Men når jeg har installeret windows osv.. Så bliver den ved med at sige: "da grafikkortet ikke for nok strøm, har kortet skruet ned for ydelsen for at beskytte kortet... bla bla....osv osv" Burde 520watt ikke være nok til ét enkelt 7950gx2? Jeg læste at man skulle bruge ca 700watt til 2 stk.
Der er både monteret P4 stikket, 24pinsstørm og grafikkortet har fået sit 6 pins bagi. Jeg har efter følgende prøvet at sætte 4 pins MOLEX i bundkortet's stik dertil, men det gjorde ingen forskel. :-s
Moderator
Tilføjet: 04-09-2006 10:08:11
Svar/Indlæg:
7881/1165
#2: det tyder klart på at det ikke får strøm igennem sit strømkabel :) Har du prøvet med adaptorkablet der oftest føler med de grafikkort? Så enten er kortet defekt eller også er der noget galt med strømkablet til grafikkortet. Der må være en løs forbindelse et eller andet sted. Jeg har kørt 7950GX2 i SLi med en 450watt strømforsyning uden problemer, så helt klart ikke noget at gøre med effektforbruget :)
Okay?!.. dvs at det måske kunne hjælpe at sætte den der 2xMOLEX->PCI 6pins converter til?.. selvom der er 6pins på strømforsygningen.. Det må lige afprøves... - noget helt andet er at sådan et 7950gx2 larmer sku da pænt meget :(
Moderator
Tilføjet: 04-09-2006 10:18:07
Svar/Indlæg:
7881/1165
#4: det burde ikke larme voldsomt jo mindre det bliver presset til det yderste :l Men kan være det er fordi det mangler strøm. Men prøv lige det stik, så kan du se om det er strømforsyningen eller grafikkortet der driller... Er ret sikker på fejlen ligger et af de to steder, da det er den besked man får når man ikke har sat strømstikket til :)
På computergeil.dk har de ikke meget godt at sige om Chill Innovation i deres SLI roundup http://www.computergeil.dk/?ar... Jeg kunne godt være tilbøjelig til at tro at PSUen er presset og ikke kan levere den nødvendige mængde strøm
ChillA3'ern har 2 rails ja... men der jo kun en ledning med 6pins pci'e strømstik. men jeg prøver også det med 2xMolex->PCI6pins adaptoren.. Eventuelt sørge for at den ene ledning med Molex kun bruges af grafikkortet.. ellers bliver det sku byttet til et GTX istedet...
#9, At sætte spændingen op på PCIe porten, har ingen virkning på det problem.. Jeg er mest tilbøjelig til at sige, at det er PSUen der er problemet. Har du evt. mulighed for at låne en kraftigere?
Jeg har ikke målt spænding nej.. altså som i multimeter?
Jeg har ikke lige en kraftigere PSU liggende nej.. Men det er nok PSU'en... må sige at CHill innovation skuffer.. har haft en A2'er som brændte sammen mens jeg spillede bf2... regnede dog med at det var en mandags psu.
#15, Erh. Det tror jeg nu ikke helt på. For så er det da ærgeligt for folk, som mig, med bundkort, der ikke kan sætte PCIe spændingen op.. :00 Spændingen i PCIe porten skulle ikke have nogen indflydelse på nogen måde.
#17 det har den ;) lige nu har jeg et 7900GT det bruger 1,5v bios er sat på AUTO mit gammel 7900GTX brugte 1,55v også sat til AUTO har også haft et 7950x2 i ,den lå på 1,6v men i kan da søge lidt på Google, eller spørg produsenten
Men ved at bruge 2xMolex->6pins adaptoren, så er der ingen problemer.. Desuden er kortet blevet stille.. da blæserne nu kan finde ud af at tilpasse sig :)