Forhandlere og EDBpriser - Skam jer!!

Om siden d.  15. september. 2006, skrevet af B@NG
Vist: 2163 gange.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2006 22:59:55
Svar/Indlæg:
3640/1231
Har nu et par gange været ude for noget, som jeg personligt ikke vil finde mig i, og tråden skal ikke være en "flame" tråd, men mere en:

"fortæl dine erfaringer" tråd.

Det er fakta at EDBpriser bliver brugt MEGET når folk skal købe hardware.
Det er fakta at folk ofte tager den billigste forhandler, medmindre man er meget loyal overfor en anden.
Det er fakta at folk tager den billigste på listen som har varen på lager, medmindre der er nogle særlige omstændigheder der siger andet.

Udover det er det faktisk også fakta at forhandlere ikke må skrive at varer er lagervarer hvis de ikke er det (altså på EDBpriser).

Alligevel synes jeg det bliver mere reglen end undtagelsen at den der står med den billigste vare OFTE ikke har varen på lager. Ydermere ser man ofte at der faktisk STÅR at varen er på lager.

Jeg vil helt sikkert kigge nærmere på den situation som rammer os lige nu, og som kun bliver værre, men opfat dette som en lille "appetizer" ;)

Kan det passe at en forhandler kan skrive at de har +10 af en vare på lager, og når man så har udført ordren med betalingskort og det hele, så får man at vide via mail, at den ikke er på lager, og levering er ukendt?

Kan det passe at dette er blevet et salgstrick som bliver misbrugt især via EDBpriser, og som rent ud sagt bliver brugt til at bondefanger kunder på forkert grundlag? Altså direkte løgne?

Kan det passe at EDBpriser som skal forestille sig at være en service for forbrugerne ikke gør noget ved de her ting?
Alle laver fejl, men det kan da vel ikke passe at EDBpriser gennem så lang tid ikke gør noget? Eller handler det hele kun om penge nu?

Jeg gider ikke hænge butikkerne ud ved navne, jeg ved hvem jeg handler ved, og min status på HWT tillader ikke rigtig det :r
Dog kræver det ikke ret meget at se det indlysende...

Men hvor meget har DU set af alt det her?
Har du gentagne gange oplevet at bestille en lagervare, som alligevel ikke er lagervare?

Så post det her, og lad os se om der danner sig et billede, der så gør at andre kan have gavn af det ved fremtidige indkøb på nettet.

For det kan sq da ikke passe at vi skal finde os i det ?:(

allan_84

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2006 23:08:14
Svar/Indlæg:
765/82
jeg har gået med selvsamme tanke som dig.

bestilte en AMD cpu skulle levers 5dage sener venter nu på den i snart 1½måned, men det kan da også være en fejl.

men ser også mønstret som du snakker om når man kigger gennem hardware på www.edb-priser.dk engang i mellem, det er helt sikkert.

men håber lidt på at dem der står bag EDB-priser for øjenene op for det "svindel" det egentlig er og gør noget ved det.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2006 23:09:50
Svar/Indlæg:
3640/1231
Det er lidt målet med tråden :)

Hvis der findes nok af eksempler på at systemet bliver misbrugt af de selvsamme forhandlere gang på gang, er der forhåbentlig en konsekvens :)

steen

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2006 23:25:12
Svar/Indlæg:
2870/65
Har set dette indtil flere gange, så jeg har taget konsekvensen af det.

Jeg ringer direkte til forhandleren og spørger om de kan levere. Jeg kræver et direkte svar....og er jeg ikke tilfreds, fortæller jeg dem direkte, at hvis ikke de kan levere til aftalt tid, skal jeg ikke have varen.

Ser det på denne måde: Hvis de kan spilde min tid, må de også forvente at jeg med god samvittighed kan spilde deres.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2006 23:28:40
Svar/Indlæg:
3640/1231
#3 > Ja... Men nu kommer jeg lige med et ultra grælt (jysk :00 ) eksempel.

Jeg VED at Computerne.com snyder med deres lagerstatus (har sikkert stadig mine mails som bevis). Det er så hvad det er, men tro det eller ej, det koster fandme penge at ringe til dem :o
Altså... ikke bare tlf regning, men:

"Salgsafdelingen
Du har spørgsmål til et produkt før du bestiller det.
Tlf : 90 136 136 - 5kr/min
Telefontid: Mandag-Fredag / 10:30-17:00
E-mail: Send email her! - 15 kr"

så ring eller skriv løs :x :x :x

draven

Superbruger
Tilføjet:
15-09-2006 23:33:03
Svar/Indlæg:
187/2
Ikke nok med der er flere der laver det nummer, er der også set gentagne eksempler med prisdump på f.eks. RAM eller CPU, hvor prisen sættes op igen efter et par dage. Selvfølgelig bliver varen aldrig solgt til den pris, der da tages forbehold for prisfejl.

At der så også er nogle (eller ihvertfald en) der bruger begge metoder er forkasteligt. Jeg forstår heller ikke at det ikke indebærer konsekvenser at lave de numre. De kunne jo f.eks. give karantæne i x antal uger for at lave sådan et nummer. Efter 3 gange er det så udelukkelse.

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2006 23:37:05
Svar/Indlæg:
830/15
Har endnu ikke oplevet at ramle ind i noget der står der er på lager som ikke er det - Må vel bare være heldig :)

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2006 23:38:25
Svar/Indlæg:
3640/1231
#5 > Mig bekendt kan man også få karantæne (og mener bøde også) fra EDBpriser for den slags, men det kan være at der er blevet slækket på reglerne den seneste tid.

#6 > Så længe det varer 8)

[G.N.U.]

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2006 23:45:26
Svar/Indlæg:
2175/21
getmore er meget slemme til det...og computerne.com og pixmania bør man også holde sig fra.....også selvom de er 100 kr billigere...

gogge

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2006 23:52:17
Svar/Indlæg:
589/75
Jeg handler hovedsagligt "staveplade" , kun ved to :

shg.dk , midtdata.dk dem har JEG aldrig haft problemer med..

men det sker da hvis de to ikke har varen på lager, eller er alt for dyre. jeg søgere nye græsgange, og jeg har så heldigvis ikke været ude for de "lumske" butikker..

men det er fint med denne tråd her så man kan hører lidt om hvem man skal "passe" på :)

Casper

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2006 00:03:48
Svar/Indlæg:
10398/435
Getmore og Computerne har lavet tricket som #0 beskriver med mig.. og der er ikke bare en gang!

Handler grundlæggende kun hos shg og midtdata. Ofte også selvom det er dyrer..

SIOUX

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2006 00:04:52
Svar/Indlæg:
1478/40

Jeg har været udsat for det ALT for mange gange desværre. Det er gået så vidt nu, at jeg er begyndt at bestille på efterkrav selvom jeg har VISA, bare for ikke at skulle igennem "bøvlet". Har jeg ikke et T&T link senest dagen efter, så afbestiller jeg. Det er simpelthen sørgeligt at det skal være sådan:(

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2006 00:17:14
Svar/Indlæg:
2786/120
Jeg var igennem det samme som #0 med Getmore, med et sæt OCZ RAM, hvor de havde en helt fantastisk pris, og var på lager, hvor de så tog sig den frihed at annulere ordren, fordi de havde fået forkert pris fra leverandøren... Jamen så fjerner man vel lager-status, eller ændrer prisen?? næh nej, man gør ingenting... Sørgeligt...
Til gengæld har jeg så haft en lykkeligt gennemført handel ved dem også, både med et bundkort og med et kabinet...
Lidt blandet fornemmelse her... :)

MVH.
Toke :)

LlamaAgenten

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2006 01:31:20
Svar/Indlæg:
1129/113
Jeg har oplevet ved både SHG og Midtdata, at de ikke havde ting på lager, selvom der stod på siden, at det var på lager - og det samme for Proshop.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2006 01:39:48
Svar/Indlæg:
2870/65
# 13 Mht Proshop har jeg engang været ude for, at jeg havde bestilt 3-4 varer. De 3 kom efter et par dage...den 4. kom aldrig.

