Har et lille problem med min nye PC

Diverse d.  09. september. 2006, skrevet af Elpærer
Vist: 320 gange.

Elpærer

Overclocker
Tilføjet:
09-09-2006 15:22:44
Svar/Indlæg:
58/21
Hej Overclockere :D

jeg har lige samlet min nye pc

Intel Conroe Dual Core E6600 2,4 GHZ
Asus P5B-VM mATX Bundkort
Gainward 7900Gt PCI Express GFX
2 GB ingston Dual Channel RAM DDR800 MHz
160 GB Western Digital SATA hdd.
Silverstone kabi

Grafikkortet hat kun dvi udgange, og min fladskærm er med vga. Der fulgte så en omformerboks med til at sætte mellem gfx'et og skærmkablet.

Problemet er, at når jeg tænder, så er det som om der ikke kommer noget signal til skærm,en. Den står og blinker, som når computeren er slukket, men skærmen ikke er. MEN det sker kun nogle gange. Andre gange starter den fint, og jeg kunne installere Win XP uden problemer. Jeg har tjekket i bios, og den bliver ikke for varm.

Hvad kan det skyldes?? Kan det være den omformerboks, eller kan gfx'et ikke kører med vga fladskærm??? ?:(

Jeg håber i kan hjælpe mig.

God weekend :i

CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2006 15:36:39
Svar/Indlæg:
3394/170
hvilken strømforsyning har du ? - Lyder som strøm problemer..

Har du sat alle kabler til på bundkortet og gfx?

Elpærer

Overclocker
Tilføjet:
09-09-2006 18:06:12
Svar/Indlæg:
58/21
Jeg har en Chill innovation 450 Watt strømforsyning

Jeg har sat alle kabler til. GFX kører på et speciel pcie strømstik. Men der er også en omformer med så den kan køre på en almindelig 4 pins strømstik.

Men hvis det er strømproblemer, så burde den da ikke kunne starte normalt nogle gange. eller hvad.....???

Elpærer

Overclocker
Tilføjet:
09-09-2006 18:08:56
Svar/Indlæg:
58/21
Når den har startet normail, og jeg så slukker og starter den igen, så vil den ikke give signal til skærmen. Men jeg har lagt mærke til, at når den starter op, så kommer der lys i power dioden på fronten, mens der ikke kommer lys i den når den ikke starter normalt.

Elpærer

Overclocker
Tilføjet:
09-09-2006 18:52:41
Svar/Indlæg:
58/21
Hej overclockere

Jeg har selv løst problemet. Så i behøver ikke tænke på et mere 😕

Problemet var, at der med mit nye bundkort fulgte en lille "boks" med, til at tilslutte de små irriterende ledninger til Powerled, reser, hdd, pwr sv osv, som ellers er så svære at komme til.

Denne boks gør, at man kan sætte dem alle sammen på, og så sætte hele denne "boks" ned over panel benene. Det var åbenbart denne "boks" der ikke kunne holde stikkene rigtige på plads. :(

Nu har jeg sat dem på som man plejer (længe leve fladtangen), og den kører perfekt! Den starter når jeg beder den om det. Det kan jeg lide... :-e :e :e

chap-15

Overclocker
Tilføjet:
16-09-2006 22:52:31
Svar/Indlæg:
30/3
tjek lige ledningerne en gang til :)