Spørgsmål ang. mere RAM til bærbar

Diverse d.  04. september. 2006, skrevet af mdha
Vist: 123 gange.

mdha

Overclocker
Tilføjet:
04-09-2006 11:19:18
Svar/Indlæg:
0/1
Jeg har forsøgt at putte 512mB mere RAM i min bærbare, som har 512mB i forvejen. Problemet er bare, at når begge moduler sidder i, vil pc'en ikke starte op overhovedet. Hvert modul virker fint hver for sig og i begge 'porte', men ikke sammen. Jeg har endda prøvet med 2 ens moduler, hvis nu Toshiba'en ikke kunne fungere med en anden slags, men det hjalp heller ikke. Computeren kan godt køre med 1024mB står der på den, så den burde jo starte op.
Jeg har brug for flere RAM, da den skriver, at den virtuelle hukommelse er for lille, og jeg kører nogle ganske tunge programmer (Adobe Illustrator, PhotoShop, InDesign OSV)
Er der nogen, der ved, hvordan løser jeg dette problem og får den til at acceptere de 1024mB RAM? Eller hvad jeg ellers kan gøre?

red_martians

Moderator
Tilføjet:
04-09-2006 11:21:25
Svar/Indlæg:
7881/1165
prøv først og se om du ikke har mulighed for at deaktivere dualchannal... derefter prøver du ganske enkelt at sætte hastigheden(mhz) ned på rammene. Nogle PC'er (især AMD) kan have problemer med at køre med 2 eller flere ram-stænger på fuld hastighed. :)
Det gøres i bios 🙂