Det tog mig ca. 3 mdr. at få hevet pengene ud af dem igen. Efter denne omgang er de bandlyst hos mig. Computerne.com har jeg handlet med en gang. Det var ikke en spændende oplevelse, så det bliver ved den ene gang.

Getmore har indtil nu virket fint for mig. Har lige bestilt en bærbar til en kunde idag. Den skulle gerne komme på mandag...så må vi se.

Enavia er lidt sløve i betrækket, men varen kommer dog frem. Ellers nogenlunde service.

SHG har ikke skuffet mig endnu.

BUDDA-X

Superbruger
Tilføjet:
16-09-2006 04:21:47
Svar/Indlæg:
475/12
Jeg syntes også at kunne fornemme tendensen med ikke at have korrekte oplysninger om lagerstatus og leverings tid. Så jeg er begyndt at ringe til forhandleren og høre om de rent faktisk kan lever varen.

Men det er da sørgelig, helt sikkert. Den situation burde man da slet ikke stille sigselv i som en forretning. Det giver kun dårlig omtale.

TeamdB

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2006 07:18:08
Svar/Indlæg:
511/123
Jeg har aldrig haft problemer med levering eller bestilling. Jeg har endda fået god service fra chippen.dk :p
Jeg har dog en del problemer med RMA.

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2006 07:24:24
Svar/Indlæg:
6181/270
har heller aldrig haft problemer med levering og RMA.

men det er ikke edbpriser der bestemmer, men allerpress som har købt ektrabladet som bestemmer hvad der skal ske på siden og med siden

enig med B@ng om at reglerne er blevet slækket meget på det sidste.

ps syns bare det er blevet værer efter de ny ejere

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2006 07:53:40
Svar/Indlæg:
3712/44
Jeg har oplevet det rigtig tit, nok fordi at jeg oftest køber det helt nye grej. Når jeg har tid til at følge med i ordren afbestiller jeg, hvis jeg kan se at det tilsyneladende var løgn at varen var på lager, og de andre gange ender jeg med at have ting liggende som jeg enten skal sende tilbage eller sælge videre fordi jeg har været nødt til at købe noget andet i stedet. Når man som jeg har meget lidt fritid, så er det vigtigt at kunne regne med at få varerne der hvor man forventer at få dem, ellers kan der snildt gå 14 dage til 3 uger inden jeg har tid til at installere det.

Jeg mener SIOUX's løsning er den eneste rigtige, det koster så bare lidt mere i porto, men så kan de bare få deres pakker tilbage kan de. I øvrigt mener jeg også at den bedste måde at protestere over opførslen på er ved ikke at handle med de butikker der konsekvent snyder med lagerstatus.

Det er så i øvrigt en godt stykke tid siden jeg sidst handlede hos SHG........ :l

Jeg har i øvrigt oplevet problemet med stort set samtlige online edb shops på edbpriser, idét jeg bestiller der hvor det er på lager og ikke nødvendigvis der hvor det er billigst. Disse shops inkluderer SHG, Midtdata, Proshop, Itbutikken, og en hel del andre.

Jeg har dog personligt aldrig haft den oplevelse med Prcdata, så derfor synes jeg de skal nævnes positivt ;)

HCJ

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2006 08:35:16
Svar/Indlæg:
140/17
Føler jeg også har en kommentar til dette. :i

Jeg handler også mest ved SHG og midtdata fordi jeg mener at dem kan man stole på 8)

Men har også bemærket at de langt fra er de billigste mere.

Computerne.com og Getmore holder jeg mig langt fra men er der nogle af jer der kender til feks. pc-netto.dk og evt compu-mail.dk ??

Bemærk forøvrigt at der er flere der er begyndt at tage penge for at pakke varerne ned (denne forskel kunne nemt være forskellen på billigst og dyrest på edbpriser.dk) så hold øje med det.

Bemærk også at shg.dk tager 36 kr for at sende en pakke og intet for at pakke ind, express delevery mener jeg kommer op på ca 100 kr for disse samlet ?:( Værd at holde øje med

HCJ

LMG03

Superbruger
Tilføjet:
16-09-2006 08:39:39
Svar/Indlæg:
283/14
#18 lars du skulle ikke tilfældigvis være ansat hos finn bach? 8)
lidt sjov skal jeg have her fra morgenstund.

LMG03

Superbruger
Tilføjet:
16-09-2006 08:45:22
Svar/Indlæg:
283/14
hvad angår indpakning så er det nok SHG 's største svaghed, det er da nogle af de værste eksempler jeg har set i mit liv.
men det er der intet at gøre for flere og flere vælger at pakke produkterne ind i på samme måde.

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2006 08:52:35
Svar/Indlæg:
6181/270
#21 hvad mener du med indpakning?

shg pakker produkterne ind i pap og bruntpapir i flere lag

LMG03

Superbruger
Tilføjet:
16-09-2006 09:00:57
Svar/Indlæg:
283/14
ja og andre gange får du lige en hel masse alm a4 sider med hvorpå der står folks rma oplysninger på i kassen.
pap er vist et bredt ordvalg, der har været tilfælde på at papet har været helt gennemhullet. dertil kommer så indpakning af eks.vis bundkort hvor man tydeligt kan se at plastikket har været brudt.

jeg siger ikke at man ikke skal handle hos dem, men de kan jo bare pakke mine varer på en ordentlig måde, ligesom mange andre forhandlere(ikke netbutik).

Kirsby

Superbruger
Tilføjet:
16-09-2006 09:01:29
Svar/Indlæg:
1214/62
Jeg bruger altid itzonen's "søge" maskine, da jeg har bedre erfaring med den, og den plejer som regel være bedre "up to date"!

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2006 09:04:25
Svar/Indlæg:
6181/270
#23 det har jeg aldrig været ude for, men kan det jo ikke være at de genbruger kasserne som de får igen via RMA?

men har du modtaget noget fra SHG som var i stykker ved modtagelsen?

LMG03

Superbruger
Tilføjet:
16-09-2006 09:16:06
Svar/Indlæg:
283/14
Nej, jeg har ikke modtaget noget som var i stykker aldrig nogen sinde. men jeg har så heller ikke sagt at jeg har modtaget noget som var i stykker.
jeg har intet imod shg, jeg stopper jo ikke at handle med dem pågrund af det, men man kunne jo ønske at de øget kvaliteten lidt, ligesom når man modtager en pakke fra laserdisken.
#25 fordi du aldrig har været udsat for det ændrer jo ikke at jeg stadigvæk engang imellem får den slags.

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2006 09:21:36
Svar/Indlæg:
6181/270
#26 det har du ret i.
nu har jeg handlet for over 20.000 kr sidste år hos shg, og den eneste gang jeg havde bøvl var postdk kom til at sende min psu til et forkert postcenter.
der lå den en hele uge.
jeg siger pis, for der var lørdagsekspress på og jeg modtog den på en ganske almindelig hverdag.
så jeg ringede indtil shg og forklarede dem om sagden og fik refunderet pengende for lørdagsekspress
:D

LMG03

Superbruger
Tilføjet:
16-09-2006 09:33:44
Svar/Indlæg:
283/14
hehe det var da godt.
jeg kan godt forstå jeg satte dit blodtryk op og køre, men det er primært fordi det den måde jeg skriver tingene på.
men som mester altid siger: :e :e dagen er lang og der er altid en ny. så fortsæt god lørdag.

