F... Postdanmark

Hyggehjørnet d.  21. september. 2006, skrevet af Sir D_Devil
Vist: 1134 gange.

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2006 23:11:07
Svar/Indlæg:
2872/90
Er jeg den eneste som har oplevet man venter en hel dag på ens pakke skal komme. Men så bliver kl. alligvel 19 og stadig ingen pakke så man går ind og ser på postdanmarks hjemmeside og checker ens T&T også stå der at den "Anmeldt til senere afhentning" og man er bare 100% sikker på der ingen postmand har været..

Nu er det sket 4 gange for mig inden for 3 måneder.. Og jeg er godt træt af det..

Andre der har været ude for det samme?? x(

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
21-09-2006 23:20:10
Svar/Indlæg:
14079/622
Søg i forummet.. der er en søgefunktion nederst i menuen til venstre. ;)

Det er trist at PDK behandler folk sådan..der har virkelig været mange tråde om dem..

Dog har jeg kun gode erfaringer med dem.. er altid blevet behandlet godt af postmændene/damerne :)

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2006 23:22:01
Svar/Indlæg:
10398/435
Ja, ofte endda. Lader dog til de har oppet sig lidt efter jeg har klaget hver gang. :e

Ring til dem og giv dem T&T nummeret hver gang.. De kan se hvem postbudet er på TT nummeret.

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2006 23:24:15
Svar/Indlæg:
2872/90
1#Må jeg spørge hvor du bor henne i danmark?? kan jo godt være det kun er her i kbh området postmænd/damer ik gider gøre deres arbejde ordenligt..

Synes bare det er tilgrin har betalt 59kr. for den skal leveres til min adresse også gider postbudet ikke engang ringe på døren.

Skulle ha mit nye gfx som jeg har ventet over en uge på.. har måtte side med en athlon xp 2000..
:x

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
21-09-2006 23:26:43
Svar/Indlæg:
14079/622
->#3

Skidt stil..
Jeg bor da i københavn - nærmere betegnet Husum/Brønshøj. Mener det er den samme postdame der kommer hver gang, og hun er ganske udmærket.. "Er det dig der får pakker hele tiden??" "Yes baby" :e:P

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2006 23:27:03
Svar/Indlæg:
2872/90
2# god ide.. så kan man jo finde ud af om det er den samme som laver det nummer.. så kan han jo få en spand vand næste gang han prøver på det.. :e Men fik sjovt nok en pakke til tiden her i mandags så tror ik det har været den samme idag..

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2006 23:29:38
Svar/Indlæg:
2872/90
4# okay så er du vel bare heldig.. hehe

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2006 23:31:58
Svar/Indlæg:
10398/435
#3, i kbh..

Hvis vi siger 50kr per pakke. Det er det jeg betaler for at få en ydelse i form af levering af en pakke (hehe ydelse...). Der er ca 20-25 pakker som jeg selv har måtte hente (jeg har altid været hjemme og min klokke virker fint). Jeg har altså betalt 1000-1200kr for ingen ting. Kalder man ikke det for bedrageri og kan det ikke meldes til politiet :e

Rednalyn2

Superbruger
Tilføjet:
21-09-2006 23:34:10
Svar/Indlæg:
558/73
Har jeg aldrig oplevet. Postbudet kommer altid forbi!

Husk de bringer ud helt til klokken 21!

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2006 23:38:56
Svar/Indlæg:
2872/90
7# 1000-1200kr.. skod.. du skal bare gå ned og brokke dig.. det er ihvertfald min plan imorgen. kan godt være det kun drejer som om 9kr. (det er vist det man betaler for den skal leveres til ens dør) men jeg brokker mig indtil jeg ser de penge og for min pakke + en stor undskyldning..
Glæder mig allerede. hehe
Er selvfølelig syndt for vedkommende som skal høre på det. men så må hun sgu bare give ballen videre

Noltus

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2006 23:40:16
Svar/Indlæg:
2211/331
Bor i trekantsområdet,har våret ude for det hver gang jeg har fået noget tilsendt,jeg har endda betalt ekstra for lørdagsudbringning,der kom ikke engang en seddel i min postkasse,på t&t kunne jeg se at pakken var på posthuset,ville se hvor lang tid der gik,men om onsdagen gad jeg ikke vente længere,gik på posthuset og spurgte om de havde en pakke til mig,jo sørme det havde de da,da jeg spurgte hvorfor jeg ikke fik den om lørdagen da de nu havde den på posthuset kunne jeg ingen svar få,heller ikke hvorfor de ikke havde smidt en seddel om at den var kommet,så post danmark må s.. snart oppe sig lidt

