(ip-adresse fjernet)
Det er kun halvdelen af det foreløbige site som er public.
Resten er et tilfældigt sæt erotiske billeder (ik af min mor eller noget... :e ), som jeg vil have man skal indtaste password for at få adgang til, men det kan jeg ikke få til at virke... det virker som om at ligegyldigt hvilket af passwords'ne man indtaster sker der intet andet end... enter - enter - enter og beskeden om jeg ikke har rettigheder til at se siden/mappen. Der hvor jeg skal indtaste brugernavn og kode, føjer den selv min ip-adresse til i starten, så jeg ved ikke om den har svært ved evt. at finde ud af hvor mine brugerkonti ligger.
Om sitet og mine ambitioner med det:
Mappestrukturen er \\inetpub\\webroot\\homepage.html som "default" og den fungerer udmærket. Jeg var dog nødt til at ændre lidt på strukturen i mine links fordi homepage.html læser et par billeder fra min "nul adgang" mappe...
... så det var nødvendigt at flytte alle html filer som havde med "nul adgang" indholdet at gøre ind i samme mappe, og ændre alle referencerne, så den kun skal spørge om adgang til "nul adgang" mappen en gang - men det virker alligevel ikke. Kan ikke engang selv via IE få adgang til min "nul adgang" mappe.
Sitet:
Det er mega skrabet - Skrev det selvfølgelig på engelsk for sådan tænker jeg mest når det har med it og gøre... det oversætter jeg nok snart, eller laver en valgmulighed, for der er ikke meget tekst, men .... én ting ad gangen.
Skulle måske starte med at få oversat den lille smule her til engelsk; man skal vel i det mindste skrive <i>noget</i> om sitet, udover at linke til de par gallerier der er, så jeg fylder nok snart på med noget om mig selv eller om it og hvad der nu ellers kan være sjovt at bruge en hjemmeside til.
Dreamweaver er lidt snildt til, hvis man er for doven til at læse ebooks, at fylde ud hvad man tror man mener... og sådan lykkedes det sku at lave en ok billedbrowser (i HTML). XML korrekturen siger 0 fejl, så det går udmærket med at lære det (når man har HTML 4 for Dumm.. 5th ed. ved siden af) , men der er stadig tonsvis af ting angående formatering jeg skal ha lært med HTML før jeg går videre til php og java, for ellers tror jeg jeg ender med at fatte nul og nada af hvad der foregår.
Det er min ambition at blive rigtig dygtig til at lave grafisk flotte og dynamiske hjemmesider med undersøgelser, statistikker/databasesupport og al det man nu kan bruge "www space" ... lære at lave spørgeskemaer og alt muligt der også kan bruges i det virkelige liv, både personligt og måske også - på sigt - kommercielt.