Superbruger
Tilføjet:
18-09-2006 09:43:26
Svar/Indlæg:
345/63
Hey.
Jeg har i lang tid kørt med en P4-2.4 533 cpu i mit bundkort uden nogen problemer overhovedet, nu har jeg så sat en 3.2 prescott i, og det syns jeg ikke helt fungerer optimalt.
Før havde jeg 2x256mb ddr333 samsung ram som ku køre 209mhz / 418ddr, det fungerede perfekt. nu har jeg sat 2x512mb ddr400 kingston i og det er lige som om de kører langsommere og langsommere jo højere clock jeg sætter cpu'en til...
Lige nu kører jeg 3.84ghz på cpu'en (240 fsb), hvilket så ville være ddr480 hvis jeg kørte 1:1, men det vil de ikke uanset hvor meget strøm de får. Fint så kører jeg 4:5 og så bliver det ddr380, og det vil de jo så godt ved std volt.
Cpu'en kan køre 3.84ghz ved std volt, hvis ellers vcore var stabil, så derfor kører jeg alligevel med lidt overvolt (den falder 100mvolt ved load, lorte bundkort). Men det problem kan jeg jo måske løse ved at lave et vdroop mod.
Mit problem er så at lige så snart jeg hæver fsb over 240 bliver jeg nød til at sætte ram divideren ned til 2:3 for at pc'en vil boote op. Hvis ikke jeg holder ram frekvensen nede vil den ikke boote? kan dette løses ved et vmem mod eller hvad kan problemet være her? Problemet med hukommelses frekvensen kom efter at jeg opgraderede fra 256 til 1gb ram? (jeg har overvejet at måle hvor mange volt rammene faktisk får når jeg oc'er, det ku jo være at den spænding også var ustabil lige som vcore)
Er der nogen der kan hjælpe mig med det her?