OC af min E6600 & ASUS P5W DH.

Overclocking d.  02. september. 2006, skrevet af Sjakalen
Vist: 599 gange.

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2006 17:13:05
Svar/Indlæg:
1978/216
Når nu jeg har OC'et op til 30% med den Ai Booster. skal jeg så gi mere strøm på ram og cpu'en?? eller juster på noget andet

Jeg skal lige sige at jeg total nybegynder!! i det her med at OC

Mit System
CPU E6600 & køler Zalman CNPS9500
Asus P5W DH
OCZ Gold Gamer eXtreme XTC 2 x 1 GB - PC2-8000 - 1000 MHz - 2.1 V
PSU NorthQ 500S

Ai Booster Tuning skriver

CPU.
External Freguency 346,00 MHz
Multiplier 9,3 MHz

Voltage.
CPU Auto
PCIE 1,5000
Memory 1,8000 skal den ikke stå på 2.1 v. så det passer til mine ram

Lige et spørgsmål mere

Jeg har også ins. Asus Probe II. og har flere gange oplevet at den blinker rødt på på både cpu og bundkort... dog mest på cpu'en... den blinker lige kort og siger at den er oppe på 256 grader. så stopper den, og så står den igen på 37 grader.
der kan godt gå et par dage imellem at den gør det

Den til MB har jeg bare hævet til 50 C i stedet for de 45 C. den stod til standart. ved ikke om det er for meget?? eller hvor varmt et MB tåle at blive

Den har gjort både før og efter jeg er begyndt at lege med at OCogså efter jeg har sat en Zalman CNPS9500 på

underligt nok gør den tid når jeg starter CPU-Z op.. så blinker den lige ganske kort rødt på cpu'en. selv om Asus Probe II siger 35-39

Er det helt normalt at mit system ikke bliver varmer end 2-3 grader selv når jeg køre div. 3DMarks test

Benjaminwatson

Superbruger
Tilføjet:
02-09-2006 17:43:19
Svar/Indlæg:
269/64
Vil nu anbefale dig at gøre det i bios istedet.
Jeg sad og legede med oc i ai booster, og den justere aldrig tingene som de skal.
Så ud i bios, ind under jumper settings, vælg manual, så sætter du dine ram til auto eller meget lavt, mens du prøver dig frem ved at ændre på din fsb, fra 266 og derudaf... rammene skal nok følge med når de er så hurtige.

Ang din temp, så synes jeg nu nok det lyder noget varmt.. tror den er monteret forkert din køler, hvor meget pasta har du brugt under profilen?

Ang probe II, det gør de alle sammen når du åbner cpu-z, det er fordi den går ind og læser på cpu..
God fornøjelse, skriv hvis der er noget, skal gøre mit bedste for at hjælpe.

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2006 18:04:39
Svar/Indlæg:
1978/216
OK så prøver jeg det inde i bios istedet for... man skal vel lære det før eller siden.

Jeg har brugt det meste af det pasta i den lille tube... men et par timer efter jeg hadet sat min nye køler på, pillet jeg den af igen... fordi jeg syns den sad lidt for løst?? var sq ikke klar over at jeg skulle kunne dreje selve profilen på den. men satte den jo bare på igen, uden at bruge nyt køle pasta?? troet ikke det hadet så meget at sige...
men hvis jeg ikke husker helt forkert så var min temp. 29 C første gang jeg startet op efter montering af køler.
men jeg har så siden hørt at man skal bruge nyt pasta hver gang man monter den... ved sq ikke om det passer??

men jeg ved sq ikke om der er nok i den tube.. men har vist noget andet et sted??
men er kølepasta, bare kølepasta eller er det forskel på det

Benjaminwatson

Superbruger
Tilføjet:
02-09-2006 18:11:56
Svar/Indlæg:
269/64
#2 det er rigtigt at du skal bruge nyt pasta hver gang, og tror de fleste inkl. mig selv bruger Arctic Silver 5.
Det er ikke dyrt.

Til gengæld skal du bruge noget mindre.
Der skal kun være et tyndt tyndt lag på, og det er egentlig kun for at jævne evt. små hakker ud. så af med den igen, tag lidt sprit og en bøtte ørerensere eller lign. og så igang med at pille den dyne af pasta du har nu af igen. den holder bare på varmen istedet for at aflede den.

Din køler skal sidde rimelig fast, den må ikke kunne drejes rundt når den er monteret, men du må selvfølgelig heller ikke spænde livet ud af den.. på gefyl eller hva det hedder.

Til andre: ret mig lige hvis jeg tager helt fejl

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2006 01:36:05
Svar/Indlæg:
1978/216
#3 Ok så fiser jeg lige ud til Studiedata på mandag og købe noget af det Arctic Silver 5. de har det til 35 kr. hos Zitech koster det fandeme 59 kr. damnit glemte sq at de har haft deres Lagersalg i dag.

Der er jo nogle hakker i den bøjle man spænder ned over den... ved sq om det er meningen at den skal kunne dreje i de hakker?? for den er spændt helt til og alligevel kan jeg dreje den meget nemt

Heh har fandeme stor lyst til at pille den af igen :p måske der er lidt tilbage i tuben

velazquez

Superbruger
Tilføjet:
03-09-2006 10:52:34
Svar/Indlæg:
74/16
Den der random 256C temperatur bug er en kendt fejl. Den har jeg også haft.

http://www.xtremesystems.org/f...

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2006 13:02:40
Svar/Indlæg:
1978/216
Prøvet lige at smække noget andet pasta på... men kan man også komme for lidt på??
kunne sq ikke ventet til på mandag, jeg vil jo gerne ha den ned på 29 C igen

Den kommer stadig op på 36 C Idle. men når jeg lader den lave noget i nogle 3DMark test ryger den aldrig over 40-41 C

Køber det Arctic Silver 5 i morgen og laver det om... så gir jeg den altså lidt mere end den fik i nat

#5 Damn håber det er noget de kan fixe i den næste bios update. jeg har opgraderet min til en version 1101

Anton

Superbruger
Tilføjet:
03-09-2006 13:49:04
Svar/Indlæg:
444/97

du skal bare putte en klat på størelse med et ris korn.
også sætte køleren på, evt. dreje den lidt så alle lufthuller kommer ud.

Der er en guide som Artic Silver har lavet, men kan ikke huske linket.

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2006 02:16:39
Svar/Indlæg:
1978/216
#8 Jeg har siden min første montering haft den pillet af 2 gange... sidste gang lørdag nat og jeg kan sq stadig dreje den ganske lidt til både hjøre og venstre og helt uden at bruge vold... man skal jo bare ligge en finger på kanten af den og trykke ganske let, så dreje den stille og roligt.

Om det er rigtig eller forkert skal jeg sq ikke gøre mig klog på... men jeg tro sq at de sidder helt perfekt!! og at det er meningen at de skal kunne dreje... men hvorfor ved jeg fandeme heller ikke??

men helt ærlig så kan jeg fandeme heller ikke se hvordan fanden man skal kunne monter den forkert ?:( ?:(
:e

Benjaminwatson

Superbruger
Tilføjet:
04-09-2006 07:50:23
Svar/Indlæg:
269/64
#8-9 jeg har en siddende på min D940, og den kan ikke drejes. man skal sørge for at de hakker der er i bøjlen og på køler passer sammen, så den sidder stabilt.
Ved ikke om det har nogen betydning med at den kan drejes, bare man ikke gør det mens den er tændt.