C2D No boot

Bundkort / CPU d.  09. september. 2006, skrevet af JacobHL
Vist: 222 gange.

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2006 13:03:57
Svar/Indlæg:
1776/116
Kender i det at i lige har samlet et system, og alle blæsere kører etc, men der kommer intet billede på skærmen?

Den situation står jeg i lige i øjeblikket, og jeg håber i kan hjælpe mig af med det..

Systemet består af P5B Deluxe, C2D E6600, Antec Neo HE 430W(24+4 pin!), 7900GT, PC5400 OCZ CL5 ram og Scyche Ninja.

Alle blæsere kører som sagt, og jeg har tjekket kabler. Grafikkortblæseren kører selvom jeg piller PCIE power kablet, ud så jeg antager at den sidder ordenlig i.

Jeg kan se at dioden på skærmen bliver grøn lige når jeg tænder, men så bliver den orange igen et par sekunder efter.

Før havde jeg ikke P4 stikket ordenligt i, men har sat den ordenlig fast nu.

Mine egne teorier: Kortslutning på bunden af bundkortet. Har ellers været ret omhyggelig med at få de rigtige afstandsstykker i, men man ved jo aldrig. Jeg regner med at ommontere bundkortet senere idag.

Et 4pin CPU stik er ikke nok til 8Pin bundkortet.

Ramfejl.. Syntes jeg har hørt lidt skidt om OCZ ram og P5B deluxe, men har samtidig set flere systemer med den konfiguration.

Men kom med jeres bud, så jeg kan få løst dette helvedesproblem.

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2006 13:32:10
Svar/Indlæg:
1776/116
Nåeh ja, jeg har prøvet at resette CMOS, og senere idag kommer en ven ud, og så prøver vi med nogle G.Skill ram, og vi prøver at genmontere bundkortet..

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2006 15:14:56
Svar/Indlæg:
1776/116
Jeg har nu prøvet med G.Skill rammene, og det virker uden problemer.

Men jeg kan ikke få OCZ rammene til at virke selvom jeg manuelt siger hvad de skal have af volt, hastighed og timings :/

Jeg har opdateret bios til 0507 uden nogen forskel.

Nu sender jeg bare rammene tilbage, og køber nogle nye.