Hard disk failure

Diverse d.  07. september. 2006, skrevet af Lahnet
Vist: 300 gange.

Lahnet

Overclocker
Tilføjet:
07-09-2006 16:42:54
Svar/Indlæg:
127/32
Jeg får følgende fejlmeddelelse ved boot:

Hard disk failure is imminent. Please back up your hard disk and have it replaced.

Det lyder jo ikke godt, men hvad betyder det??

Skal siges at jeg bare kan taste F2 så kører pc en fejlfrit. Har prøvet XPs fejlfindingsprogram uden at det har hjulpet.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
07-09-2006 16:48:54
Svar/Indlæg:
4033/364
brug UltimateBootCD (har harddisk tools) eller software som er lavet af producenten for at tjekke for fysiske fejl..

Vil tro at det skyldes at du har enablet SMART i BIOS - men det kan være at din disk vil crashe.. så kan du lige så godt tage backup og bruge garantien (softwaren vil formodentlig give en fejl) og få den byttet

draven

Superbruger
Tilføjet:
07-09-2006 17:14:59
Svar/Indlæg:
187/2
Det er en meddelelse fra SMART. Jeg ville skynde mig at få taget backup af så meget data som muligt da den højest sandsynligt snart står af.

Jeg har selv prøvet at få den fejl på en disk og jeg skyndte mig at få fat i en tilsvarende størrelse. Så klonede jeg disken, og fik faktisk det hele med bortset fra nogle beskadigede sektorer.
Da jeg byttede om på diskene for at formattere den defekte disk stod den helt af.

Lahnet

Overclocker
Tilføjet:
07-09-2006 18:56:22
Svar/Indlæg:
127/32
Disken er en Samsung, jeg har idag talt med dem og de sender bare en ny på garanti.

Kanon service.

MEN - hvad nu med den "defekte disk" er der nogle muligheder for at redde den eller kalder skraldespanden på den.