TaXz^

Overclocker
Tilføjet:
16-09-2006 09:57:12
Svar/Indlæg:
32/5

Har haft meget bøvl med PC-Huset
Det hele startede med at jeg opdagede et Abit IC7 inde på deres hjemmeside, det bestilte jeg. Et par dage efter kom der en mail fra PC-Huset om at de ikke havde det på lager og at det ikke kunne skaffes, de skrev at de stadig havde et Abit VT7 på lager, det bestilte jeg. Et par dage efter kom der endnu en mail fra PC-Huset om at de ikke havde det på lager og at det ikke kunne skaffes igen, de skrev at de stadig havde et MSI K8N Neo2 (eller sådan noget) på lager. Jeg bestilte det og et par dage efter kom der endnu en mail :x De havde det ikke på lager og dette kunne heller ikke skaffes. de foreslog at jeg kunne købe et AsRock Socket 775 og en Intel P4 i stedet for.
Blev enig med mig selv om at jeg vil prøve en sidste gang.
Jeg bestilt et AsRock P4V88 og en Intel Celeron D320 på 2.4 GHz og en bushastighed på 553 mhz. Der gik et par dage og jeg fik godt nok en pakke fra PC-Huset. I pakken var der helddigvis en cpu og et bundkort. Da jeg fik pakket bundkortet ud fandt jeg ud af at Det var et AsRock P4V88+ . Da jeg fik samlet min pc og fik installeret windows, driver og div programmer gik jeg ind i cpuz for at tjekke cpuen. Det var godt nok en celeron, men med en bushastighed på 400
Det var dog godt nok det ringeste jeg nogen sinde har opblevet !

TaXz^

Overclocker
Tilføjet:
16-09-2006 09:58:58
Svar/Indlæg:
32/5
I må meget undskylde de dumme tegn der er i teksten ! Er nybegynder herinde :(

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2006 10:20:17
Svar/Indlæg:
2620/327
#30 Det er ikke din fejl - understregning virker af en eller anden grund ikke. Men en anden gang kan du bruge bold eller italic - de virker :)

TaXz^

Overclocker
Tilføjet:
16-09-2006 10:37:12
Svar/Indlæg:
32/5
Okay :l

OEA

Superbruger
Tilføjet:
16-09-2006 10:58:50
Svar/Indlæg:
1711/30
#4 Det er noget svineri mod kunder , 5 kr min. og 15 kr for en mail ?:( , det er da for latterligt , så "er" det deres egen skyld at de "mister" kunder

jmose

Moderator
Tilføjet:
16-09-2006 11:09:11
Svar/Indlæg:
3863/538
Handler generelt også mest ved Shg.dk og Midtdata. De få gange per år (!) som jeg bestiller - betaler jeg gerne lidt ekstra for sikkerheden.

Har dog faktisk også gode erfaringer med compumail og andre. Dette var dog mest afhentning ;)

Bedste indpakning får du hos Vcore.dk og Studiedata - IMO :i

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2006 11:56:07
Svar/Indlæg:
2786/120
Jeg har endnu ikke oplevet, at SHG-dk ikke har leveret lagervarer dagen efter de er bestilt, og endda i en indpakning der sådan set er ok... På den anden side, er det jo ikke SHG's opgave at pakke hardwaret ordentligt ind, det er da producentens?? SHG skal jo bare sørge for at pakken kommer det rigtige sted hen :)... Dog, modtog jeg den anden dag til familiens computer en harddisk, der var pakket ind i 2 lag tykt skumgummi.. DET er god indpakning :)

MVH.
Toke :)

LlamaAgenten

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2006 12:10:59
Svar/Indlæg:
1129/113
PC-netto kan jeg kun anbefale, eller måske ikke. De sendte mig nogle ram, en harddisk og noget andet jeg ikke kan huske, selvom de lige havde skrevet til mig i en mail, at det først ville komme på lager en uge senere.

Calimero

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2006 12:37:03
Svar/Indlæg:
623/31
Dette emne har jeg faktisk også spekuleret over på det sidste. Har endda skrevet en mail til EDB priser, angående forkert lager status. Fik en mail tilbage efter et par dag, at det ikke var EDB-priser's ansvar...
Jeg er simpelthen også bare begyndt at gå udenom de forhandlere som "snyder" på den måde. Bruger heller ikke forhandlere som ikke er interreseret i at snakke med deres kunder, fx computerne.com. Getmore har jeg oplevet at få 3 mails med udsættelse af ordren, da lagerstatus hele tiden blev forlænget. Først 3 dage, så 5 dage, og lige 5 dage mere...
Jeg tror da jeg handler for et par 100.000 om året via edbpriser, så det er ikke småpenge de går glip af på den konto...

Mvh Anders

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2006 13:28:52
Svar/Indlæg:
3640/1231
EDBprisers ansvar eller ej, den holder bare ikke IMO.
Kigger på man edbpriser.dk informerer de om at en vare er på lager hos en bestemt butik, ergo fylder EDBpriser kunden med løgn.
En kunde kan da være bedøvende ligeglad med om butikken lyver overfor EDBpriser. De må sq tage vare for egne interesser, hvilket må være at tjene kunden.

Min bekymring ligger i at det virker som om at EDBpriser er gået fra at være en Forbruger-side (altså en af dem der hjælper forbrugerne) til det stik modsatte, altså en side der bidrager passivt til at forbrugerne bliver snydt.

Al respekt for at de ikke kan se alt hele tiden, men når de bliver gjort opmærksom på det, så bør de ikke vende ryggen til. Så er det jo næsten klart at butikkerne vil snyde. Det er en benhård branche, men utrolig stor konkurrence, især efter EDBpriser er ankommet.

Det er på tide at EDBpriser tager deres del af ansvaret, når nu forhandlerne ikke vil. Ellers må vi bare håbe der kommer et alternativ snart!

MullE2

Superbruger
Tilføjet:
16-09-2006 13:35:47
Svar/Indlæg:
541/22
Den klart bedste service finder man hos vcore. Levere altid til tiden god service hjælper også i weekenderne og indpakningen er helt fin. Nogle gange lægger de også lidt ekstre små ting med. En ledning eller en studs.

Handlede hos dem engang skulle bruge nogle studser til mit gfx. Fik nogle jeg ikke kunne bruge, da der ikke var plads til dem. Jeg skrev det til dem, og de sendte mig bare nogle nye. De ville ikke ha de gamle tilbage.

Den dårligste service finder man nok hos www.bob.dk De kan ikke levere til tiden. Du får lov at vente måneder. Har kun prøvet at købe noget hos dem en gang. Måtte gi op og købe et andet sted.

SHG.DK er heller ikke de bedste angående leveringstiden. Går og venter på en ekstern hd. Som jeg skulle få om tre dage. Nu er leveringe blevet flyttet til 13/10. Så næsten en måned skal jeg vente endnu. :S Skal heldig vis ikke bruge den endnu så det går nok.

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2006 13:58:21
Svar/Indlæg:
3712/44
#20 > Nej det gør jeg ikke. Kender ikke engang mand/firma :)

Nogen af os mærker det nok mere end andre. Jeg bestiller meget ofte ting som er helt nye på markedet, hvorfor det er afgørende vigtigt om pågældene vare rent faktisk er på lager eller ej, når jeg beslutter mig for HVOR jeg handler. Tro mig, med nye produkter er det mere end ofte at der er "fejl" i oplysningerne.

Og det er denne, efter min opfattelse, bevidste, gentagne fejlinformation der kan bringe mit pis i kog, og jeg ved at jeg ikke er den eneste der har det sådan.