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2006 23:42:45
Svar/Indlæg:
2872/90
#8 så har du været heldig med dit postvæsent i området..
Hmm men det hjælper jo heller ik rigtig når kl. er 23.40 nu.hehe

Der stå de sgu ha været her kl. 15.21 og på det tidspunkt var mig, min mor og søster hjemme. Og havde bare postbilen havde været ude på vejen var det blevet hørt.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2006 23:44:04
Svar/Indlæg:
10398/435
Det er ikke 9kr nej.. Hvis jeg sender en pakke betaler jeg 50kr, så kan de ikke levere halvdelen af varen. Nu betaler jeg via netbutikken, men pricippet er det samme. Man kan jo f.eks ikke sælge et grafikkort uden køler og efterfølgende sige, du får penge tilbage for den manglende køler.

#8, ja aftenomdeling = 17-21 ;)

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2006 23:44:54
Svar/Indlæg:
2872/90
10# Husk du skal kræve din penge tilbage hvis din pakke ik kommer.. Du har jo betalt for en ydelse og da du ik har modtaget den så skal du ha dine penge igen.. HEhe ydelse.. :e

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2006 23:48:34
Svar/Indlæg:
2872/90
12# Det var hva min bror sagde. Men så tager han nok fejl.. synes også det lyd lidt underligt.. men så skal jeg ha 50kr tilbage..
:e

Symbol

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2006 06:48:10
Svar/Indlæg:
576/62

Ville selv blive møg irriteret, hvis det samme skete her.

Nu har vi så alletiders "pakkemand" her i mit område.
Kommer altid mellem 8.30 - 9.00 og skulle vi ikke være hjemme så prøver han igen kl. ca. 14.30 når han er ved at være færdig med dagens runde.
Pakke centralen hvor han kører ud fra ligger kun et par minutters gang fra mig og her kan jeg så hente pakken indtil ca kl 16 hvorefter det så bliver kørt til posthuset.

I flere tilfælde hvor pakken ikke kræver underskrift, har han sågar afleveret det hos naboen hvis de har været hjemme.

Kan dog ikke forstå hvorfor de ikke kører ud om aftenen mere, da det jo reelt er de færreste der er hjemme om dagen til at tage imod pakker.

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2006 07:04:48
Svar/Indlæg:
1881/217
Nu anser jeg mig selv for at være rimelig tolerant, pædagogisk og gavmild.
Men når jeg skal betale 75,- for at få tilsendt 2 meter slange til en kostpris af 100,- bliver jeg rimelig nærig, så dette måtte jeg bide i mig.
Hvad der så ikke gør sagen bedre er, at min kæreste gå hjemme på barsel og derfor har lejlighed og er villig til at åbne døren HVIS postbudet kommer forbi med pakke levering til undertegnede, som eks. er på arbejde.

For lige knap en uge siden, modtog jeg så en mail fra min hardware levenrandør, hvori der stod, at de gerne ville vide, hvorfor jeg ikke øndskede varen alligevel - :o .
Frem med T&T nummeret, hvor der stod "Anmeldt til senere afhenting" - lige omkring her kunne jeg mærke, at alle mine pædagorisk evner samt tolerance og forståelser ikke længere var tilstede i en radius af samme antal meter som blev betalt i fragt/porto, så ned og afhente konen mod hendes vilje i håret, hvor hun blev slæbt op på kontoret i en bagbundet-tilstand hvor hun blev afhørt med 3. grads politi-metoder.
Hun agumenteret, at hun var hjemme hele den dag, da vores yngste søn led af 11-tals-syndromet (mega forkølet, med smitte effekt af snot i en radius af 5 meter i diameter) - "Nååh, ja" tænkte jeg.

Så var der kun en skyldig tilbage - PDK, som lige pt. er skyldig i, at det har kostet mig 150 Jyde-Dollars at få tilsendt 2 meter slange til en pris af 100,- - altså, 250 Jyde-Dollars for 2 meter 12 mm. slange.

PDK´s forklaring på hele denne situation, er at de lider af sygedom, så der er vikar på mange ruter - ink. min.

