ting hos Midt-Data,det kan man da kalde en Butik.
nu har jeg også altid brugt Midt-Data,på nær min psu,som er købt hos shg.



draven
 
Superbruger
Tilføjet:
07-09-2006 17:05:23
Svar/Indlæg:
187/2
#81 + #82

Det er så ikke generelt, for de sidste 5-6 gange jeg har købt Seagate harddiske hos SHG, er de kommet imellem to stykker skum på ca. 10cm.



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
07-09-2006 17:19:09
Svar/Indlæg:
14079/622
Jeg har nu også altid fået mine varer pakket godt ind hos SHG :)

Og hold da op, hvor er der nogle der er åndsvage i denne tråd :00..yderligere kommentarer overflødige..



Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 17:55:54
Svar/Indlæg:
6181/270
emillos enig.

faktisk hvis man spørger forbruger klagenævnet så for man svar på at der er 2 år garanti på uanset om det er brugt eller helt nyt :00

syns bare ikke lige det er samme forklaring som står på deres hjemmeside, mærkeligt



Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 17:59:31
Svar/Indlæg:
6181/270
er det mig eller er det bare ne lang whinertråd?

ingen forhandlere er perfekte vend jer dog til det.



#88
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 18:19:00
Svar/Indlæg:
3640/1231
Nemlig :)

Synes vi skal lade tråden dø sin stille gang ind i de evige forumtrådes marker :00 :e



#89
Benz
 
Superbruger
Tilføjet:
08-09-2006 01:07:30
Svar/Indlæg:
434/11
Der er åbenbart stadig nogle der ikke fatter pointen i det jeg har sagt. Eller også er det fordi de netop IKKE vil fatte pointen. Jeg tror nærmere det sidste, for så ignorante læsere findes der ikke.

Sagen er ikke om SHG, men mere hvordan de behandler returvarer og sælger dem videre, selvom de bærer præg af at være brugte.

Sajmon - uanset hvor urimeligt du finder vores købelov, så skal begge parter rette sig efter den. Det betyder også, at de SKAL oplyse hvis de sælger en varer der er brugt. Længere er den ikke. SHG er bestemt ikke de eneste der gør det - jeg så også TDC gjorde det med deres telefoner. Her var problemet, at hvis nu telefonen havde fået vand af den tidligere ejer, hvordan vil den nye kunde så stå når han vil reklamere?

Desuden finder jeg SHGs og mange andre butikkers retursystem horribelt, og de beder sgu da selv om at få defekte varer som fortrydelse.

Jeg opstiller igen et eksempel. Du har købt en helt ny computer i dele, men HDD er desværre defekt. Nu er du jo en ærlig mand, så du skal selvfølgelig oprette en RMA. Ekspedienten siger, at der kan gå lige fra dage til måneder før du kan få en ny HDD, for den skal tilbage til leverandøren. Du smiler, for du har lige brugt 10.000 kr på en computer, du først kan få til at køre om en måneds tid hvis du er heldig.

Behøver jeg sige mere?!?



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2006 01:52:43
Svar/Indlæg:
6624/113
#90 - Jeg har skam fint fattet pointen i det du siger - men prøv lige at tænke over det JEG skriver. Hvis de skal revidere deres procedurer for meget, stiger prisen på hardware generelt - og så vil de samme mennesker som brokkede sig over at have fået second hand hardware før, pludselig skyde med skarpt på prisen, i stedet for at tænke over hvad de selv og deres ligesindede render rundt og laver.

Når du siger "du", tager du desuden ikke med i dine overvejelser at jeg med næb og kløer vil kæmpe for at få en anden HD med det samme - og faktisk har fået ganske fortræffelig service alle de gange jeg har haft lignende problemer med blandt andet bundkort, RAM og strømforsyninger som var defekte ved ankomst - tilsvarende det du nævner.

Jeg beskriver hvad der er i vejen - hvordan det er konstateret - hvilket andet hardware jeg har prøvet med, og derved udelukket andre fejlmuligheder osv osv osv - for derefter at opstille forskellige løsningsmodeller, som allesammen IKKE indebærer at jeg som kunde skal vente x antal dage/uger på at mit grej bliver byttet.