OEA

Superbruger
Tilføjet:
16-09-2006 14:12:55
Svar/Indlæg:
1711/30
#38 & #40 Præcis

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2006 14:13:21
Svar/Indlæg:
10398/435
#39, nope.. Suneasy har bedst service :e jeg fik rabat da min vare var forsinket. det er ikke noget man kan forvente, men det var sgu fedt alligevel.

Det ligner ret meget at getmore og computerne er syndere i dette spil.

OEA

Superbruger
Tilføjet:
16-09-2006 14:35:07
Svar/Indlæg:
1711/30
#42 jeg fik rabat da min vare var forsinket :o :p

heinrich

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2006 15:12:51
Svar/Indlæg:
1341/56

tænkte b@ng, hvordan har du tænkt dig at fortælle edbpriser det, altså hvordan vil du gribe sagen an?

Cykelskur

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2006 15:12:56
Svar/Indlæg:
151/10
Compumail, shg, midtdata og prc-data er de butikker jeg aldrig har haft problemer med.

Det er så heller ikke de billigste butikker på nettet... :l

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2006 15:41:50
Svar/Indlæg:
2958/84
#38 ht-priser :e :e

handel over net

1. horhandler må først hæve faktura beløb på et dankort når varen er sendt

2. handel kun der hvor ordren kan anullerers online

3. handel pr. telefon eller over nettet så husk at du har 14 dages "FORTRYDELSERET" og hvis det ikke kan ses på varen at den har været monteret og at embelagen i samme stand som den kom når du sænder den, ja så har du ret til at få alle pengende retur tag eventuelt billeder inden afsændelse. post dk kan mange sjove ting. sry for det med stort :r

MullE2

Superbruger
Tilføjet:
16-09-2006 17:17:03
Svar/Indlæg:
541/22
#42 Det kan være man skulle købe lidt hos dem. Hvad fik du i rabat?

Kan godt li at ekspress delivery udlover 3 guldbare hvis pakken ikke kommer frem til tiden. Men de tager 60 kroner mere i fragt. Så har man allerede betalt for at varen er forsinket. :S

Find.HTX

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2006 17:21:10
Svar/Indlæg:
835/72
Hvis de skriver de ikke kan levere så kræv at handelen anuleres...

MullE2

Superbruger
Tilføjet:
16-09-2006 17:25:56
Svar/Indlæg:
541/22
Var lige inde på Suneasy.dk og se. De køre sku med høje priser på mange af deres produkter. Så kan det være lige meget med lidt rabat . :S

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2006 17:37:32
Svar/Indlæg:
10398/435
#49.. De var billigst med min Enermax Liberty 620w ;)

ozopolars

Overclocker
Tilføjet:
16-09-2006 17:41:12
Svar/Indlæg:
34/3
Har snart prøvet at blive dårligt behandlet så mange gange , så jeg nu kun bestiller varer som jeg kan se er på lager, glem alt om at få varene inden den angivne leveringstid, det holder kun i få tilfælde.

angående snyd på edbpriser, så er det helt urimeligt at vi skal finde os i det. ( i mine øjne er det jo netop priserne som edbpriser skal levere, og kan de ikke det , hvad F...... skal vi så bruge dem til ) -> www.edbpriser.dk få styr på jeres kunder/forhandlere , ellers bliver jeres guldrandede forretning sku helt til grin.

Derfor foreslår jeg er BLACKLIST her på HWT, hvor man kan se hvilke forhandlere som er OUT OF BOUNCE ( altså dårlige ).

ved godt at det kræver en del, men det kunne vel gøres med en simpel formular , hvor den uheldige kunde gav deres forklaring.

jeg er sikker på at edbpriser ville føle sig lettere presset til at irettesætte forhandlere som kommer på en sådan liste .....
:00

Hazek

Superbruger
Tilføjet:
16-09-2006 19:00:44
Svar/Indlæg:
715/51
Nu ved jeg ikke hvordan de forskellige HW-forhandlere har statusopgørelse digitalt.

Men kunne forestille mig at fejlen simpelthen ligger i, at de laver status fx en gang om måneden, og derefter sender resultatet til EDBpriser, som derefter opdateres med disse tal.

Hvis der så i mellemtiden bliver solgt, returneret varer bliver dette IKKE ført ind i EDBpriser-regnskabet, og derved er de to tal ikke ens.

Det koster en del at opdatere 2 varestatuspunkter(det hedder det faktisk :D), så derfor er jeg ret overbevist om, at de simpelthen ikke gider at bruge mere tid på EDBpriser, end den ene gang om måneden, eller mindre end den ene gang.

Hvis hver enkelt butik, havde en scanner der hver gang de solgte en vare, opdaterede på EDBpriser ville det ikke ske at man bliver "snydt", men det kræver så bare at hver butik gider indføre dne slags :D.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2006 21:11:59
Svar/Indlæg:
3640/1231
#51 > Ideen med en blacklist vil være guld værd, men ufattelig svær at administrere. Desuden vil den næppe være fair overfor forhandlerne.
Det er denne tråd måske heller ikke, men ved en blacklist kan folk lidt for let svine forhandlere ved de mindste fejl som bare altid opstår.

Vi ønsker ikke nogen lynching af forhandlere, men vi vil da overveje en mulighed for at rate forhandlerne herhjemme... på fair vis :)

steen

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2006 23:57:38
Svar/Indlæg:
2870/65
# 53 At kunne "rate" bestemte forhandlere er måske ikke en dårlig ide.

Med hensyn til edbpriser, så har jeg aldrig taget deres priser med mere for andet end en "vejledende" guide.

Det er stadig den enkelte forhandler der kan være "knas" med. Så, jeg lader den enkelte forhandler vise sit "værd". Hvis ikke "han" lever op til de ting han har "lovet", er "han" ude i kulden. Easy as that.

MullE2

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2006 09:59:18
Svar/Indlæg:
541/22
En black list vil bare virke som en bræk spand, hvor folk kommer med deres sure opstød over forhandlere. (ikke noget jeg gidder kigge i!)

Langt de fleste forhandlere er dålige til at levere til tiden. Man må leve med det. Eller også må man lave det der trik med efterkrav.

xt0m

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2006 10:07:33
Svar/Indlæg:
2587/91
#11/18/38 > helt enig.. med nærmest alle online shops på edbpriser og jeg heller ikke altid tager den billigste forhandler. Mindst probs har været Midtdata, flest probs er nok StudieData eller PRC-Data.

Hazek

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2006 10:22:28
Svar/Indlæg:
715/51
Der kan snildt gøres noget ved problemet med at folk ikke får deres ting til tiden, det kaldes logistik..

Men det kræver at de enkelte firmaer sender folk i træning/oplæring i det, og det tager tid/koster penge.

Så priserne vil stige, fordi firmaerne skal bruge penge på at lære folk op (de fleste der arbejder i forsendelsen, er ofte unge der kommer derhen efter skoletid), så det vil tage tid.. men kan bestemt godt lade sig gøre.

Så hvad vil vi helst?.. holde priserne forholdsvist lave og leve med at der engang imellem er en svipser, og varen kommer 1 dag for sent?, eller betale lidt mere for varen, og så kommer den som planlagt?.
Ofte bestiller folk efter arbejdstid, dvs for de fleste efter klokken 16, og der skal man normalt beregne en dags transport oveni.
Så i de fleste tilfælde hvor folk brokker sig over varen kommer for sent, er svaret ganske enkelt, at folk bestiller for sent :D.

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2006 10:31:23
Svar/Indlæg:
2958/84
#57 Det er ikke skolebørn der styre lageret køb / salg, de opdatere heller ikke lagerstatus, det er forretningerne ;)

Hazek

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2006 12:13:56
Svar/Indlæg:
715/51

Ser du hvem der skal kontrolchekke salg, og derved opføre løbende lagerstatus i FX SHG, så er det 90% unge der kommer efter skole. De færreste har nogen faglig viden om logistik og lagerføring, og derfor ved de simpelthen ikke bedre.

