Opsætning af første vandspand

Vandkøling d.  24. september. 2006, skrevet af SPaulsen
Vist: 408 gange.

SPaulsen

Overclocker
Tilføjet:
24-09-2006 22:47:15
Svar/Indlæg:
19/16
Har fået alle komponenter til min første vandspand nu.
Vil gerne høre jeres mening om det er helt hen i vejret og om min opsætning/slangeforbindelse er i orden.

Jeg har aldrig prøvet at bygge computer med vandkøling så I må undskylde, hvis jeg har lavet evt. begynderfejl.

Jeg har købt følgende motherboard: ASUS P5W DH Deluxe 0dB-Edition fra http://www.mips-computer.de/

1. Fra pumpen (Laing DDC PRO RES) til radiatoren (MO-RA 2 PRO)
2. Fra radiatoren til CPU (E6700)
3. Fra CPU til mosfetter
4. Fra mosfetter til chipset
5. Fra mosfetter til grafikkort (AC aquagraFX 7950GX2)
6. Fra grafikkort til southbridge
7. Fra southbridge til y-stykke derfra til to ramkølere så de kører parallelt (AC ramplex ramkøler)
7. Fra ramkølere til y-stykke og derfra til reservoiret.
8. Fra reservoiret til pumpen.

Håber det hele kommer til at virke men vil godt høre jeres råd og mening.

Mvh. Søren

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2006 23:07:32
Svar/Indlæg:
2958/84
jeg ville nok køle det varmeste først cpu og gfx og der efter alt små fnaller nb, moss m.m.

men det er jo smag og behag ;)

Marbuhai

Superbruger
Tilføjet:
25-09-2006 00:11:20
Svar/Indlæg:
667/20
#0 Ja det er jo et serielt system du har gang i, hvordan rækkefølgen skal være er op til en selv, temp forskellen mellem komponenterne er ret lille..

Man bør hellere tænke på at fører slangerne så de er monteret pænt uden skarpe knæk og vrid, men med så mange dele i loopet så ville jeg overveje et parallelt system med 2 manifolde istedet...

Du har også valgt noget af de mest restriktive kompenenter jeg længe har set, men du har da trods alt valgt en kraftig pumpe, dog ville jeg nok ha valgt en Laing Ultra sammen med et bay-res istedet..

MullE2

Superbruger
Tilføjet:
25-09-2006 17:40:31
Svar/Indlæg:
541/22
Ville hellere sige:

cpu --> gfx --> Ram --> Chipset --> mosfest --> res --> pumpe --> radiator.