Nyt grafikkort til filserver...?

Grafikkort d.  17. september. 2006, skrevet af xavis
Vist: 441 gange.

xavis
 
Superbruger
Tilføjet:
17-09-2006 05:29:11
Svar/Indlæg:
64/25
Hejsa

Jeg har for nylig opgraderet min stationære, og bruger den faktisk nu stort set kun som server. Jeg har dog et lille problem, og det er med mit grafikkort. Jeg kører med XP 64, og jeg kan ikke finde drivere til mit grafikkort (et gammelt et), der understøtter XP 64.

Jeg går derfor med planer om at udskifte det, da jeg tilsyneladende ikke kan udnytte s-video-udgangen, hvis ikke jeg har 64 bit-kompatible-drivere installeret. Jeg har haft kigget lidt på dette: http://www.edbpriser.dk/Produc... men jeg ved ikke, om der er andre eller billigere alternativer?

Jeg skal som sådan ikke bruge comp'en til at afvikle spil eller andre grafiktunge applikationer på - bruger den som sagt faktisk kun som filserver, og til at smække film over på fjernsynet med.

Bundkortet, der sidder i, er et AS Rock 939 Dual Sata: http://www.asrock.com/product/... Det har både AGP x8 og PCI Express 16x.

Jeg håber, der er nogen der kan hjælpe med uddybende svar - på forhånd tak! :)

Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2006 08:54:18
Svar/Indlæg:
2620/327
Det lyder som en fin mulighed. Men når du kræver så lidt af et kort, kan du jo også bare købe noget brugt, der er mange, der har nogle gamle, "små" kort liggende. Jeg har fx et Geforce FX5200, som kan bruge de samme drivere som de nyeste nVidia-kort, som du kan få billigt. Og hvis du hellere vil have ATI, er der sikkert også nogen, der har det liggende.



Kaninen
 
Overclocker
Tilføjet:
17-09-2006 11:27:48
Svar/Indlæg:
18/3
I teorien kan du køre det på et hvilket som helst ATi Radeon og nVidia Geforce kort, da begge typer af kort følger med og kører med de nye drivere der kommer ud. Hvilket kort er det du har problemer med?



xavis
 
Superbruger
Tilføjet:
09-11-2006 23:13:16
Svar/Indlæg:
64/25
Hejsa

Ja, undskyld den lange ventetid.

Jeg har i mellemtiden fået mig et lille tillægs-'problem': Jeg har samlet min gamle comp (altså: alle de dele, jeg tog ud af mine nuværende server, da jeg opgraderede den til netop min nuværende server), og med den kan jeg sagtens smække billede fra comp til tv.

MEN, og her kommer så det store problem: Jeg kan ikke gøre det over netværket! Og det er jo egentlig det, der var meningen; det var meningen, jeg skulle kunne logge på min server over LAN, og så overføre billedet ad den vej.

Er der nogle, der har en løsning...??



Beaviz
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-11-2006 09:46:44
Svar/Indlæg:
3214/18
#3 Kan du ikke bare lave en helt almindeligt deling af filer og så åbne filen den vej? Ellers forstår jeg ikke rigtigt dit problem. ?:(



Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-11-2006 11:11:02
Svar/Indlæg:
4657/53
Du mangler sikkert en VNC server til og styre det med .
http://ultravnc.sourceforge.ne...

her er en men der er mange vers. du kan bare søge efter vnc på goggle så er der en masse og vælge imellem :e



xavis
 
Superbruger
Tilføjet:
12-11-2006 09:09:41
Svar/Indlæg:
64/25
#4 Selvfølgelig kan jeg det, men 1) hvis jeg nu gerne ville ind og åbne programmer og/eller 'monitorere' noget på serveren, så er det lidt svært, da jeg ikke altid har en skærm direkte tilsluttet; og 2) så ville det jo klart være nemmere bare at fyre det over den - så var jeg også fri for hele tiden at rode med kabler og så videre (desuden, serveren står inde i et skab, så det er sq lidt svært at sætte ting og sager om bag i den hele tiden).

#5 Jeg har ingen anelse om, hvad en VNC-server er, men må jo kigge på det...

Tak for hjælpen for nu - kan være, jeg vender tilbage... :)