Jeg har lovet at hjælpe min broder med at samle en computer til ca. 8000 alt inklusiv. Dog gerne billigere, hvis det kan svare sig i et pris / ydelsesforhold.
Han bruger sin computer til billedredigering, fotofremvisning osv., men vil alligevel gerne have, at den kan køre Sims 2 og lignende spil, da det er favoritter hos hans børn. Altså et nogenlunde moderat computerbrug.
Da jeg ikke har fulgt med i hele Conroe lanceringen beder jeg herfor jer om at kigge delene igennem og komme med forbedringsforslag.
er ikke sikker, men mener de ram skal være hurtigere for at køre med conroe,, men er ikke sikker.
Ved ikke lige hvad #1 bygger sin påstand på,,, men hold dig til conroe frem for en x2 3800, det er helt sikkert
Ved godt den i har valgt er en E6300, men på tomshardware kan man samligne forskellige cpu,, dog ikke E6300, men E6400, den er ikke væsentlig hurtigere, men lidt..
Prøv selv at samligne en x2 3800, med en E6400, man kan vælge forskellige tests,,
Og om du så samligner med en x2 4600, er E6400 stadig hurtigst i langt de fleste tests..
Og til #0 - Hvis du vil have en Maxtor harddisk, så lad være med at købe en DiamondMax, de har kun 1 års garanti og bliver tit defekte. Køb en MaxLine i stedet. De koster kun lidt mere, og de har 5 års garanti og er bygget til at køre i døgndrift.
Og når nu bundkortet er micro-ATX, vil det nok også være et hit at spare plads og vælge et micro-ATX kabinet. Grafikkortet kan måske også spares væk i første omgang, da den indbyggede grafik på bundkortet burde kunne klare Sims 2 og den slags. Det kan jo altid tilføjes senere, hvis det bliver nødvendigt.
Det var ellers noget af en fsb, når man kommer fra AMDs htt-verden. Så vidt jeg lige kan lure, burde PC4200 være fint, da man ved at køre 1:2 vil ramme de 533MHz, som rammene kører. Tak.