Lorte dag..

Media Center d.  23. september. 2006, skrevet af pizzabager
Vist: 590 gange.

pizzabager
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-09-2006 15:44:19
Svar/Indlæg:
531/120
Det startede onsdag.. jeg bestilte dele til den nye HTPC jeg har planlagt længe..

alt gik sådan rimeligt, men torsdag dukkede kun en pakke op.. hmm, nå fandt så ud af at mit mobo (et MSI micro atx) var i restordre, det måtte jeg så finde et andet sted.. og det gjorde jeg torsdag, et par andre ting var heller ikke hjemme selvom det stod som "lagervare"..

Nå men jeg finder tingene nogen andre steder og bestiller, så blev det fredag, og der dukker en pakke op ud af 3, så ringer jeg først til PRC data, og de siger jamen dit tv-kort lå på vores fjernlager og det har vi først fået hjem idag(fredag), øhhhh der hørte jeg det med fjernlager igen.. Nå jeg afbestiller det hele godt sur over de idioter, det var jo meningen jeg skulle samle den fredag aften..

den anden pakke som heller ikke kom finder jeg så ud af er blevet sendt dagen før, og ankommet til KBH om natten, men ud til mit posthus er den ikke.. efter en samtale med post Dk bliver min mistanke bekræftet, Ja de har ikke skid på noget som helst.. de kunne ikke finde ud af hvor den var.. hun kunne se lige det samme som jeg kunne se på min skræm derhjemme, så ringede hun rundt og kunne ikke finde den nogen steder..

OGSÅ siger hun jeg skal snakke med butikken jeg har købt det.. jeg siger øhhh de har sendt den og det er jer der har mistet den..

Nå ja siger hun, nå men den kommer først mandag så siger hun, jeg spørger hvordan hun kan sige det når de ikke ved hvor den er.. og det vidste hun vist ikke helt..

Nå tænke jeg, godt klar over jeg ikke kunne lave computer fredag aften alligevel.. så gik jeg ind og bestilte alle de dele jeg skulle have fra PRC og det Mobo, fra SHG istedet.. de har lørdags express, og plejer og være ret stabile..

og lørdag morgen kommer mine dele så.. jubii..


Efter langt om længe at have fået alle dele hjem, er man lidt glad..

efter at have samlet det skal jeg så tænde for det.. og den tænder, men der er ikke andet end sort skærm, på mit tv.. nå tænker jeg gad vide om det er pga. DVI-HDMI som gør det, jeg slæber den ind i comp rummet og sætter den til min comp skærm, der sker heller ingen ting..

Så begynder jeg og skille den igen.. da jeg tænker hmm den siger ikke nogen beep lyd ved opstart.. og lige meget hvad jeg piller fra kommer den beep lyd ikke..

Nå DOA (dead on arivel). begynder så at kigge på nettet efter et andet Mobo jeg kan skaffe idag, må desværre indse at alle de store Hardware butikker ligger i jylland.. og det MOBO ikke er hjemme nogen stedet på sjælland.. øv øv gider ikke vente til mandag..

Kigger lidt videre og finder så et andet Mobo, godt nok uden gigabyte lan, men jeg kan vel nok klare mig uden.. racer ned og køber det i roskilde inden butikken lukkede, og når hjem,

Nu er jeg så godt igang med at samle, da jeg finder ud af ATX strømstikket ikke passer med ledningen fra kabinettet..

kabinettet er et 24 pins stik, Mobo'et er kun 20.. også er det jeg spørger..

HVA FANDEN SKER DER HER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hvem har nu besluttet at det skulle laves om.. og hvorfor så kan de i det mindste smide et omformer stik med i kassen.. damn hvor er det unfair..

Nu er jeg træt.. træt af åndsvage online hardware butikker, som skriver ting som lagervare på trods af det ikke er hjemme.. træt af ting der bare skal drille..

NEJ FJERNLAGERVARER SKAL IKKE STÅ SOM LAGERVARER..
Det er da nok det mest provokerende når man kigger på siden finder ud af varen er på lager og bestiller så, kun for at finde ud af dagen efter at varen rent faktisk ligger på deres "fjernlager"

nogen af de butikker jeg kiggede på, havde ganske få vare hjemme.. jeg tror seriøst jeg har flere stk. hardware i mit hjem end nogen af de butikker..


Nå jeg vil drikke hjernen ud i aften og håbe på jeg først vågner mandag så jeg kan få byttet mit Mobo til et der virker..

god weekend alle..


Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-09-2006 16:26:01
Svar/Indlæg:
4657/53
på de fleste 24 pin atx stik .kan nan lige klipse de sidste 4 stik af ..

ellers til resten af hvad du skriver .
velkommen til den normale verden. som de fleste lever i. :e

jeg ville ha linket til en tudekiks.

edit her er den.
http://www.kinagrill.dk/



phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2006 00:14:48
Svar/Indlæg:
1399/43
#skulle jeg også til at sige på mine 2 sidste psu'er har man da bare lige kunnet vippe de sidste 4 pins af.



pizzabager
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2006 09:20:53
Svar/Indlæg:
531/120
ja det kunne jeg godt, men så skal jeg købe et omformer stik når jeg skal have et andet mobo i :)

ej besluttede mig for at vente til mandag..

Nogen der er interesseret i et ASRock ALiveNF4G-DVI.
http://www.edbpriser.dk/Produc...

kun lige pakket op :)