Eksternt harddisk kabinet med hibernate funkt

Diverse d.  11. september. 2006, skrevet af skyttegaard
Vist: 276 gange.

skyttegaard

Overclocker
Tilføjet:
11-09-2006 10:21:51
Svar/Indlæg:
7/2
Hej,

Er der nogen, der ved, om man kan få et ekstern harddisk kabinet med hibernate funktion, så harddisken automatisk spinner ned, når den ikke har været brugt et stykke tid?

Jeg har for nylig købt en Synology DS106e - en NAS-enhed til en intern 3½" hardisk. Den kunne jeg så godt tænke mig at udvide ved at tilslutte et par ekstra diske eksternt, men det ødelægger lidt af idéen i en strømbesparende NAS-enhed, hvis de eksterne diske så står og kører kontinuert.

DS106e har tilslutning for eSATA og USB. Jeg vil helst have eSATA, men hvis hibernate kun kan findes til USB-kanitter, kan jeg leve med det. Understøttet harddisk skal helst være SATA (Det er selvfølgelig et krav til eSATA kabinettet).

Mvh,
Peter

steen

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2006 15:26:53
Svar/Indlæg:
2870/65
Du kan da tage et kig her:

http://www.mobilexperts.com/Sw...

Jeg har tidligere brugt Swap Manager til mine IDE diske. Det virker fint.

skyttegaard

Overclocker
Tilføjet:
16-09-2006 17:32:43
Svar/Indlæg:
7/2

Ser ud til at være et fint produkt, hvis man har brug for at swappe diske i en PC.
Men min tanke var faktisk det modsatte - nemlig at diskene ikke skal sidde i min PC, men derimod fast være forbundet til min Synology Disk Station og så bare gå i Power Save, når der ikke er aktivitet.

Mvh,
Peter

allan_84

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2006 17:54:39
Svar/Indlæg:
765/82
uden at jeg ved så meget om det så tror jeg kun det er noget som kan bruges indternt.

så du burde måske kigge på 406 modellen i stedet for! den har 4sata pladser inden i, og det hibernate som du vil have.
http://www.synology.com/enu/pr...

skyttegaard

Overclocker
Tilføjet:
16-09-2006 19:50:44
Svar/Indlæg:
7/2
Hej Allan,

Tak for det. Ingen tvivl om, at CubeStation 406 vil kunn gøre det. Problemet er bare, at den koster 5-6000 kr. Jeg havde håbet at kunne finde et eksternt kabinet, så jeg kunne smide en af mine gamle harddiske på den 106'er, som jeg allerede har. Eksterne kabinetter ligger normalt på 2-400 kr. så selv i den høje ende af det, vil det være en billig løning.

- Peter -