Det er nemmere bare at godkende et salg, uden opdatering, end det er at opdatere bagefter.. det er logik, og derfor springer mange over hvor det er nemmest. Derfor sker der fejl..

PsYcHo

Overclocker
Tilføjet:
17-09-2006 12:30:53
Svar/Indlæg:
290/25
Jeg har aldrig været ude for sådan noget vil jeg så sige, men nu er det også ved at være lang tid siden jeg har handlet HW... Så det kan være det er en ny tendens man ser komme, som jeg så lige vil sige at der skal nedlægges - for helt ærligt, det er sgu da for ringe!

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2006 12:32:52
Svar/Indlæg:
3712/44
Hmm, sker der en "fejl" når man, for vindings skyld, bevidst ser igennem fingre med en praksis der går imod hele grundlaget for - og troværdigheden af edbpriser's database?

For mig er det mere at man bevidst vælger strategien - går den, så går den..... At det så i mine øjne i sig selv er en "fejl" er så en helt anden sag....
:00 :l :e

Boomer

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2006 12:35:13
Svar/Indlæg:
906/100
Jeg har været ud for præcis det du beskriver B@NG. For et halvt år siden skulle jeg have mig et nyt GFX. Jeg bestilte det først hos en butik som skrev +5 på lager. Dagen efter får jeg en besked om at de ikke har kortet og at det vil være på lager inden for en uge. Fint ! tænker jeg (Butikken var billigere end f.eks. Proshop). Men da ugen er gået kommer der en mail om at leveringen er uskudt endnu engang. Baaahh tænker jeg og afbestiller. Dagen efter prøver jeg igen denne gang hos den næst billigeste butik ! og her har jeg den præcis samme oplevelse. Tilsidst bestilte jeg det hos Proshop, det var 300 kr. dyrer tilgengæld kom det dagen efter. Så tror desværre det er helt generalt at butikkerne kører med falske vare opgørelse for at tiltrække kunder.

Hazek

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2006 12:57:22
Svar/Indlæg:
715/51
#63 forståeligt..

Men fra du bestiller, så går der behandlingstid, og hvis der er 50 der bestiller fra fx 18-20:17... så bliver der kø ganske naturligt.

Hvis man bestiller om formiddagen er der stort set ingen problemer, har aldrig oplevet problemer, når man bestiller ved middagstid, det er der derimod hvis man venter til slut.

Er det samme som når folk en lørdag brokker sig over at Føtex er gået tør for 4 bøffer for 99,- for det stod der i bladet!!! selvom kunderne kommer 5 minutter i lukketid.

Bestil i god tid, og slip for bøvlet.

Zonqui

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2006 13:06:46
Svar/Indlæg:
732/117
Jeg køber ALTID per efterkrav. Det er sandt at det er en del ekstra penge jeg har smidt efter min varer, men jeg har til gengæld aldrig været ude for for problemer.

Kan heller ikke lige genkende de status-probs i har haft.
Handler normalt hos Befro ApS, SHG, Midtdata, PC-Netto, og her fejler servicen intet, hverken ved RMA eller andet. Har dog været ude for at en blæser var DOA, så ringede til SHG og havde en ny blæser dagen efter uden nogen form for omkostninger, så klager ikke.

Bam4k

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2006 13:20:34
Svar/Indlæg:
685/107
Ang det der med opdateringen af lagerstatus, så mener jeg bestemt at jeg i min webshop kan købe et modul som der automatisk skulle opdatere prisændringer, og lur mig om den så ikke også burde kunne ændre lagerstatus. Andet ville da være underligt

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2006 13:27:11
Svar/Indlæg:
3640/1231
#64 > Det er bare ikke godt nok. Hvis SHG skriver at en vare bestilt inden kl 20.17 bliver afsendt samme dag, så skal vare bestilt kl 20.16 sq sendes samme dag, uanset om der er en ordre eller 300!

Jeg har aldrig oplevet andet end god levering fra SHG, og har ofte brugt dem netop fordi man kan bestille så sent, og stadig få varen dagen efter.

Det var mere bare pointen i at lover man noget, skal man holde det. :)

Hazek

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2006 14:27:02
Svar/Indlæg:
715/51

Skulle føtex så også købe 70 tons bøffer ind, så de måske 45 kunder der skal bruge dem er tilfreds?

Bestil i god tid, eller stop tuderiet.. færdig.

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2006 15:33:16
Svar/Indlæg:
3712/44
#68 > Kunne du ikke være så elskværdig at fortælle mig hvilken biks du arbejder i, så jeg fremover kan undgå at handle der.

Desuden, sidste eksempel jeg har er fra SHG er den 20. august i år. Alle varer var på lager ifølge hjemmesiden og ifølge bestillingsbekræftelsen, som jeg fik kl 14.00. Betalt med dankort. Altså bestilt i GOD tid. Og forventet 1 dags leveringstid.

Den 21. august kl. 21.16 (vi snakker 31+ timer efter bestillingen) modtager jeg en mail om at nogle varer desværre er i restordre....

Den 22. august kl. 12.48 afbestiller jeg så ordren, den er endnu ikke afsendt eller endsige på lager....

Samme aften bestiller jeg i stedet varer hos Proshop kl. 17.24. De sender den 23. august og jeg modtager varerne den 24. august med posten. Desværre for mig sender de så fra forskellige distributionscentraler, og den ene af pakkerne skulle post.dk lige fejlsortere, så den fik jeg først den 28. august... Men det er så altså ikke Proshops skyld.

Jeg kunne nævne taltrige eksempler på det samme, tror jeg har afbestilt cpu'er hos Midtdata mindst 5-6 gange fordi de ikke lige havde cpu'erne på lager, som de "troede" at de havde.

Det drejer sig ikke om at man som forbruger bestiller i god tid eller ej, kan butikken ikke holde hvad de lover må butikken love noget mindre eller tage sig sammen og holde hvad de lover.

Som jeg ser det, så LYVER butikkerne enten om lagerstatus, eller også har de ikke har EN SKID STYR PÅ hvad de har på lager eller ej. Dermed er hele edbpriser konceptet værdiløst for os forbrugerne, og fungerer i praksis udelukkende som marketingsmaskine for forhandlerne.

Benjaminwatson

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2006 15:33:59
Svar/Indlæg:
269/64
Har prøvet Proshop et par gange, og hver gang står der at varen er på lager, og det viser sig jo så at det er den ikke.

Vcore og studiedata, vil jeg tilgengæld rose, vcore´s kundeservice er helt i top, har engang bestilt noget fra dem som de desværre ikke nåede at sende, det var lige op til et par helligdage... hva sker der, jeg aftalte at mødes med en af dem om aftenen, og fik min pakke.. det er i orden.

Det med edbpriser sker helt klart alt for tit, ved ikke hvornår de opdatere, men mange forhandlere opdatere måske kun en gang om dagen.

Vil give B@NG ret, vi skal ikke have en liste hvor folk bare kaster gylle op, men derimod en form for rating af de forskellige forhandlere som det også bliver nævnt i tråden her.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2006 15:50:29
Svar/Indlæg:
3640/1231
#68 > Ja hvis føtex lover at der er bøffer nok til alle, men det gør de jo netop ikke, vel?

Hvis SHG skriver at de sender varer indtil kl 20.17 og de ikke gør det (uanset grund) så lyver de på deres side, og det kan der jo kun være en grund til, ik?