Super, skide godt, fino-dino, en handlingslammet hjerne-spasdisk vikar har lige kostet mit nærige sind 75,- MERE end hvad mit super-ego kan klare - Tak, Vikar-PDK x(

jmose

Moderator
Tilføjet:
22-09-2006 07:41:58
Svar/Indlæg:
3863/538
Bor lige syd for Vejle. Selv her ude på landet kan man opleve "anmeldt til senere afhentning" selvom man tilfældigvis havde fri hele den dag :x
En nærmere "efterforskning" viste netop at det var en vikar!!

Ellers alt ros til min normale postdame/pige....En sød lyshåret en af slagsen på vel små 25-27 somre (helt bestemt en fridag værd :r )
Hun ved at jeg i perioder modtager en del og lægger dem sommetider bare i carporten (ude af syne)

Symbol

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2006 08:28:01
Svar/Indlæg:
576/62
Kan lige tilføje til #15 at min "pakkemand" lige har været her ......enda før tid idag medbringende: E6600 conroe - P5B Deluxe wifi - Gainward 7900GS :e

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2006 09:08:00
Svar/Indlæg:
3640/1231
Jeg er ligeglad hvad i siger, jeg er den ultimative uheldigste med PostDK :x

Jeg bor i Esbjerg, og når jeg får pakker fra Jylland, kan jeg ALTID se at de dagen efter er i KBH og først dagen efter igen modtager jeg pakken. Og det er UDEN undtagelse x(

Sidst valgte jeg at bestille lørdagsepress BARE for at være sikker, da det virkelig var nødvendigt. Da jeg ringede til PostDK lørdag kl 11.00 for at spørge om de ikke havde glemt noget, gav de afsenderen skylden for ikke at have sendt pakken.

Jeg blev rimelig negativ på afsender, som godt nok holdte fast på at den var sendt, og gav mig T&T nummeret. Ringede igen til PostDK, som så fortalte at alle... ALLE express pakker var i Taulov, da der åbenbart ikke var kørt nogen bil mod Esbjerg den nat.... SAY WHAT!!

Hun prøvede endda lige på at være "sød" og sige: "jamen du får da gebyret refunderet". Tro på det, det koster PostDK 500,- bobs at komme for sent med en pakke om lørdagen (bare så i ved det). Desværre går det beløb til afsenderen ?:(
Afsender valgte dog at give mig de 500,- men alligevel...

Udover det, så kommer mine pakker mellem kl 08 og kl 21 om aftenen. Der er INTET system i det overhovedet.
Én ting er dog sikkert. Render jeg ned efter en pakke smøger, så kommer posten der. Det skete så sent som i går igen :l

Men nu flytter jeg fandme snart, og håber på det bliver bedre :e

speed

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2006 10:34:29
Svar/Indlæg:
786/83
Jeg har også residens i København og kan nikke genkendende til nogle af historierne.

Jeg ved ikke, om Post DK fysisk møder op med pakken på min adresse og må gå forgæves derfra igen, fordi jeg er på arbejde, eller om de bare anmelder pakken til senere afhentning med det samme. Jeg er aldrig hjemme, når de efter sigende kommer forbi, men sådan må det nu engang være, når de vælger at dele pakker ud i arbejdstiden.

Det, som kan irritere mig, er, at der kan gå op til flere dage efter, at pakken er anmeldt til senere afhentning, før jeg modtager min seddel om, at posten forgæves har været forbi med en pakke.

De steder, jeg normalt handler hos, sender pakken, så jeg typsik har den dagen efter bestillingen eller dagen efter igen.

Jeg har tit via T&T nummeret kunne se, at min pakke har været forsøgt omdelt, uden at jeg har fået en meddelse herom fra Post DK. Når jeg så henvender mig på posthuset uden seddel og vil have pakken (jeg kan jo via T&T se, at den er kommet), får jeg tit at vide, at pakken er ikke kommet, idet jeg ikke kan fremvise den lille seddel.

De kommer dog hurtigt på andre tanker, når jeg venligst beder dem om at tjekke, hvorvidt den er blevet anmeldt til senere afhentning eller ej.

Forklaringen på, hvorfor den er blevet anmeldt, uden at jeg har fået besked herom, er altid, at det kan de ikke forstå.