Og jeg har kr******e aldrig været ude for at SHG har liret en eller anden historie af med at jeg kunne vente så og så længe på en ting. Det kaldes hjælp til selvhjælp. Letter man arbejdet for dem, vil de normalt også gøre ret meget for dig i form af god service.



#91
Benz
 
Superbruger
Tilføjet:
08-09-2006 03:21:48
Svar/Indlæg:
434/11
#91 Jamen det er da muligt, at prisen vil stige på hardwaren - som de i forvejen ikke tjener for meget på. Men (og jeg kan kun tale for mig selv her), er da villig til at betale den pris det koster. Desuden er der mange, der hellere end gerne vil tage en brugt varer, og så spare 10% på prisen. Derved vil de faktisk heller ikke tabe det store.

Det kan godt være du har fået god service - det harjeg faktisk også fået 9 ud af 10 gange derude. Men filmen knækker sgu, når man kører 100 km efter sit hardware, og det så er brugt. Jeg var da velkommen til at komme derud igen, og få det byttet som han sagde. Men mon SHG vil betale for min tid og benzin? Og hvorfor kan jeg egentlig få det ombyttet? Det er jo brugt, og det ved de udmærket også godt. De ved også godt, at de har solgt det til mig. Hvad tror du der vil ske med det bundkort, hvis jeg havde afleveret det? De ville da sælge det igen, til en kunde der ikke er så opmærksom. Så der er vist ikke nogen der skal sige moral og shg i samme sætning. De er jo ikke en fløjtende fis bedre end mig.



Hazek
 
Superbruger
Tilføjet:
08-09-2006 17:45:51
Svar/Indlæg:
715/51
#84..

Ideen med SHG er netop IKKE at have en butik.. det holder priserne nede, til glæde for os og dem selv.

Det er ganske normal logistik og lagerføring.. så lidt på lager så muligt, kun til gavn for kunden og butikkens økonomi.



DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2006 18:53:38
Svar/Indlæg:
6531/410
de fleste ting jeg har haft rma på ved alle de shops jeg har handlet ved
har byttet rma med nyt eller andet med det samme.
hvis ellers man sender sin rma vare retur med alt tilbehør og i pæn stand.

ligner det man sender til rma lort vil de fleste shops ikke bytte med det samme da kunden åbenlyst er ligeglad med sine ting.

har man købt en pc til 10.000 kr og en hdd er i stykker vil jeg næsten æde min hat på den bliver byttet med det samme.

er en retur vare i samme stand som ny sælges den selfølgelig som ny igen.
kan man se den har været brugt får kunden der retunere den ikke alle sine penge retur og varen sælges som brugt/demo.



DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2006 18:54:42
Svar/Indlæg:
6531/410
#84
nemmelig



#95
Benz
 
Superbruger
Tilføjet:
08-09-2006 23:32:10
Svar/Indlæg:
434/11
#94 Det var dog pudsigt. Hvorfor siger de så hvergang, at man skal oprette en RMA, og de skal fejlteste det først, inden man kan få et nyt. Er det fordi de har været synske i mit og andres tilfælde, når man har ringet eller mailet dem? Har de simpelthen kunne se igennem mailen, at man har stået og stampet på hardwaren og voldclocket det til 117 Ghz?

Det var dog det mest forkvaklede argument jeg længe har hørt.

Du skal ikke æde din gamle hat - det burde ikke være nødvendigt. Man skal bare være 100 % sikker på at få noget nyt med det samme, og det er man ikke som tingene er nu! Derfor ender så meget defekt hardware som returvarer - mærkeligt, at ingen er har fattet min pointe endnu.



DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2006 23:46:04
Svar/Indlæg:
6531/410
#96 hvis du gider læse hvad jeg skriver så har jeg næsten altid fået byttet mine ting med det samme ved

shg
midtdata
Multimedia-Experten
bs multimedia
pro shop