Hjælp til OC af maskinen.

Om siden d.  17. september. 2006, skrevet af Kaninen
Vist: 361 gange.

Kaninen
 
Overclocker
Tilføjet:
17-09-2006 03:49:19
Svar/Indlæg:
18/3
Hej drenge, jeg har endelig fået løst alle mine startproblemer (hvilket viste sig at være Chill Inno 520W den var gal med) og er nu up-n-running. Så nu er det på tide at ødelægge det igen :D.

Maskinen skal OCes, jeg har fået nogle rimelig okay resultater med at overclocke grafikkortet, men ville egentlig gerne give CPU / RAM et spand kul

Jeg har aldrig rodet med overclocking før, så jeg skal nok have tingene banket ind et par gange ;)

System setup:
E6600
Asus P5WDH Deluxe
Corsair 6400 CL 4 RAM
Club3D 7950GX2

Mit største problem lige nu er jeg ikke ved hvor meget Vcore min Conroe kan tåle, eller RAMmene for den sags skyld. Jeg kan heller ikke lige pt. pille ved Vcoren fordi jeg skal deaktivere C1E enhanced control og Speedstep i BIOS - Jeg fik Speedstep ryddet af vejen, men jeg kan ikke sætte indstillingen til C1E til andet end auto? :(.


Ironfox
 
Superbruger
Tilføjet:
17-09-2006 06:43:15
Svar/Indlæg:
382/37
Sider selv med samme setup som da bare på et gigabyte bundkort.

og der køre jeg 9 x 300 MHz på standart blæser og med 1,43 i volt til cpu som mit bundkort selv indstiller når jeg begynder at pille ved fsb.

kan du da ikke oc selv om de 2 funktioner er slået til elller skal de være slået fra. Nu med det at mit har jeg ind til nu bare lade alt stå på auto også begyndt at oc kun på fsben og det er da gået fint ind til nu.

er ved at købe vand til den



Kaninen
 
Overclocker
Tilføjet:
17-09-2006 11:23:03
Svar/Indlæg:
18/3
Nej #1, man kan ikke køre med C1E og Speedstep hvis man vil pille ved Vcoren. Det jeg leder efter er folk der har det samme bundkort, som ved hvad jeg skal gøre for at få Vcore unlocked.

By the way kører systemet med revision 1305 på BIOSen