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2006 12:33:55
Svar/Indlæg:
4221/223
Jeg har boet i viby sjælland, og der kommer tit nye. Enten vikarer, afløsere eller bare i det hele taget.
Jeg har gået op ad en vej hvor posten(cykel) lige havde kørt, og der lå der brevpakker og andre små pakker oven på postkassen eller lige lagt i så den stadig stak ud. Der var hvertfald 10 steder til mere hvor jeg kunne ha taget dem og gået min vej(tidligt om formiddagen). Det syns jeg også er en dårlig service at man ikke har tid til at forklare de nye tingene ordenligt.

Selv har jeg også været ud for den hvor man er hjemme hele dagen, og så ved 15-16 tiden kigger man, og der ligger en pæn lille seddel om at man kan hente sin pakke IMORGEN.
Ramsø kommune er så lille et postdistrikt at man normalt kan hente den senere nede på post huset, but no.

Så jeg håber da at PDK snart tager sig sammen, eller deres afløsere.
Jeg føler med jer der bor langt ude på landet, eller andre steder hvor de er fucked, for det er satme irriterende

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2006 12:39:49
Svar/Indlæg:
10398/435

Rednalyn2

Superbruger
Tilføjet:
22-09-2006 13:00:36
Svar/Indlæg:
558/73
Det kan lyde som om, han bare har scannet pakkerne anmeldt derhjemme, og slet ikke været forbi. 1521 er et meget mærkeligt tidspunkt, eftersom pakkerne enten køres ud om dagen (læs 9-13) eller om aftenen (17-21)

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2006 13:45:45
Svar/Indlæg:
2872/90
23# ja det lugter lidt ik.. :|

Fik så også en seddel en af døren imorges. hmm tror sgu fanden jeg så ikke skal tage til hvidovre for at hente min pakke.. det tager så kun 15-20 min. at komme der hen med offenligt transport, men hva fanden det posthus i valby ligger max min. væk på gåben.. Og så spørger jeg pænt hende som experere mig om hvorfor jeg skal afhente den i hvidovre og ik valby posthus.. "jamen det fordi de tætteste veje er blevet rykkert til hvidovre" hmm jeg bor så 5min fra st. af og den ligger i centrum.. hænger bare ik en skid sammen... når men f.. det nu har jeg da fået mit gfx.. :e
Fik da desuden et nummer til ham som er ansvarlig for omdelen så på mandag for han en skideballe uden lige. har fortravlt med at rode med min com til jeg gider ringe idag..

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
22-09-2006 15:17:10
Svar/Indlæg:
15982/637
Her ude på landet er brev og pakkeposten den samme og de kommer mellem 12 og 13. Og ja jeg har oplevet det et par gange at de bare scanner pakken ind som forsøgt udleveret selvom jeg har været hjemme.
Når det har sket har jeg snakket med min nabo når han kom hjem, da han er leder af den lokale postafdeling og så har han enten kørt op og hentet pakken til mig eller også har han sørget for at den post den ikke gjorde sin pligt dagen efter havde at aflevere pakken inden kl.7.30.

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2006 15:55:43
Svar/Indlæg:
687/9
Det var dog en uhyggelig gang ørebræk i kan lukke ud...

Er jeg godt nok så elendig til mit arbejde.....

Hvad med om i, når i tilfældigvis er hjemme, kunne bestemme jer for om i overhovedet ville ha det lort i har bestilt (eller glemt at afbestille), holdt jeres ulækre møgkøtere indenfor, eller måske rent faktisk havde penge til det lort i har bestilt på efterkrav og lod være med at spille overrasket når jeg ikke, af egen loomme, vil veksle jeres 1000 seddel for en pakke til 95.- ?

Føj for satan hvor er verden ond mod jer

Bonghjerne

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2006 16:02:50
Svar/Indlæg:
658/48
Go nAl :D

Ej... Det er trælst ja... Men vi gør det heller ikke nemt for de små bude

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
22-09-2006 16:04:16
Svar/Indlæg:
14079/622
->#26

På hvilken måde er det værre, end det du selv lukker ud ?..

Vi kan hurtigt blive enige i, at der ikke kun findes dårlige medarbejdere, men også dårlige kunder - sådan er det i alle erhverv. Men fordi nogle få kunder er idioter, betyder det da ikke at medarbejderne skal lade være med at gøre deres arbejde ordentligt.
Jeg har f.eks arbejdet i en diskount-kæde, hvor mange af kunderne er de største svin/idioter. Men det holdt mig da ikke tilbage for at yde god service til de gode kunder(som der også var mange af), og give dem en "Hav en god dag" og et smil med på vejen.
På hvilken måde er postbud så meget anderledes ?

