Ulæselig Maxline III

Diverse d.  03. september. 2006, skrevet af Marbuhai
Vist: 214 gange.

Marbuhai

Superbruger
Tilføjet:
03-09-2006 18:03:14
Svar/Indlæg:
667/20
Hey

Nå nu er jeg jo en rigtig mand og laver ikk backup, men jeg har 2 sådanne Maxline III diske, det er jo robuste diske, men da jeg skiftede bundkort så kan jeg nu ikke importere den ene af dem, den står som et rødt "!" og er ulæselig...

Jeg fandt et tysk program pc inspector file recovery, og på en eller anden måde fandt jeg også en del af mine tabte filer, men jeg havde ikk en anden disk sat til med plads nok på, men da jeg efterfølgende prøvede at finde frem til filerne var de væk igen...

Kan jeg på anden måde opdrive filerne, evt et andet program der kan reppe disken så den kan blive god igen?

Mener ovenstående beviser at filer er der, men skal drives frem med lidt voodoo håber jeg. :)

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2006 18:29:51
Svar/Indlæg:
3640/1231
Hvad mener du med at "importere" den?

Mig bekendt er Maxline Maxtors "Enterprise" serie med 5 års garanti, der skulle kunne holde til en del :l så tror næppe den er gået i stykker, fordi du har skiftet bundkort.

Hvis du har kørt et recover program, og forsøgt at recover dem på samme disk har du fået et problem. Filer kan altid recovers så længe der ikke har været skrevet data der hvor filerne ligger.
Men hvis det så er den samme disk, så skriver den jo derfra hvor den skal læse, og det gør så filerne ulæsbare igen.

Men igen, hvad mener du med at "importere"?
Er det i diskhåndtering?

Marbuhai

Superbruger
Tilføjet:
03-09-2006 20:29:24
Svar/Indlæg:
667/20
#1 Ja når jeg ikk kan se disken går jeg ind i diskhånteringen, og der står den som offline og ulæselig...

Jeg plejer jo og importere diskene hvis de ikk findes i denne computer..

Der er ikk skrevet på disken siden, det er en simpel lager disk, og finder man egenskaberne på disken så virker enheden korrekt skriver den..