Harddisk køler/støj dæmper

Vandkøling d.  25. september. 2006, skrevet af Trigger
Vist: 729 gange.

Trigger
 
Superbruger
Tilføjet:
25-09-2006 18:43:35
Svar/Indlæg:
147/29
Hejsa

hvilken harddisk køler ville i anbefale ?
den må oxo gerne være sådan en som kan gøre den stille, hvis i forstår :)
kan ikke lige huske navnet på det.

men den skal være mere lyddæmpene end kølende :)
det er fordi min ene disk har en meget høj tone.... som er træls at høre på når man kommer til at ligge mærke til den :)


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
25-09-2006 19:04:03
Svar/Indlæg:
14079/622
Sådan en fætter evt.. har dog ikke lige prøvet den selv, men den skulel være ganske fin. http://www.edbpriser.dk/Produc...



MullE2
 
Superbruger
Tilføjet:
26-09-2006 20:01:18
Svar/Indlæg:
541/22
Den skulle køle meget godt men ikke være støjdempene.

De fleste støjdempere til hd's stopper rystelserne fra hd'en så de ikke forplanter sig i kabinettet.

Du siger at det er en høj tone du hører. Så er det nok ikke dystelser. Så du skal nok ha noget der omkræser hele din hd. Som en lydtæt boks.

Den eneste sådanne boks jeg kender er: http://www.vcore.dk/shop/defau...
(klik to gange)
Men som du kan se kræver det at du har vandkøling. Og det vil nok være billigere bare at købe en ny hd.



E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2006 22:37:06
Svar/Indlæg:
4018/217
2# for mig ser det nice ud
måske skulle man til at planslibe sine hdd´er for at få bedre kontakt til kølepladerne :i
Men den køler som #1 kommer med sidder da i nogle gummiophæng der er vibrationsdæmpende og derved støjdæmpende fordi at det meste af støjen fra ens hdd´er er vibrationer der fordeler sig i kabinettet som derved fungere som en højtaler der forstærker støjen.
Men hvis det er en hyletone kan det godt være at støjen kommer fra et andet sted end vibrationer. Tror det kan være en fejl i hdd´ens motor eller plader som laver den hyletone. Måske kan du hindre denne hyletone med sådan en løsning som #1 og #2 kommer med fordi at det er vibrationer der breder sig i kabinettet men det kommer an på hvordan den tone er som du høre.
hvis tonen er meget mørk så er det nok vibrationer hvis den er meget lys så er det motoren eller pladerne.
det er hver at prøve med en vibrationsramme!



Millum
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2006 08:11:39
Svar/Indlæg:
345/45
Den som #1 henviser til funker rigtig godt.Alle mine diske sidder i sådan en.Du skal bare sørre for at der er en smule air flow fover den ellers virker den nemlig ikke rent køling.De virker osse rigtig godt ved vibrationer.

Mine diske bliver ikke over 30 grader ved load.Jeg har smurt køle pasta på siderne af mine diske når jeg satte dem i de zalman kølere.

Mine diske bliver omkring 40-50 grader hvis der ikke er airflow omkring dem.Der skal ikke ret meget til før det virker ihvertfald.



MortiA
 
Overclocker
Tilføjet:
28-09-2006 11:05:06
Svar/Indlæg:
15/1
Godt at du postede det.
Jeg skal nemlig også snart ud at købe en ny køler, som også skal være så stille som muligt!



Jam
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2006 16:45:47
Svar/Indlæg:
976/138
Jeg har mine raptors i sådan nogen som #1 linker til og de virker sku fint... De tager alt den resonans som de raptors laver (får hele kabi til at synge hvis de bare spændes i) og så har jeg en 120mm foran til at smide lidt luft over... max nice løsning.!



Trigger
 
Superbruger
Tilføjet:
29-09-2006 17:02:15
Svar/Indlæg:
147/29
har købt en ny disk ;)
hehe

tror sq den var ved at stå af
western digital var det
seagate købt nu, de larmer ikke en meter :)




MullE2
 
Superbruger
Tilføjet:
29-09-2006 20:39:19
Svar/Indlæg:
541/22
ja seagate er nice :D