Men jeg er helt enig i, at man skal gøre sit til at lette folks arbejde generelt. Deriblandt postbude

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2006 16:16:47
Svar/Indlæg:
2872/90
26# synes da bare du sgu lukke røven.. for det første så har jeg betalt med dankort.. og jo jeg har råd til det og jo jeg vil gerne ha det ellers ville jeg jo ik købe det vel..

Men du kan sgu da forhelvedet ik synes det iorden et bud bare siger vedkommende ik var hjemme når han/hun endelig var.. Budet bliver betalt for at levere pakker så det skal han også gøre.. Ligesom alle andre skal gøre det de er betalt for.. så lad vær med at krydre røv og levere mine pakker når jeg betaler dig for det..

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2006 16:18:55
Svar/Indlæg:
687/9
det jeg selv lukker ud skulle måske ses som et anderledes indslag i en snæversynet debat.. en slags humoristisk indgangsvinkel om du vil.. hårdt mod hårdt om du vil..

Jeg, personligt, yder skam altid en god service (synes jeg da selv), og er venlig og flink ved hver en kunde jeg møder.. Det være sig uanset om hun har en GG skål og burde være mor til min ufødte børn, eller om hun har skæg og bager på mig.

I siger budende ikke gør deres arbejde ordentligt.. Jeg prøver blot at sige, det er ikke altid budendes skyld at verden er ond og uretfærdig mod jer :)

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
22-09-2006 16:28:05
Svar/Indlæg:
14079/622
->#30

Så du ville have det helt fint med, at jeg ydede dig dårlig service og ignorerede dig, hvis du spurgte mig om hjælp, fordi jeg har haft en tumpe før dig ?

Hvis du kan sige ja til det, synes jeg sgu det er i orden :e

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2006 16:29:11
Svar/Indlæg:
2872/90
30# lad da vær med at tude sådan over man kritisere nogen i dit arbejde.. hvis du læser hele tråden så er der faktisk nogen som siger de ik har noget problem med deres bude.. Og vil indføre at der ik nogen steder stå at alle bude ik gør deres arbejde.. som der os stå skrevet så fik jeg leveret en pakke i mandags og den kom til tiden og leveret til min adresse,., så vil meninge den her tråd ik KUN køre på budende fra post danmark er nogen dovne hunde,,

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2006 16:30:34
Svar/Indlæg:
687/9
tror vi snakker forbi hinanden nu :)

Men for at svare dig.. ja, har desværre været så mange år i brancher hvor man står med idiotiske kunder regelmæssigt, så tror egentligt jeg kunne bære over med ham, og spørge en anden til råds :)

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2006 16:34:53
Svar/Indlæg:
10398/435
#30, fair nok. Men du kan vel også forestille dig at der er bude som skarner den? Jeg kan sagtens forestille mig at der også er dårlige kunder..

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
22-09-2006 16:37:45
Svar/Indlæg:
14079/622
->#33

Allright, så må du jo forklare dig..for det er lige præcis det, jeg mener du siger.

Jeg synes det er meget overbærende af dig :)
Men nu er det jo ikke lige sådan, at man lige "kan spørge en anden" når det kommer til emnet her. Enten får man pakken, eller også gør man ikke.
Jeg mener klart at man skal være overbærende, men at der også er grænser.
Som min kørelærer siger, "Er det noget der sker <b>én</b> gang, er det en fejl. Sker det <b>to</b> gange, er det en tendens" - og i tråden her har vi jo eksempler på folk, som aldrig får deres post til døren. Mener du ikke det er for dårligt?

For er det noget der kan pisse mig af, er det når folk er så LIDT engangeret i deres job, og slet ikke yder den service de er ansat til.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2006 16:39:13
Svar/Indlæg:
10398/435
#emil, sker det 20+ gange er det mode...? :e

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
22-09-2006 16:40:40
Svar/Indlæg:
14079/622
->Daniel

Jeps :e..

Det er ligesom daglige posts på HWT ;) (eller karakteriseres det som spam?`:00)

By the way, lad os lige holde en venlig tone i tråden. Selvom det er soap, skal her tales pænt til hinanden stadigvæk :)

palle

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2006 16:43:09
Svar/Indlæg:
2307/37
Det er blandt andet sådan nogle historier plus selvfølgelig historier om pakker, der forsvinder helt, der fik shg til at lave spørgeundersøgelser om tilfredsheden med postdanmark for et stykke tid siden.

