Multi-GPU

Grafikkort d.  10. september. 2006, skrevet af MeLViS
Vist: 221 gange.

MeLViS
 
Superbruger
Tilføjet:
10-09-2006 21:55:41
Svar/Indlæg:
113/13
Hej

Jeg er blevet lidt i tvivl om det Multi-GPU mode på mit grafikkort (7950GX2).

Jeg har 2 skærme hvor jeg gerne vil køre udvidet skrivebord. MEN! jeg kan kun vælge SINGLE mode. Vil jeg have mulighed for dualview skal jeg vælge Multi-Display mode istedet for Multi-GPU mode som den står til Default. Mit spørgsmål er nu:

Kan det være rigtigt at man går på kompromis med hastigheden ved at have 2 skærme (dualview) og derved "kun" får 2 7900GT kort til hver skærm og man så selv skal ind og slå det tilbage igen hvis man vil spille og have den kraft et 7950GX2 nu har ??

Eller er det Multi-GPU mode kun noget der bør være slået til hvis jeg har 2 kort i maskinen. Altså SLI ???

MeLViS
 
Superbruger
Tilføjet:
10-09-2006 21:56:41
Svar/Indlæg:
113/13
Der er lidt her.. men ik rigtig noget man kan få svar ved. Kun så i kan se hvor det er jeg mener det gøres

http://nvidia.custhelp.com/cgi... **&p_li=&p_topview=1



Kaninen
 
Overclocker
Tilføjet:
11-09-2006 15:28:44
Svar/Indlæg:
18/3
Det er fuldstændig rigtigt at Multi-GPU mode er en aktivering af begge kort til at køre på en skærm.

Du KAN ikke køre med 2 skærme på de "2" grafikkort uden og sætte en skærm til hver, og du vil opleve at det er fuldstændig det samme som hvis du havde kørt 2 kort i SLI. Jeg har det samme kort, men jeg har dog ikke brug for et multiskærmssetup, og det burde du havde overvejet inden du købte kortet.