SATA boot fejl?

Diverse d.  07. september. 2006, skrevet af Creep
Vist: 251 gange.

Creep

Superbruger
Tilføjet:
07-09-2006 20:37:35
Svar/Indlæg:
31/4
Jeg har nu i længere tid siddet uden et bundkort fordi jeg konstaterede at det gamle måtte fejle noget. Nu har jeg så endelig fået et nyt, men fejlen er der stadig.

Problemet er, at når jeg tænder computeren, så starter den fint op med skærm og det hele. Problemet opstår først når bios tjekker for harddiskene.
IDE diske finder den fint og kører videre forbi.
Så kommer den til SATA diskene, her finder den fint den første, og så går den helt i stå. Jeg har 2 diske, og det er ligemeget om jeg har den ene, den anden eller begge to i, for den stopper lige der.
Piller jeg til gengæld begge SATA diskene ud, så booter den fint op og kommer videre indtil den prøver at finde et styresystem.
Altså tænkte jeg det var sata diskene der fejlede noget, men da jeg fik en til at tjekke dem viste det sig at det var det heller ikke.

Nogle der har oplevet det samme, eller har en god forklaring herpå?

Det skal måske lige siges at problemet opstod pludseligt efter jeg havde været hjemmefra et par dage.

Desyncer

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 20:40:58
Svar/Indlæg:
825/76
Prøv at se om jumperne sidder rigtigt.

Creep

Superbruger
Tilføjet:
07-09-2006 23:33:13
Svar/Indlæg:
31/4
Da SATA diske ikke bruger jumpere, så kan det umuligt være noget i den stil.
Men havde selv overvejet det også ;)

CoBrA1

Superbruger
Tilføjet:
10-09-2006 17:38:54
Svar/Indlæg:
242/25
Har lige haft en Raid 0 failiuer hvor systemmet failede efter bios tjek, men fand hurtige ud af at min en af diskene var stået af, fik den skiftet o nu er min RAID 0 op igen, prøv eventualt at smide den HD din masine ikke finder i et andet maskin, hurtigest måde er også at gå ind i BiOSEN og se om den finder disken der ..... Held og lykke

TeasingPredator

Overclocker
Tilføjet:
13-09-2006 09:12:38
Svar/Indlæg:
29/8
men hvis nu du ikk har dit system sat op i raid kan det være fordi du skal sætte den op i bios jeg havde samme problem men fandt hurtigt ud af det med mit bundkort AsRock 755XFire-eSATA2