Jeg tror pres fra de store postordrefirmaer rykker noget - ikke klager fra enkeltpersoner. Så mit råd - send en venlig mail til forhandleren om problemet med postdanmark. Forhandlerne ønsker jo grundlæggende gennem postdanmark eller andre at kunne levere en service til os forbrugere. Føler de ikke, at deres kunder får det, de betaler for, så skal de nok presse på for forbedringer.

_-Q-_

Overclocker
Tilføjet:
22-09-2006 17:22:01
Svar/Indlæg:
171/9
Har lige oplevet at postbudet gik forkert og så røg pakken med pc-stumperne retur til forhandleren.
Så jeg måtte lige vente 2 ekstra dage på delene.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2006 17:24:38
Svar/Indlæg:
10398/435
-Q-, der er jo tale om en fejl i dit tilfælde.....

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2006 18:06:15
Svar/Indlæg:
2872/90
Hvis det bare var sket en gang så ja okay.. det er måske lidt pres men overkommer det lige..
Men ligesom Emillos siger den her tråd handler jo ikke om at det kun er sket en gang,, Men at det er blevet en tendens at postbudet bare melder pakken til senere afhenting.. Så prøv og læse tråden grundig så ku du måske forstå feks. hvorfor jeg er sur..
Og kan ik rigtig se hva os kunder sgu ha gjort siden pakkemanden ik gider ringe på døren.. Jeg er sgu altid venlig overfor postbudet/pakkemanden så det er sgu ik der i problemet ligger,,

Bam4k

Superbruger
Tilføjet:
22-09-2006 18:18:45
Svar/Indlæg:
685/107
Jeg ysntes ikke helt at man kan belemre at firma som post danmark fejl som dem der bliver beskrevet.
Det er jo de enkelte individer som der deler posten ud som der bærer ansvaret.
Det ville stort set være det samme som at klandre togkontrolløren at toget var forsinket imo.

Men hvis man ikek modtager sin pakke eller der ikke bliver ringet på, så ring dog ind og klag, hver eneste gang.
På et eller andet tidspunkt må det postbud da få så mange klager at han/hun bliver frataget sin stilling eller får noget hjælp :00

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2006 18:21:41
Svar/Indlæg:
2872/90
42# er også gjort i mit tilfælde.. men gad ik ringe idag.. gider ik lade sådan noget her ødelægge min dag har sgu fået nyt gfx så det kom i første række..

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
23-09-2006 12:02:08
Svar/Indlæg:
4221/223
Det med at belemre konduktøren med at toget er forsinket, det er der også mange der gør. Eller hvis der er fejl meldinger. Og de gør det kun for at komme af med nogen aggresioner, og nogen gange fordi man jo træder på den der er lavere stillet end en selv.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
26-09-2006 08:33:41
Svar/Indlæg:
4033/364
jeg har nu aldrig haft problemer med mit pakkebud/postbud. Kun GLS der ikke ville aflevere en pakke fordi de havde været der en gang og anmeldt den til den forkerte postkasse.. de mente det var helt fair at jeg skulle hente den på deres center = 32KM cykeltur..

Fair nok, kan ikke afvise at posten anmelder ukorrekt..
nu har jeg også selv været afløser i 8 år, og den der med at folk går hjemme og venter - jeg oplever meget tit at man skal stå og banke døren ind før at nogen reagerer, eller så kommer de senere på turen og påstår man ikke har banket på / ringet på. (typisk de samme der ikke har navn på postkassen der er placeret helt oppe ved døren (og hvis der er så er det kun mellemnavnet selvom de hedder Jensen), nummeret på huset er der ikke, og hvis man bor i etageejendom så er der ikke etage etc. på - bare et lidt surt opstød over at tendensen er at det altid er postens skyd (det er det da nogen gange, men mange gange så er det forhandleren der ikke har sendt pakken, eller så har adressen været forkert.. eller så har man bare ikke hørt dørklokken).

man kan jo ringe til kundeservice og bede om at snakke med ens lokale omdelingscenter - når det altså er mellem 6-15 stykker som er den normale arbejdstid.

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
26-09-2006 10:07:40
Svar/Indlæg:
1881/217

Havde det så bare været grunden til at folk ikke får deres post og pakker som de er berettiget til.
Post Danmark kører komplet monopol på posten her i Danmark, og når de gør det, så er kravet også at deres service er i top.

