Hvad nu : "Vil du formatere nu?"

Diverse d.  08. september. 2006, skrevet af noBrain
Vist: 348 gange.

noBrain

Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2006 19:28:24
Svar/Indlæg:
326/165
Hejsa,

Mangler lige et navnet på et super program som kan løse et problem for mig.
En PC fik i ged med virus osv. Den vil dog stadig starte. For nemt at kunne redde data fra harddisk har jeg monteret disken i min egen maskine, men her siger Windows "Disken i drev x: er ikke formateret. Vil du formatere nu?". Vælger jeg at boote fra den (i min egen maskine) så kan den starte på at boote og når at vise den blå markør der kører fra venstre mod højre, så der er altså liv i disken. Et enkelt program på en recovery boot cd (Hiren's boot cd) kunne se filerne, størrelse og navn. Nu mangler jeg så et program XP eller "DOS" som kan flytte filerne over på et andet drev. Begge er NTFS...
Jeg har brugt Google, i timevis, læst forumsvar og prøv 10 forskellige programmer, men ingen har hjulpet.
Kender du lige et program der magter opgaven?

På forhånd tak for hjælpen!

Itopia

Overclocker
Tilføjet:
08-09-2006 20:10:26
Svar/Indlæg:
2/0
Det lyder en lille smule som om du skal genstarte Windows efter den har fundet disken...

Prøv evt. via en USB adaper/skuffe istedet for direkte kabling.

Du kan evt. prøve at bruge Ghost til at lave en kopi af disken - til fil. Denne fil-kopi kan læses vha. Ghostwalker inde fra Windows.

Ellers lyder det sgu lidt mystisks...

Kommer lige til at tænke på en ting mere... Hvis du har mappet et netværksdrev til det bogstav som den "nye" disk har fået sker der en konflikt, der kan udmønte sig i den fejlbesked du får.
Prøv at starte diskmanager (Højreklik "Denne Computer" og vælg "Administrer" find diskhåndtering og kontroller det bogstav som det defekte drev er tildelt.

Håber det hjælper.

/Itopia

noBrain

Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2006 20:22:52
Svar/Indlæg:
326/165
Det er alt sammen prøvet pånær det med USB - den har jeg ikke. Den omtalte harddisk blev afmonteret og ny sat i for så at installere windows osv. Dataene fra den gamle ønskes hentet, men når disken sættes i maskinen kan disken ikke læses via den nye Windows. Booter man op på den gamle disk så kan man fra denne ikke læse den nye installation - underligt!
Diskmanager, ERD Commander, Hirens Boot CD og et hav af progs er prøvet, intet hjælper. Når jeg booter fra den i min egen pc melder windows noget om at den muligvis er inficeret med vira... men det er sgu ikke nemt at fjerne når ingen programmer vil læse disken :)