PC problemer

Bundkort / CPU d.  16. september. 2006, skrevet af X-Man
Vist: 333 gange.

X-Man

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2006 11:43:01
Svar/Indlæg:
419/70
for cirka en måneds tid siden begyndte min com og gå i sort og kom også med blå skærm...

Havde kort forinden haft et spil instaleret der var kopi beskyttet af en kopisikring der er kendt for og kunne fucke folks win install op, er ihvertfald sket for en af mine venner, så slettede spillet igen, og fandt et tool til og fjerne den kopisikring med, men selv efter det blev den ved med og gå kold, så valgte og installere windows forfra, men det hjalp heller ikke.

Gik så igang med og prøve mig frem, for og finde ud af hvad der var galt, afinstallering af drivere og den slags, det hjalp heller ikke, prøvede så med og tage nogen af mine ting fra, f.eks mit DVD drev og alle HDs undtagen den med win på, den hjalp heller ikke, og gik så videre til og prøve med og flytte mine ram over i de andre sokler, og igen det hjalp heller ikke, prøvede dem så af enkeltvis i de forskellige sokler, og det gik fint, den gik ikke kold eller noget overhovedet, prøvede så med begge klodser i, men hvor de så sad lige ved siden af hinanden, og ikke kørte dual channel mode, og igen der virkede de fint, så jeg kom frem til at det måtte være mit bundkort den måtte være gal med siden mine ram ikke kunne køre dual channel mode.

købte så en kammerats Abit IC7 Max3(det samme som mit eget), og fik flyttet alt mit hardware over på, og ramne blev sat i dual channel mode, og de første cirka 15-20 minutter gik det os fint, men så begyndte den igen og gå i sort og genstarte sig selv, så kunne det jo ikke være bundkortet den havde været gal med....

Så tror måske det kan være min CPU der er gået et eller andet istykker på, for er der ikke en anden memory controllere tingest eller hvad det nu hedder, indbygget i en Pentium 4 2.4ghz 800FSB CPU......

håber på at i kan hjælpe mig, og hvis i har nogen ting i vil have mere og vide om, for bedre og kunne hjælpe mig, så bare spørg, skal gøre mit bedste for og besvare dem..

Mit setup består af følgende:

Abit IC7 Max3

Intel Pentium 4 2.4ghz 800FSB

G Skill PC4000

Inno3D 7800GS

Lite-ON DVD brænder

Maxtor Maxline 250GB SATA HD

Maxtor 80GB SATA HD

Seagate 80GB SATA HD

X-Man

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2006 12:00:09
Svar/Indlæg:
419/70
glemte lige og nævne at CPUen har kørt OCet til 3ghz lige siden jeg fik den, så det er nok cirka 1år, og købte den brugt, og mener os ham der havde den inden havde haft den OCet

X-Man

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2006 16:09:42
Svar/Indlæg:
419/70
op

sko

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2006 16:12:56
Svar/Indlæg:
1954/464
er rammene ens?

og har du kørt memtest på dem?

X-Man

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2006 23:19:32
Svar/Indlæg:
419/70
de er ens, og de har jo os kørt fint indtil der for nogen uger siden, men de kører jo fint nu, bare så længe det ikke er i dual channel mode, så derfor tror jeg nu ikke de fejler noget

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2006 23:27:28
Svar/Indlæg:
10398/435
memorycontrolleren sidder i chipsettet.. så det kan ikke være problemet da du har skiftet board. Det kan heller ikke være cpu'en eftersom det hjælper at flytte på rammene.. nu ved du vel hvor jeg vil hen ;) tyde på dine ram er problemet.

Download og brænd:
http://www.memtest86.com/memte...
Boot fra cd'en og lad den køre tests.

Du kan dog starte med at oppe volt til rammene og se om det hjælper.

X-Man

Elitebruger
Tilføjet:
25-09-2006 05:56:50
Svar/Indlæg:
419/70
Illuminati nu har jeg kørt den test igennem 12 gange i løbet af natten, ramne sad i single channel mode godt nok, vil prøve og sætte dem i dual channel når jeg kommer hjem fra arbejde idag og så køre testetn igen, så må vi se om der er nogen forskel der

X-Man

Elitebruger
Tilføjet:
25-09-2006 14:07:21
Svar/Indlæg:
419/70
Jeg har nu haft Memtest til og køre i nok 2½time i dual mode, og der var der heller ingen fejl på ramne...

Men så snart jeg lige satte den til og ville køre en 3dMark2001, gik den kold allerede i første test, så nu ved jeg ikke rigtig hvad der kan være galt......

Vil dog her iaten når jeg går i seng lade den stå og køre Memtest i dual mode hele natten igennem igen for og se om der kommer fejl efter lang tid der, men tror det dog ikke.....