Netkabel og switch??

Diverse d.  19. september. 2006, skrevet af pizzabager
Vist: 204 gange.

pizzabager

Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2006 20:26:01
Svar/Indlæg:
531/120
Står og skal lave noget netværk mellem En HTPC og min computer.. også var det jo jeg tænkte det godt måtte gå lidt hutigere end det normale 100MB

MIt bundkort understøtter gigabyte netværk og det samme gør det i HTPC'en, så det er bare en switch og et kabel..

jeg har fundet en Switch til en rimelig pris, men hva med kabel, skal det være noget specielt, eller er almindelig netværkskabel godt nok??

hvis det er noget specielt hvad skal det så hedde?

og hvor stor er forskellen i overførsel hastigheden, er den til at se eller er det bare et salgstrick?

Proj3ct

Overclocker
Tilføjet:
19-09-2006 20:39:20
Svar/Indlæg:
13/0
Du kan sagtens bruge et standard cat. 5 kabel, da de overholder standarden for gigabit transmission. Men hvorfor skal du bruge en switch? Med mindre du har andre gigabit enheder du skal tilslutte, kan du jo bare tilslutte de to pc`er med et kabel (krydset)

Hastigheden er, som navnet antyder, 10x hurtigere end 100 mbit. Med de samme forbehold vedr. tranmission, som gælder de øvrige ethernet standarder.

pizzabager

Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2006 21:27:28
Svar/Indlæg:
531/120
Jeg skal bruge en switch fordi kæresten computer skal også på, også skal det hele på internettet også :)

men det er fedt nok med det kabel, var lige bange for jeg skulle købe et vold dyrt speciel kabel :)

OEA

Superbruger
Tilføjet:
19-09-2006 21:36:16
Svar/Indlæg:
1711/30
#2 Cat 6E , du kan godt bruge Cat 5E , men hvis du virkelig vil "have" fjernet "alle" flaskehalse ;)