Desuden, kan det ikke berettiges, at alt B@NG´s post først skal en tur omkring sjælland, før det når hans adresse - for det gør det (B@NG og jeg sender meget post til hinanden, og hvert gang skal jeg ligge øre til at det IKKE er kommet dagen efter det er sendt (Som er postDK´s moto - at det er fremme dagen efter?! - og vi betaler fandme i forvejen for meget for den lille service, som forringes))
Desuden er der nogle forretninger og firmaer, som er super-duper-oki-pokimón afhængie af PostDK er stabile - eks. HWT.

Og personligt i mit egen seneste hysteri mod PostDK, ser jeg absolut INGEN(!!!) grund til, at jeg skal betale TO gange for ÉN service, som kun er halv, da man ikke er hjemme til at få leveret pakken, så man selv skal afhente den på posthuset.

Lige nødagtig de ting som i skriver mht., at det er svært at komme til postkassen, om der på døren står Jensen kun som mellemnavn, den er i nok nødt til at sluge med mindre, at i vil opdrage på hele Danmark.
Men der skal stadig ikke glemmes, at i selv har valgt PostDK ehvervet på både godt og ondt, og at vi betaler dyre domme for at forbruge den service som det firma i arbejder ved udlover til os.

Nu skal I også lige huske, at den her kritik ikke lige er møntet på de PostDK fortalere der befinder sig her i tråden, men på dem som levere en fuckd service for mig, som endte med at betale dobbel pris for service, hvor jeg udøve 50% af servicen selv.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
26-09-2006 10:43:32
Svar/Indlæg:
4033/364

monopol ??? Post Danmark har kun monopol på breve under 50 gram - omvendt er de tvunget til at køre ud til Maren i kæret ude på den jyske hede (der er der ingen der vil ind på det marked alligevel).. Pakker har været frit marked længe, og det er kun GLS som nu kan tilbyde pakker til private (men omvendt til nogle noget højere priser ind post - da man betaler for længde+højde)

2. Nu bliver posten ikke manuelt sorteret (og pakker for den sags skyld) - så typisk bliver den opsamlet og kørt til enten brevcenteret i Kbh eller pakkecentret i Brøndby som har langt størstedelen af post/pakker i DK (da de har kapaciteten til det). De bliver så grovsorteret (kommer an på typen) og evt. via Århus/Fredericia/Taulov hvis det skal til Jylland ==> men jo posten skal frem dagen efter når den er indleveret rettidigt! Det er desværre ikke altid sagen.

3. De 75kr er røveri - dunno om der er gået for lang tid, men Posts kundeservice burde give dig pengene retur (eller afsender skulle havde reklameret )

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
26-09-2006 11:12:36
Svar/Indlæg:
1881/217
1)
Ja, det er monopol, da det er langt de færreste edb-forretninger der bruger alternativer som GLS til privatpersoner (ellers havde prisen igen været højere), prøv at nævn en online forretning, hvor du har valget mellem GLS og PostDK.
Og det er igen langt mindre privatpersoner der bruger GLS til at sende pakker indebyrdes.

2)
Hvorvidt det er manuelt eller automatisk posten bliver sorteret, inspirere mig faktisk så lidt, at det ikke kan måles på en kuvert-vægt.
Det eneste der vægter hos mig, er at posten når frem hver gang på lovet tidspunkter, da jeg betaler for det.

3)
Ja, det er røveri. Og hun tilbyd at levere dem tilbage til mig - igennem afsender (hvis afsender gad at kontakte dem ang. dette), men der vil typisk gå 1-1½ månede.
Allerede der havde jeg vinket farvel til de 75,-. Og bad hende i stedet aflønne den skide vikar, så posten kunne leveres til den faste kom tilbage.
Sagt med andre ord, det er ikke pengene der gør ondt på mig, men min nærighed for så lille værdi-pakke, og at jeg forlanger at få noget for de penge jeg smider efter et firma.
(For lang tid? - det var onsdag d. 8/9-06)

mazlink

Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2006 01:26:39
Svar/Indlæg:
743/13
Forhåbentlig kan folk i København's området snart nyde glæde af et nyt alternativ.

http://www.citymail.dk/

Bam4k

Superbruger
Tilføjet:
02-10-2006 09:50:57
Svar/Indlæg:
685/107
#48 Jeg sender da både med postdk og gls fra min netbutik :)
Detsværre er gls alt for dyre som der bliver nævnt tidligere.