adgang til ældre bærbar

Diverse d.  12. september. 2006, skrevet af cribs
Vist: 229 gange.

cribs

Overclocker
Tilføjet:
12-09-2006 00:11:41
Svar/Indlæg:
82/39
jeg sidder med den opgave at "komme ind" i en gammel IBM 600x bærbar, der kører Windows ME. Det er letere umulift, da cd-rom ikke virker og netkortet skaber sig. Der er selvfølgelig ingen USB eller firewire port.
Jeg tænkte om nogen vidste om pcmcia kort med usb eller firevire var native (plug & play) i systemet, eller de skal have en driver? - jeg som sagt ikke kan få ind i systemet ?:(

Thanks

steen

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2006 00:39:57
Svar/Indlæg:
2870/65
Det bliver ikke nemt at komme ind i den maskine.

Windows (Miserable Edition) skal bruge drivere til USB og Firewire, så hvis ikke du kan bruge cd-rom eller netkort, bliver de ikke så nemt.

Pcmcia kort skal også bruge drivere. Kender ikke nogle netkort af den type som automatisk bliver genkendt af ME.

Kender du nogen som har et eksternt cd-rom drev har du en god mulighed for at sætte det til og loade diverse drivere. Betyder mindre at nogle eksterne cd-drev er en smule langsomme, bare du får maskinen til at "opdage" et sådant drev.

Er der floppy-drev i maskinen, så du har mulighed for at lave en Network Boot Disk (http://www.nu2.nu/bootdisk/net... ) så kan du med fordel bruge Barts Boot disk.

Det vil give dig mulighed for at connecte op til en anden maskine og overføre filer som du kan bruge til at installere diverse drivere...endda re-installere hele systemet.

Seraph

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2006 12:39:55
Svar/Indlæg:
624/55
tæt på, men det er nu Windows Major Error...

TeamdB

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2006 20:12:41
Svar/Indlæg:
511/123
Jeg tror du skal beskrive hvilke problemer du har med netkortet, så kan det være at vi kan hjælpe dig ad den vej.