Jeg er sikker på at SHG mener at de kan sende varerne, uanset mængde, for ellers ville de vel skrive kl 19.17 ;)

Men at sige man skal bestille i god tid er noget crap at lukke ud. Folk stoler da på hvad butikkerne skriver :00 Hvorfor skulle de ellers gøre det.

Som sagt har kun gode erfaringer med SHG, men jeg vil absolut ikke se mig tilfreds med at mine varer ikke bliver sendt samme dag, hvis de er bestilt kl 20.00

#69 > Hvis du bestiller 300 og de kun har 299 på lager, får du det at vide inden du færdiggør ordren ;)
Det har jeg i hvert fald prøvet :)

Lars > <i>"Dermed er hele edbpriser konceptet værdiløst for os forbrugerne, og fungerer i praksis udelukkende som marketingsmaskine for forhandlerne. "</i>"

<b>Netop!!!</b> :D

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2006 15:54:27
Svar/Indlæg:
3640/1231
Et eksempel på din holdning til det med bestillingsfristen Hazek forresten:

Du står og SKAL bruge en ny CPU til weekenden (kan være mange grunde til),. det er Torsdag aften kl 20.00 og eneste sted du nu kan bestille er: TaaaDaaaa SHG!

Du ser at varen koster 400,- mere end den billigste, men igen - du mangler den, og vælger at bestille og betale den hos SHG, så du kan have den fredag.

Den kommer ikke fredag, for der var lige lidt travlt på lageret :)

Stopper du så bare med at tude, og venter til mandag, fordi du er så sprængfyldt med forståelse? ;)

KiloDunse

Programmør
Tilføjet:
17-09-2006 15:55:45
Svar/Indlæg:
1605/96
Er der ikke noget med at man kan "rate" EDB-Priser's forhandlere?

TBT

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2006 16:25:16
Svar/Indlæg:
422/14

Du er sgu da underlig, når SHG skriver på deres hjemmeside at LAGERVARER sendes samme dag hvis de er bestilt inden 20:17 så har kunden da enhver ret til at regne med den bliver sendt!

Det kan ALDRIG være kundens problem at der er 299 andre der vil have varer også, det er SHG der har valgt at skrive sådan, og kan de ikke holde det (DET KAN DE IKKE!) så skal de jo ikke skrive det på deres side, længere er den egentligt ikke.

Jeg bestiller som regel mine varer ved SHG netop på grund af de sender ud så sent, men det er sket et par gange hvor jeg har modtaget en mail senere samme aften, hvor de skriver at de alligevel ikke nåede at ekspedere min ordre som LOVET, og hvad så?
Så må jeg ikke blive gnaven over det?
Gu må jeg så, og jeg gør det :D

Men fortæl endeligt hvor du er ansat, for det firma vil jeg helst undgå, når medarbejderne har den mening om hvorvidt en aftale skal overholdes eller ej

:l

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2006 20:00:27
Svar/Indlæg:
2958/84
Jeg så på edb-priser under amd krigen at optron 175 faldt fra ca. 3800.- ned til 2999.- kan ikke lige huske forhandleren med de påstod at de kun viste vare de havde på lager fysisk så den bestilte jeg så.

2 min. efter bestillengen fortalte jeg min bror om midt kup og han gik ind på forhandleren og fortalte at han ikke kunne finde den, men 2 dage efter kom posten med den, jeg tror at jeg fik den siste de havd og den blev bestilt efter foratningens lukke tid så jo det kan godt lade sig gøre. ;)

ZnarF

Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2006 02:04:02
Svar/Indlæg:
1058/59
Har oplevet med ProShop at bestille en CPU... som så mange andre var den ikke på lager=afbestilling.

Har kun gode oplevelser med PC-Netto. Jeg spurgte da jeg hentede mine ting om jeg kunne købe nogle ekstra kabler, men fik dem bare som god service... Sådan :D

Rigtig godt emne B@NG...

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2006 11:34:05
Svar/Indlæg:
2872/90
0# har os godt lagt mærke til den tendends at der stå de har varen også når man har bestilt så for man at vide den ikke er på lager alligevel.... For 4 uger siden bestilte jeg dele til en vens nye computer. alt var lager vare på enavia.com men dagen efter ringer de til min ven og siger 2 af delende ik kommer før om 2 uger, så min ven afbestiller det hele..
Vi fínder så ud af at bestille 3 ting hos enavia og de sidste dele et andet sted fra.. igen ringer enavia og siger de ikke har en af tinge som ellers stod som lager vare.. vi køber så bare delen et andet sted fra så det gik..
Min ven går med til at få mine gamle ram hvis han køber nogen nye ram til mig.. de bliver bestilt igen hos enavia(efter vi har ringet og hørt om de var på lager og det var de fik vi at vide) men dagen efter ringer de og siger der går 3-4uger for de for dem igen.. !"#¤% goddammit hva fuck sker der lige for dem.. Jeg flippede også fuldstændig råden skrot på vedkommende som ringede med den dårlige nyhed.. Handler der aldrig igen. magen til amatur forretning skal man sgu lede længe efter..
For en uge siden bestilte min bror så et x1900gt hos dem(han havde selvfølelig ikke hørt min historie her) dagen efter ringer de ligesom altid og siger de ik har varen alligevel og der går min. 10 dage.. det eneste der er tilbage at sige er : GO F... Your self enavia..

chap-15

Overclocker
Tilføjet:
18-09-2006 11:39:45
Svar/Indlæg:
30/3
jeg syntes personligt at det er for meget at de tager penge for at man kan få lidt support på email det syntes jeg sku er for meget

fx:

"Salgsafdelingen
Du har spørgsmål til et produkt før du bestiller det.
Tlf : 90 136 136 - 5kr/min
Telefontid: Mandag-Fredag / 10:30-17
E-mail: Send email her! - 15 kr"

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2006 11:43:02
Svar/Indlæg:
6181/270
#79 er det hos shg?

chap-15

Overclocker
Tilføjet:
18-09-2006 11:48:34
Svar/Indlæg:
30/3
#79 ja det har jeg været ude for hos shg men det er længe siden jeg har handlet hardware men ja jeg har været ude for det der hos SHG har du evt os det ?

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2006 11:53:05
Svar/Indlæg:
6181/270
nej slet ike, handler mest hos shg.
har mange gange ringet og mail'et til dem uden at det har kostet mig noget

chap-15

Overclocker
Tilføjet:
18-09-2006 11:57:19
Svar/Indlæg:
30/3
det er sku underligt det er os mega længe siden jeg har handlet men jeg tror sku ikk lige man skulle give så meget der for at få support på en email det der er bare et exempel på hvad det kunne være :)

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2006 12:41:31
Svar/Indlæg:
10398/435
chap-15, øhm...... NEJ, det er ikke hos shg.

Det er hos computerne.com

chap-15

Overclocker
Tilføjet:
18-09-2006 12:51:04
Svar/Indlæg:
30/3
Illuminati øhm det kan så godt være men haha det er jo der jeg har gjordt det sidts fordi det var der jeg købte min bærbar :P og der skulle man nemlig betale og jeg sagde heller ikk det der var fra SHG

SqueeZe

Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2006 13:03:40
Svar/Indlæg:
243/11

Jeg arbejder i en Butik som er startet som internet butik for nogle år siden...sidenhen har vi mere eller mindre trukket os fra EDB priser fordi det ikke kan lade sig gøre at sælge en vare til indkøbs (+0,1-3%) pris og samtidigt give kunden den support han/hun forlanger...længere er den ikke!

Jeg forstår fuldt ud at fx SHG (Hvis det er SHG) gør som de gør (den har også vært på tale i "mit" firma) da pengene skal i kassen på den ene eller den anden måde ellers er der ikke et eksistens grundlag.

