Jeg vil have den bedst mulige køling - uden dog at ty til vand eller phasechange og den slags, for det koster. Det er egentligt :00 fordi jeg ikke vil tro på jeg har fundet max på mit system (cpu/ram kombien), og chipsettet og pwm er pt. de temps. der generelt ligger og "generer" mig på omkring 50 grader, mens min cpu og gfx ligger på hhv. 34 og 43 grader idle, hvilket er ret pænt taget oc'et i betragtning.
Jeg har hverken benchet cpu- eller gfxtemps efter jeg har skiftet kølerne ud, fordi jeg er sikker på de ikke længere spiller nogen rolle for hvor højt de 2 dele render - de 2 kølere er meget effektive. Men jeg tror at PWM og chipsettet spiller en væsentlig rolle for at jeg kan opnå mit 250/300x10=3GHz (og derover) mål ... jeg overvejer også hvordan jeg kan skifte køleprofilerne på PWM'erne, fordi jeg synes jeg har observeret mens jeg oc'ede, at, så snart jeg nåede minimum vdimm/hastighed, så blev de ekstra varme, og maskinen crashede. Tilførte jeg ekstra vdimm blev jeg lidt bange for rammene ville blive for varme, og fordi de er af typen infineon ce-5, som generelt ikke svarer positivt på ekstra strøm, blev jeg lidt nervøs for, at rammene ville blive for varme og evt. ryge - også fordi garantien ville ryge med ...
... så problemet er at jeg gerne vil have min MCP ned på <40 grader load, så jeg derved kan udelukke at chipsettet bliver for varmt og at det er det der forhindrer min konfig. i at komme højere.
Jeg har - som nævnt - sat en milepæl ved 3GHz CPU, 300MHz FSB og 250MHz RAM, og det er også stabilt i over 8 timer natten over i memtest, men windows vil cpu'en/rammene ikke over 2,95GHz eller 245MHz på rammene - under ingen omstændigheder FSB på +300MHz.
Tror jeg mener memtest har været stabil i længere tid (+30 min. til jeg ikke gad længere) osse ved 255-260MHz, dog ved 2888MHz cpu, 288MHz FSB og 260MHz ram; cpu=fsb/ram*10, så jeg ved ikke om det enten er memcontroller på cpu, mcp eller mosfets den er gal med...
KÆÆÆÆÆFT det tog tid at stykke sammen, men ultimativt går det ud på at der jo !! kan gøres noget ved MCP'en (nemmest) og PWM/Mosfets (lidt sværere).