Underlig opførsel fra mit netkort.. "Network

Diverse d.  15. september. 2006, skrevet af Mandse
Vist: 242 gange.

Mandse
 
Overclocker
Tilføjet:
15-09-2006 17:53:38
Svar/Indlæg:
1/1
Det er som overskriften siger. Mit netkort opfører sig utrolig underligt på min nykøbte bærbar. Jeg har haft den i 2-3 uger nu. Og i foregårs da jeg sad i skolen, kunne den ikke registrerer at der sad et kabel i. Jeg troede selvfølgelig først det var noget med kablet, men det var det ikke. Derefter overvejede jeg om det kunne være min end user edition af win, der var lidt fucked, så jeg geninstallerede win, og uden held.
Mit netkort er et Broadcom 440x. Jeg har læst lidt omkring på nettet om folk der har haft samme problem.. og der er kun folk som har haft held med og løse det i linux.

jeg har prøvet flg. for at komme af med problemet:

-Skifte kabel
-Geinstallerer/Skifte drivere til netkortet
-Aktiverer/Deaktiverer min LAN forbindelse
-Deaktiveret netkort i bios, bootet up, aktiveret netkort i bios, bootet up igen
-Geninstalleret Win, og jeg har også prøvet en anden version. 2 Forskelige versioner af Windows XP UK, og en Dansk home edition
-Testet netkortet med Broadcoms control suite. Alle test går den igennem uden fejl. LED'en virker også fint når man tester den. Det skal lige siges, den tester komponenter på/indeni netkortet, så en hardware fejl er næsten udelukket. Dog har jeg overvejet om det er en lodning der er gået løs i indgangen til RJ-45 stikket, men jeg kan ikke se nogen fejl når jeg kigger ind i indgangen
-Resettet winsocken (hvad end det skulle hjælpe.. Men what the hell.. man kunne lige så godt prøve :P)
-Deaktiveret Microsoft Printer and filesharing.
-Deaktiveret QoS
-Sat netkortet til og kører 10mbit Half Duplex, 10mbit Full duplex, samt 100 half duplex og 100 full duplex
-Resettet Defaults i BIOS

Al hjælp ville jeg sætte pris på, da jeg simpelthen nægter og sende lortet tilbage til dell, før det er højst nødvendigt.

Min bærbars main specs:


Navn: Dell Inspiron 6400
CPU: Intel Centrino Core Duo 1,60 GHZ
GFX: ATI x1300 med 512mb HyperMemory
RAM: 1 GB DDR-II 533
Netkort: Broadcom 440x (Onboard selvfølgelig)


//Mandse

doit
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2006 17:55:19
Svar/Indlæg:
998/134
kan kun se en løsning på det problem, lån et netkort, se om den kører med det.



bung
 
Superbruger
Tilføjet:
17-09-2006 16:09:42
Svar/Indlæg:
25/1
Nu er der vel PCMCIA porte i din bærbare :)



Mandse
 
Overclocker
Tilføjet:
19-09-2006 00:53:50
Svar/Indlæg:
1/1
ja? :P hvad har det med sagen og gøre? :P



steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2006 01:53:33
Svar/Indlæg:
2870/65
Det problem har jeg oplevet flere gange med Broadcom netkort i bærbare (på jobbet).

Du skal hente den rigtige driver til dit netkort hos Broadcom (og så er du ikke engang sikret at det virker).

Ud fra se ting jeg har set til disse Broadcom netkort i bærbare, kan jeg kun konstatere, at de reelt set er meget dårligt fungerende. Broadcom må helt sikkert have lavet en konstruktionsfejl i disse netkort....og har tilsyneladende ikke fundet ud af at rette fejlen.

Nogle gange hjælper det med en opdateret driver, andre gange kan man være heldig (læg mærke til at jeg siger: heldig) at det hjælper at sætte en mindre Duplex hastighed på, da Broadcom netkortet er meget følsomt overfor netop Duplex hastigheden.