Elitebruger
Tilføjet:
20-09-2006 10:48:24
Svar/Indlæg:
2620/327
Jeg har for nylig købt 2x512MB MicroMemory ddr2 PC2-3200 RAM brugt herinde. Det var ikke noget, jeg forventede mig det helt store af, men jeg prøver at skrabe et Conroe-system sammen med få penge, og så tænkte jeg, at jeg kunne bruge disse RAM midlertidigt.
Jeg er i gang med at teste et AM2-bundkort, og jeg syntes da også lige, jeg ville afprøve de nye RAM. Så jeg satte dem i, og de kørte fint ved DDR-400, som de er beregnet til. Jeg prøvede så at sætte dem til at køre hurtigere, DDR-533, DDR-667 og DDR-800 - og de kunne tage det hele (efter jeg havde sat timings ned til 5.0-5-5-18-1T, mener jeg). Ved DDR-800 kører de 371 Mhz, ikke 400, pga. AM2's ret specielle måde at bruge RAM på. Men det lader til, at de kører stabilt ved denne hastighed (jeg har dog ikke kørt en fuld memtest endnu, bare lidt forskelligt i Windows). Og jeg har ikke pillet ved spændingen.
Så med et overclock på ca. 85% tyder det på, at jeg har gjort et godt køb. Og det tyder måske også på, at MicroMemory er gode til at fremstille RAM. Bare lige til orientering, hvis andre skulle støde på dem...