Graffik fejl først efter 5 månder

Grafikkort d.  10. september. 2006, skrevet af look_under
Vist: 244 gange.

look_under

Overclocker
Tilføjet:
10-09-2006 21:39:01
Svar/Indlæg:
23/8
Jeg købte d. 05/05 -2006 en helt ny comp i dele, fra Prc-data.dk og har du brugte det i 5 månder upåklageligt, men så idag, da jeg afsluttede WOW, så kommer der steger overalt!!! all farve, de lå vanret.

Jeg har aldrig OC'et det, skiftet køler, eller gjordt noget som helst ved kortet, hverken med min hænder, eller med computeren.

Jeg tror det startede da jeg åbnede WOW up, men da jeg så så der var 300 i kø, tabbede jeg ud, og ville spille Hitman - Blood Money, de gik så fint, men da jeg lukkede Hitman ned efter 20min ca. så ville den ikke komme med skrive bordet, den forblev bare med Hitman baggrund, uden det var tænt, det synes jeg jo var underligt, så jeg Tabbede jo bare ind i WOW, så kom jeg ind på serveren, spillede i ca. 1 time, til jeg ikke gad mere.
Jeg kunne heller ikke tabbe ud, så kom der bare det billed som WOW havde brugt sidst :S

Og da jeg lukkede det ned, så kom graffik fejlen, der kom horizontale alle farvede linjer overalt, jeg kunne indet se af mit skrivebord.

Jeg har læst lidt på forumet og set at andre der har prøvet det siger det er en 'RMA Sag' men jeg ved sku ikke helt lige hva det er ... :P nogen der gider foklare det? :)

Tak.

look_under

Overclocker
Tilføjet:
10-09-2006 21:50:14
Svar/Indlæg:
23/8
Har nu fundet ud af at det sker efter jeg først åbner WOW, også åbner Hitman, afslutter det, tabber WOW frem, afslutter det, også kommer fejlen igen :S har ikke prøvet med andre spil da jeg kun har de 2 installleret pt.

Moze15

Superbruger
Tilføjet:
10-09-2006 22:09:19
Svar/Indlæg:
1235/80
det lyder mere som en ram fejl, prøv at køre en memtest, det er nok bare fordi der kommer pres på din computer - har du evt prøvet at køre samme spil sammen før??

bauner

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
10-09-2006 22:27:12
Svar/Indlæg:
853/71
RMA er når du sender kortet retur til forhandleren med en fejlbeskrivelse. Forhandleren har helt sikkert noget på sin side, hvor du kan udfylde en formular, samt oplysninger om hvor og hvordan det skal sendes retur. Det er ikke svært.

look_under

Overclocker
Tilføjet:
10-09-2006 22:47:43
Svar/Indlæg:
23/8
#2, hvordan køre man memtest? :P

Janbau

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2006 15:39:19
Svar/Indlæg:
608/79
Jeg har mugligvis haft en fejl noget lignende som din med et Asus 7600 Gt . Men prøv evt at læse denne tråd hvor du kan læse fejlbeskrivelsen af mit kort .

Jeg sendte mit til Rma og fik penge retur altså var kortet defekt .

Fejlbeskrivelse

Kortet kører ok i 3d men kan så ikke køre i 2d efterfølgende skærm begynder at blinke , ikoner o.lign flyder ud .Denne fejl opstår efter man har kørt 3dmark05 eller 3d spilet Need For Speed most Wanted dog ikke alle 3d spil.Det er nødvendig at genstarte pc for at kunne køre 2d igen.Kortet har været prøvet på 2 Pc og den samme fejl opstår .

Men her kommer så mit Store problem , Når jeg tester kortet med 3dmark05 eller 06 kommer kortet ud med et godt nok score ( ca 5900 i 3dmark05 ) . Når 3dmark programmet er færdig eller bare kørt i nogle få Sec og kortet skal køre ALM 2d igen står min Fladskærm og Blinker og alt grafik flyder ud i hinanden og dele af 3dmark bliver også stående på skærmen .
Men ikke nok med det jeg kan stor set ikke komme i kontakt men andre programmer og ikoner og lign da alt kører langsomt. Så for at få Pc til at virke igen er en genstart af Win XP nødvendig .
Jeg kan godt spille Need For Speed Most Wanted i time vis uden problemer , men tilbage i 2 d sker det igen . Det er dog ikke alle 3d spil der får dette fænomen til at komme.

Mit Hardvare: AsrockDual Sata 2 med AMD3200+ soc939 Pc 1

HP Pavilion a1219.dk Desktop PC AMD AthlonT 64 processor 3500+ ChipsætATI RADEON® XPRESS 200 pc 2

Samme fejl opstår på begge Pc er