hjælp til formatering af computer!?:)

Software d.  20. september. 2006, skrevet af dr jones
Vist: 250 gange.

dr

Overclocker
Tilføjet:
20-09-2006 22:55:56
Svar/Indlæg:
5/2
hej.. jeg har en computer som virkelig er begyndt at køre langsomt.. den er fuld med alt muligt L*** så tænkte det var på tide at starte på en frisk, og slette hele baduljen og så bare installere windows på ny.. men har ikke helt styr på det, så hvis nogen gad at forklare det ville jeg blive muy glad :) mvh dr jones

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
20-09-2006 23:04:29
Svar/Indlæg:
3640/1231
Husk som det første at tage backup... det vil sige alle dine dokumenter, din mail og hvad du ellers har. Brænd det ned på en skive så du er sikker :)

Ellers skal du sådan set bare smide den Windows CD i, og så mener jeg du kan lave en ren installation derfra. Under installationen skal du vælge at formatere harddisken.

Hvis jeg husker forkert og du ikke kan installere fra windows, skal du ind i BIOS når computeren starter, og sætte første Boot Device til CD-ROM. Så genstarter du, med CD-rommen i, og trykker på en tast når den skriver "Tryk på en tast for at boote fra CD'en" (eller noget i den stil).

Så er det bare at følge vejledningen, og et sted inde i den "blå menu" skal du vælge at formatere ved at benytte NTFS systemet :)

Så burde det køre for dig ;)

Noltus

Elitebruger
Tilføjet:
20-09-2006 23:05:40
Svar/Indlæg:
2211/331
start op med at genstarte,tryk på f8(vælg boot device),boot fra cd,læg din win disk i,den starter med at indlæse filer,sig ja til at installere win,når den spørger dig hvor,så slet den gamle partition,opret en ny,formater den og win begynder selve installationen,resten er selvforklarende

steen

Elitebruger
Tilføjet:
20-09-2006 23:48:20
Svar/Indlæg:
2870/65
Gør dig selv en tjeneste:

Hvis du på disken har plads til at lave 2 partitioner, så gør det.

Når systemet så er installeret på den første partition, laver du den næste partition på resten af disken og formaterer den. Når dette så er gjort, flytter du dine dokumenter over på nummer 2 parttion...og så lagringspladsen for dine emails.

Næste gang du får behov for at re-installere, ligger dine emails og dokumenter på nummer 2 partition...og du skal ikke bekymre dig om at flytte disse data over på en anden partition inden re-install.

allan_84

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2006 00:49:00
Svar/Indlæg:
765/82
nu ved jeg ikk hva #0 har af hdd, men hva med evt. sata driver.!?
husk at hvis du HAR sata diske så skal du have disketten klar (tryk F6 i starten af win install).

dr

Overclocker
Tilføjet:
21-09-2006 17:36:51
Svar/Indlæg:
5/2
ja jeg har vidst nok det der sata harddisk, og har både c: drev og e: drev.. men vil gerne have slettet alt fra begge partitioner... så jeg smider bare windows cd'en i og så kører det?