Har altid haft Ericsson (herunder Sony/Ericsson) som privat mobilos, og altid været meget tilfreds, især kvaliteten er en kæmpe fordel! Men når man går lidt dybere, så er Ericsson jo altså også faderen til mange af de teknologier som man tager for givet. Bla. T9 ordbogen og Bluetooth er jo Ericsson opfindelser, og de har også en stor del af æren for Epoc styresystemet, som i dag er bedre kendt som Symbian, som faktisk alle andre mobil producenter benytter... Det skal desuden siges at Ericsson laver deres egen UI, under navnet UIQ :00 ;) Istedetfor at være Nokia ludere som de fleste andre, og bare købe licens til deres SeriesXX UI.
Men siden Sony har fået en finger i klemme i døren, så er der jo kommet en del andre features til, som bla. scroll-tilt wheel, memorystick duo, og nu også walkman, og cybershot funktioner... Og det skulle ikke undre mig om man med tiden fik sparket nogle PSP/Mylo features ind også?
Det bedste Motorola har kunnet gøre i den genre er en elendig iPod integration :p :00 (heller ikke for sjov at deres Razr går under navnet Suxr)
Ved dog ikke om jeg vil kalde nogle af disse telefoner som deciderede gode køb? Gav kæresten en Samsung E700 i julegave sidste år, og selvom det nok er en lidt outdated model nu, så er jeg stadig ret sikker på det er telefoner i den klasse der giver mest value for pengene 😉