Jeg regner da ikke med de har fjernet alle mulighederne for registryhacks/tweaks osv. (som der er i xp) i Vista, og derfra - og i Policies - kan man stort set "modde" alle indstillingerne til sit behov.
For at uddybe hvad det er jeg efterspørger, så drejer sig mere om at gøre alle de mest avancerede indstillinger tilgængelige gennem UI'en, og HUSKE at implementere en [Default] knap :e
Tror jeg mener der bør været et helt ekstra sub-layer af indstillinger tilgængeligt for enhver del af OS'et, Start-menuen, desktop, standard web-applikationerne (mail og IE) og i det hele taget alt hvad der er af nyttige programmer med i Vista.
På nær de mangler, synes jeg XP er et glimrende operativt system; hvis man tænker på hvor svært det kan være for en folketingspolitiker at tilfredsstille alle vælgerne... ligeså svært må det være at lave en "standard UI" i OS'et Vista... og den bredeste appel er jo en nødvendighed mht. MS's økonomi :), men respekten for individet der vil mere end standard skal være der mener jeg.
Hvad jeg ikke forstår med Vista, og de problemer han gør opmærksom på den goe Paul Thurrot, er hvorfor der ikke er implementeret i Vista, muligheden for at trække "Tilbage"-knappen ned til venstre for "Frem"-knappen, og hvorfor du ikke kan højreklikke på henholdsvis den ene eller den anden af dem og vælge Edit Button With [Default Graphics Editor] ? ? ?
Det den frihed... muligheden for at sige "det her er mit Vista" - og det er 100% kompatibelt med dit.