pci driver-enhanced driver-hardisc

Bundkort / CPU d.  05. september. 2006, skrevet af cadusmorhua
Vist: 263 gange.

cadusmorhua

Overclocker
Tilføjet:
05-09-2006 16:34:06
Svar/Indlæg:
38/18
Hej derinde.

Jeg har flere problemer efter formatering.

For det første mangler jeg åbenbart en pci driver, programmet spørger efter den og kan ikke finde den på min motherboard cd.

For det andet mangler jeg en enhanced driver når jeg vil bruge smart doctor,jeg kører højest sandsynligt heller ikke med SLI.

for det tredie kan programmet ikke finde min anden harddisc, den figurerer faktisk i bootfasen og i hardwareprofiler, hvor der står at hardwaren kører fejlfrit, problemet er blot, at min harddisc nr 2 ikke eksisterer iandre steder?

mit styresystem er xp-home.

det er total kaos

cadus :l

steen

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2006 16:42:40
Svar/Indlæg:
2870/65
Hej

Du har ikke brug for en driver til din harddisk. XP home edition skulle selv finde drivere til den slags....hvis det er en intern disk.

Hvis det er en ekstern USB disk du har, kan XP godt mangle en opdateret driver til USB Enhanced controller. Du finder så din USB controller i Enhedshåndteringen og vælger at opdatere drivere...og lader maskinen finde driveren på I-nettet.

Noget tyder på, at din disk er intern. Har du kigget efter i Diskhåndteringen om der er noget derinde der fortæller at der er en disk uden partition på?

Hvis der er...og der er en partition på...og den er formateret, mangler den måske et drevbogstav. Det fixer du ved at højreklikke på disken og vælger at tildele et drevbogstav.

Hvis disken ikke har nogen partition på, så skal du kave sådan en (eller flere)...også i Diskhåndtering. Formatér så partitionen.

Hvis disken kan ses i BIOS...og den ikke kan ses i Windows Diskhåndtering, skal du checke dine kabler (og strømtilførsel)

LlamaAgenten

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2006 19:00:19
Svar/Indlæg:
1129/113
Det kan være driver til controller der mangler.

cadusmorhua

Overclocker
Tilføjet:
05-09-2006 19:12:20
Svar/Indlæg:
38/18
Hej Steen.

Jeg har nu pillet denne enhanced driver ud af min installationsdiskette og ind i maskinen.
Så godt så langt.
Jeg sidder med en sata paptor 74 gb western digital hvorpå mit styresystem er, og en seagate sata 300 gb jeg ikke kan finde. Bundkort A8N SLI deluxe
I diskhåndteringen eksisterer seagaten ikke, det gør den til gengæld i enhåndshåndtering der fortæller, at denne enhed fungerer korrekt.
Jeg har prøvet at formatere den i diskhåndteringen, den var oprindelig delt i to, således den stod med 279 gb i alt, det gør den stadig i booten, men den er ikke en del af systemet annyhow.
Skal den sættes op til raid under installering under alle omstændigheder?
Jeg har ikke pillet ved kabler eller andet inde i maskinen siden sidst jeg så min harddisk i programmet.

cadusmorhua

Overclocker
Tilføjet:
05-09-2006 19:13:30
Svar/Indlæg:
38/18
Hej Lama.

Det har strejfet mig med din tanke

cadusmorhua

Overclocker
Tilføjet:
05-09-2006 19:18:44
Svar/Indlæg:
38/18
Ps.
Jeg er ikke en nørd til det her, så hvis i giver en løsningsmodel så skriv noget i retning af: Tryk F2 under opstart gå ind i , gå frem til osv osv.

cadus

cadusmorhua

Overclocker
Tilføjet:
06-09-2006 00:22:42
Svar/Indlæg:
38/18
Har fundet hardisc, tak for hjælp.