n ikke installere Windows Vista RC1

Software d.  19. september. 2006, skrevet af Angel
Vist: 244 gange.

Angel

Superbruger
Tilføjet:
19-09-2006 09:13:57
Svar/Indlæg:
170/34
Når jeg genstarter computeren og kommer til det sted, hvor man skal trykke på en hvilken som helst tast for at komme til installationen, går den død efter 5-10 sekunder. Nogen gange når den at indlæse lidt filer, men jeg får denne fejlmeddelelse, at det kan skyldes en USB harddisk, som er tilsluttes, imens en device er i brug eller fejl i hardware som harddisk eller cd-rom drevet. Kan ikke huske hele smøren, men det er noget i den dúr.

Jeg har godt ingen problemer med, at installere Windows XP på denne IBM 40GB harddisk 7200rpm, 2mb cache med et gammelt Pioneer slot-in drev. Prøvede igår at installere på en vens helt nye Intel Conroe computer med samme dvd skive, og den kom uden problemer igennem installationen.

Kan det skyldes disse 2 gamle harddisk og dvd-drev? Jeg er helt lost, og drevene er tilsluttet rigtig.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2006 11:17:53
Svar/Indlæg:
2870/65
Det kan sagtens være dine gamle diske/DVD drev.

Jeg prøvede at installere Vista på en disk med Bad blocks. Vista gik med det samme ind og fandt ud af, at der var noget galt....og nægtede konsekvent at gå videre.

Så lowlevel formaterede jeg disken..og vupti, så gik alting fint.

Halvdefekte kabler kan være med til at sende et signal om at noget er galt. Check derfor også at dine kabler til diske/DVD drev er i god stand.