Så længe hardware brachen er den "luder" branch den er primært på grund af EDB priser vil der blive lavet den slags "numre"...det er simpelthen et spørgsmål om at kunne overleve...

"Man" vil ikke betale for varen men man VIL have "Rolls Royce" service...det hænger ikke sammen ;)

chap-15

Overclocker
Tilføjet:
18-09-2006 13:08:18
Svar/Indlæg:
30/3
jeg for dælen det er da latterligt at tage kr for at få support over en lille email altså tjener dem som sælger hardware software computer OSV ikk penge nok eller hvad sker der ?

Jimmbo

Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2006 14:09:10
Svar/Indlæg:
337/73
Jeg ved ikke om i mener det her har noget med sagen at gøre men:
Jeg købe en Tagan PSU hos pc-netto.dk, den virkede så ikke så jeg sende den retur.
De modtog den nogle dage efter (27/7) og lovede at jeg ville få en ny inden for en uge. Der gik så 2 uge og så ringede jeg der ind for at høre om hvor langt de var nået, og jeg fik at vide at de var ked af forsinkelsen og at jeg ville få den i næste uge.
Jeg fik den selvfølgelig ikke og jeg ringede der ind igen og bede om at få mine penge retur, så lovde de mig en chek. Den kom så ikke - så jeg har ringet igen og nu har de lovet mig at sætte pengene ind på min konto.
Dangen i dag (18/9) har jeg ikke fået pengene endnu, og jeg er ved at være ret træt af dem.

Jeg har aldrig fået så dårlig service før, en RMA-"service" der lukker kl 13. Når man ringer til deres salgs-afdeling sidder man i kø op til t:1min:15(er prøvet).
Aldrig mere PC-Netto! x(

chap-15

Overclocker
Tilføjet:
18-09-2006 14:24:35
Svar/Indlæg:
30/3
#88 ja det lyder sku da os for dårligt altså skulle man tage dem for at snyde eller de prøver og se om de kan komme uden om uden du får dine penge tilbage man ved jo aldrig men bliv ved med at presse på med det :)

ledderlappan

Superbruger
Tilføjet:
18-09-2006 15:24:47
Svar/Indlæg:
52/1
Ja når konkurrencen er så hård som den er, så tages der beskidte knep i brug :l

Faktisk plejede jeg at købe mange af mine ting i f.eks et par pålidelige butikker på falkonér. Når jeg så skulle ha noget byttet tog det ingen tid. Feks. da min psu futtede af, tog det mig ca. 5min fra da jeg stod i butikken og til jeg gik derfra med en ny.

chap-15

Overclocker
Tilføjet:
18-09-2006 15:33:50
Svar/Indlæg:
30/3
#90 tror os det er bedst at man går der hen selv :)

Clemens1972

Superbruger
Tilføjet:
19-09-2006 16:44:21
Svar/Indlæg:
19/7
Jeg handler primært hos SHG og Midtdata, eftersom at jeg fortrækker butikker hvor jeg kan køre hen hvis der er noget galt med varen ( Og efter et par yderst langsomlige ombytningssager hos Compumail/Århus PC lager har jeg stort set droppet dem - 5 uger for en cpu ombytning )

Hos SHG har der aldrig været et problem, men hos midtdata bestilte jeg for to uger siden et Deluxe MG-760 kabinet - heldigvis til afhentning i butikken - leveringstid 1-2 dage.
Efter der var gået seks dage uden at kabinetet var kommet tjekkede jeg deres hjemmeside og så at leveringen var flyttet til den 30-09-06.
Dette skyldes at deres leverandør alligevel ikke havde varen på lager, og er jo så ikke MDs skyld, men at det skulle gå seks dage inden de skrev om den ændrede leveringstid og at de ikke har sendt en mail til mig for at informere om det er simpelthen for dårligt.

Bestilte sidste tirsdag kabinetet hos Computermail og modtog det to dage senere.
Sparede ovenikøbet 46 kr. på trods af at jeg skulle betale forsendelse.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2006 16:52:23
Svar/Indlæg:
3640/1231
Det sjove ved det hele, og lidt pointen med tråden, er jo netop også at forhandlerne burde åbne øjnene lidt mere, og måske undgå at blive så afhængig af EDBpriser.

Det er jo tydeligt at læse i tråden, at mange faktisk ikke bare går efter den billigste, men efter dem med lagerstatus og bedste pris.

I tråden her virker det som om størstedelen af folk benytter SHG og MidtData, netop fordi servicen og lagerstatus er som den skal være (der er altid undtagelser), selvom de måske ikke altid er billigst ;)

Min pointe:'
Stop den latterlige priskrig i virkelig tror hjælper, og så kør en reel forretning med god service. Det lønner sig sq i sidste ende :)

Clemens1972

Superbruger
Tilføjet:
19-09-2006 17:02:28
Svar/Indlæg:
19/7

Netop i en branche hvor der er lav avance og mange om budet er det vigtigt med en god kudeservice. SHG tager rigtigt 25 kr for telefonisk og online bestilling og det er fint nok da man derved rykker sig foran i køen og de så kan komme til at sige "beklager udsolgt" til dem der tropper op i butikken.

Ombytning og rådgivning hos SHG fejler så ikke noget. Har mere end en gang fået et råd der førte til at jeg gik derfra med et bedre og billigere produkt end det jeg havde tænkt mig at købe.

OEA

Superbruger
Tilføjet:
19-09-2006 22:09:29
Svar/Indlæg:
1711/30
#70 Præcis :)

Hazek

Superbruger
Tilføjet:
21-09-2006 18:47:37
Svar/Indlæg:
715/51
Lars..

Tror vi har talt lidt forbi hinanden hehe..

Mener bestemt IKKE! at det er iorden at der fifles med lagerstatus og hvad firmaet lover skal holdes.. HELT enig.

Men fejl sker, og hvis personalet der skal opretholde et lager ikke har de nødvendige kvalifikationer, så VIL der ske fejl.. ligemeget hvad vi gør.

Tvivler iøvrigt på at det jeg arbejder med har din interesse, medmindre du står og mangler en styremotor til at styre 45 rulletrapper eller en elevator hehe.. ;)

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2006 19:02:50
Svar/Indlæg:
3712/44
#97 > No problem. Jeg tror egentlig heller ikke der er så meget at være uenig om faktisk.

Hmm, du skal aldrig sige aldrig. Nu arbejder jeg godt nok i et firma hvor vi bl.a. kan styre ca. 70 rulletrapper og knap 20 elevatorer fra en pc.... så en styremotor var måske ikke så dårlig en idé endda, kan de tunes? :) :p :e

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2006 19:03:34
Svar/Indlæg:
10398/435
Altså jeg går da ud fra at når jeg bestiller 1 vare så trækker systemet 1 vare fra i lagersystemet.
Det kræver ikke en person at gøre.
Det kræver personer når varerne ankommer, for så skal lagerstutus opdateres med det antal som er ankommet.

Der sker ikke fejl med ALLE produkter ;)

Otis? :e

OEA

Superbruger
Tilføjet:
21-09-2006 19:31:48
Svar/Indlæg:
1711/30
#94 Præcis :i

DotMatrix

Superbruger
Tilføjet:
21-09-2006 19:33:40
Svar/Indlæg:
345/63
Jeg bliver stadig arrig hver gang jeg tænker på itbutikken.dk...

Hazek

Superbruger
Tilføjet:
21-09-2006 20:01:43
Svar/Indlæg:
715/51

Nej.. men de kan clockes.. har prøvet hehe :D

Kan skam lade sig gøre at tune skidtet.

