DVD drev problemer!

Diverse d.  16. september. 2006, skrevet af mikaelmtb
Vist: 185 gange.

mikaelmtb
 
Overclocker
Tilføjet:
16-09-2006 19:10:37
Svar/Indlæg:
20/10
:x Arhhh.. Sidder lige og skal have et spil Worms med min lillebror over nettet, og så gider mit dvd drev ikke virke! :x

Det kan fint åbne og lukke, men det kan ikke finde data på de cd/ dvd´ere man putter i! Disken drejer rundt derinde, men der bliver som sagt ikke læst noget fra den...

Drevet det drejer sig om er et "_NEC DVD_RW ND-3540A", og jeg har prøvet at køre Windows fejlfinding på det uden resultat, jeg har fjernet driveren og geninstalleret drevet igen, haft computeren åben og trykket på alle ledninger for at se om de var løse!

Men ak, alt uden held! :00 Er lidt bange for det er en hardware fejl...

Nogen der har en idé til hvad der kan være galt?

Mvh
Mikael

Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2006 20:01:07
Svar/Indlæg:
10398/435
jeg har haft samme problem med mit NEC drev. Er ikke 100 på om det er et 3540, men det lyder som det samme problem...

Jeg løste det ved at flashe den med Mad Dog firmware. Ingen problemer siden.

Finder lige et link.



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2006 20:06:44
Svar/Indlæg:
10398/435
MadDog OEM firmware 1.f2
Kan hentes her (nummer 3 på listen):
http://liggydee.cdfreaks.com/p...

Flash på eget ansvar.

Procedure:
Tag cd/dvd ud af drevet
reboot
flash
reboot



mikaelmtb
 
Overclocker
Tilføjet:
24-09-2006 13:30:53
Svar/Indlæg:
20/10
Jeg har nu fundet og downloadet det anbefalede program, men kan ikke lige finde ud af at aktivere den .BIN fil som man henter ned? ?:(

Nogen råd til hvordan jeg bruger den til at flashe drevet med?

(Og hvad vil det lige sige at jeg flasher mit drev? :r ,mit eneste kendskab til at "flashe" lige nu er at vise nøgne private kropsdele til tilfældige personer som ikke lige nærer noget ønske om at se det! -Men det er vel ikke det jeg skal igang med overfor mit DVD-drev vel?)