OEA

Superbruger
Tilføjet:
21-09-2006 20:27:19
Svar/Indlæg:
1711/30
# :p

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2006 21:33:52
Svar/Indlæg:
6181/270
mens vi nu er igang skal vi så ikke lave stening af de dårlige forhandlere? :e

OEA

Superbruger
Tilføjet:
21-09-2006 21:51:59
Svar/Indlæg:
1711/30
#104 :00 ;) , der er vel ingen grund til at begynde at lave stening osv :) , det der er vigtigt er at hjælpe og fortælle andre på en pæn måde at lige netop dette firma desværre ikke levede på til det de lovede ETC :i

OEA

Superbruger
Tilføjet:
21-09-2006 22:03:03
Svar/Indlæg:
1711/30
# Levede op

jmose

Moderator
Tilføjet:
22-09-2006 08:24:30
Svar/Indlæg:
3863/538
#99 Præcis. Den kræver faktisk ikke meget.

Dansk Supermarked (som jeg arbejder for) har netop den system kørende. Selvom det ikke har så meget med HW at gøre er systemet faktisk godt. Butikkerne kører med en fastsat minimumslager - så snart lager når under den grænse bestiller en pc selv mere hjem :D

Pointe? Det kunne en HW-butik også gøre. De behøver jo ikke ligefrem 1000 CPU´er på lager.
Fælden i dette ligger i at en leverandør ikke kan overholde fristen og at nye varer ofte bliver rykket i dato.....

hollowman

Overclocker
Tilføjet:
07-01-2007 12:58:37
Svar/Indlæg:
373/35
Ja så skal min historie lige ud.
Jeg bestilte et grafikkort i går, og der stod 6 stk på lager og ganske kort tid efter 0 stk på lager og først hjemme den 18 igen.
Sådan har det skiftet et par gange i weekenden, synes jeg ærlig talt stinker lidt.
Men hvis kortet ikke bliver sendt i morgen eller senest i over morgen har jeg fået ret i min mistanke om de lege pjat røv med os kunder.
Den historie har ikke noget med edbpriser at gøre!, da jeg gik uden om edbpriser, dog er forhandleren tilknyttet edb priser. Men nu har edbpriser jo også strammet lidt op i reglerne, så de må lave deres pjat uden om edb priser. Hvis de nu havde 6 stk på lager så havde de nok sat dem op på edbpriser, da alle andre ikke har noget af de kort på lager.
Kortet jeg snakker om er et asus 8800 gtx.
------------------------------------------------------
Anden skummel ting jeg har oplevet, bestilte hardiske over edbpriser til en billig pris. og gik ind på samme butiks side uden om edbpriser, der var prisen pludseligt dyre, som om de gør det for at ligge nr 1 på edbpriser som billigste.
Synes det begynder at stinke lidt på edbpriser, har ellers været meget tilfreds med dem.
Måske ikke verdens bedst historier og den første holder måske ikke 100% vand endnu. Men synes bare jeg skulle ud med det :e
Har faktisk også bestil en processor som stod ikke på lager på edbpriser, men så gik jeg ind og tjekket forhandleren og den stod som på lager, bestilte den og fik den ikke, skrev til dem og de skrev det var en fejl og det blev dog rettet, for H... kan de ikke bare tage sig en smule sammen så svært kan det da ikke være med den lagerstatus

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2007 13:05:59
Svar/Indlæg:
6181/270
og hvad med dit bundkort hollowman, har du også en historie på den? ;) :e

hollowman

Overclocker
Tilføjet:
07-01-2007 13:10:45
Svar/Indlæg:
373/35
Ja mobo har jeg glemt alt om, har bestilt et andet, der stod 2-3 dage jævnligt på edbpriser, og det har de skrevet i meget langtid, nu står der dog ? ved lager

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2007 13:27:40
Svar/Indlæg:
3485/76
jeg syntes klart comumail.dk og vcore.dk har den bedste indpakning og holder hvad de lover.

compumail.dk er faktisk tit oppe og være nogen af de billigste :i

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2007 13:31:43
Svar/Indlæg:
6899/119
Det har åbenbart udviklet sig til at blive en så attraktiv forretning at sælge hardware i Danmark, at forretningerne ser sig tvunget til at tage sådanne metoder i brug for at få fat i kunderne, men på ulovligt grundlag.

Personligt har jeg været ude for sådan en episode én gang, ud af de mange gange jeg har handlet på nettet.

Jeg skulle bestille en icy box hos hvem andre end getmore :00

Det var det sædvanlige med den stod på lager og så kom den først 2 uger efter.

Normalt handler kun hos shg, medmindre varen jeg skal have ikke føres af dem, hvilket er sjældent :)

Så et godt råd må være at holde sig til en bestemt og stor pusher:)

MJENSEN

Superbruger
Tilføjet:
07-01-2007 13:37:51
Svar/Indlæg:
1233/50
ja jeg har skam altid brugt shg hvor at jeg så har bestilt i lærdag el sændag. og man får så lige sit grafikkort "asus n6600 256 mb" så man begynder at slette de gamle ati drivere og så lige et stykke tid efter så kommer der lige et stk dejligt grafikkort og så er det bare op og få det monteret og få det op at køre

og en anden god episode var dengang at jeg købte min barton 3000+ pc

man bestiller alle de dele at der skal bruges hvor at jeg så regner med at få dem onsdag og får dem tirsdag. hvislket at jeg kalder god service

den sidste var dengang at jeg købte min tft hvor at jeg så regner med at få den onsdag og får den tirsdag

det skal siges at jeg kun har handlet i shg og har haft gode oplevelser hver gang

så køb i shg

men så til de dårlige

ja det var så dengang jeg boede i hjørring meget kort tid efter at jeg skulle flytte hvor at jeg var inde med en defekt mx 518 hvor så at jeg får at vide at jeg kan komme efter den dagen efter. og så trofast som jeg nu er går jeg jo ind efter den dagen efter og har han gjort noget ved den nænej så jeg får bare at vide at jeg kan gå ind efter den dagen efter. og der er den så blevet testet og jeg får at vide at jeg skal ha en ny mus så jeg sagde så at jeg vil prøve en G5er og den har været langtid undervejs og jeg går så ind efter den uden resultat næsten indtil den næstsidste dag i hjørring hvor at jeg så kommer hjem med svinet og skal ikke gi merpris for den. men fremover handler jeg der ik igen

det skal siges at det var her
www.expressdata.dk

hollowman

Overclocker
Tilføjet:
07-01-2007 13:43:18
Svar/Indlæg:
373/35
jeg holder mig også som regl til en stabil pusher og køber da også gerne mit hardware en smule dyre bare for at handle et sted jeg kan være sikker på er seriøs, men sådan kan man vist ikke regne meget med mere at dyrt = seriøst :e

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2007 00:15:28
Svar/Indlæg:
2676/147
Shg.dk og midtdata er helt sikkert os dem jeg holder mig til.

Vil simpelthen ikke udsætte mig selv for en lang ventetid, fra et "lille" hostler firma!

Og synes virkelig os det er FOR ringe med edbpriser.dk, de må sku komme lidt mere ind i kampen, ellers mister vi forbrugere sq helt lysten til at besøge deres side. ( findes gate2prices.dk endnu ) ?:( :i

Håber det sker fremskridt i sådan en sag som denne !

Tahiti

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2007 00:20:04
Svar/Indlæg:
6899/119
En ting vi dog må huske er, at det jo langt fra er alle der snyder. Somme tider er lager status problemerne også smuttere og ikke noget der er gjort med fuldt overlæg.

Hvis vi desuden kun benytter os af de store, så ender vi jo, på sigt, med kun at have nogle få hardware pushere, fordi folk ikke vil handle med de små. Derfor er det også endnu vigtigere for de små at holde deres sti ren, ellers går geschæften neden om og hjem.