Mit x1900 Xtx fra sapphire vil ik OC?

Overclocking d.  26. september. 2006, skrevet af BeoWulf_Beo
Vist: 546 gange.

BeoWulf_Beo

Superbruger
Tilføjet:
26-09-2006 09:26:40
Svar/Indlæg:
1186/81
Jeg er den glade ejer af et nyt conroe system, fik det ind af døren fredag, og fik det op at køre samme dag!

Lidt specs,
Conroe E6600 (som alle andre snart har :) )
MSI P965 Neo-F bundkort da det intel jeg først havde udset mig blev forsinket helt hen til slutningen af okt.
2gig Kingston Dual 667 ram.
WD 200 sataII hdd.
Sapphire Radeon x1900XTX 512 gddr3.

Burde være nok til at i ku hjælpe mig med mit spørgsmål

Jeg har installeret ATI tray tools, da det var udmedbart den eneste måde jeg fandt ud af jeg ku sætte min gfx køler på manuel styring så det ikke blev de vilde 70 grader uden nogen 3d programmer kørernde. men i mit tray tools, som også har OC mulighed, står der "overclocking Disabled", og det forstår jeg ikke.

Har ikke så meget forstand på den slags, men med mit tidligere system som havde et radeon 9800 pro installeret ku jeg sagtens OC, uden problemer. og tror mine clocks er forkerte.. har læst på siden hvor jeg har købt mit gfx at det kører med 650 core, og 1550 memory, men i mit tray tools står der 500 core, og 1188 memory, eller skal der bare stå det ?

Billede af mit tray tools med Oc menuen, (kræver du skal hente filen, men den er i jpg , og har kaldt den ss af tray tools)

http://download.yousendit.com/...

Håber i kan forklare mig at det enten bare er mig der har sat nogle indstilninger forkert, eller at man simpelthen bare ikke kan OC sapphires x1900xtx.

på forhånd tak
Thomas Hansen

BeoWulf_Beo

Superbruger
Tilføjet:
26-09-2006 09:58:58
Svar/Indlæg:
1186/81
Her er et lidt dårligere billede af mit tray tools oc menu,

men det virker, fordi lod lige mærke til at det første link jeg sendte ikke altid var muligt at hente filen da deres servere var meget belastet

http://himmelhunden.spaces.liv...

DaBooM

Superbruger
Tilføjet:
26-09-2006 11:19:38
Svar/Indlæg:
65/3
Hey Beo

Jeg har et kort magen til det af dit. De clocks du aflæser i ati tool er 2d clocks, altså 500/600, desuden skifter kortet også gpu spænding til ca 1,2 v mener jeg det er, når du starter en 3d applikation, skifter kortet til 3d clocks og spænding, som er 650/775 & 1,425 volt på vgpu. Dette er styret af en service som hedder “ATI Hotkey Poller” aka “ati2evxx.exe”, hvis du vil overclocke dit kort vil jeg anbefale dig at bruge ati tool ver 0.25 beta 14, (det er det jeg selv har brugt), når du starter det spørger det automatisk om du vil stoppe "ati2evxx" servicen, og det er du nød til for at overclocke, du kan også stoppe den i taskmaneger.
Når den så er stoppet, vil kortet ikke længere skifte mellem 2d og 3d, og det er derfor vigtigt at du manuelt skifter op til standart vgpu, som for 1900xtx er 1,425 v, hvis du vil overclocke dit kort. Når du har sat spændingen op, kan du trygt skifte til standart 3d clocks, og prøve at køre en 3dmark, for at se om den er stabil.

Så kan det godt være at du skal ind og ændre noget på blæser styrringen, hvis du vil overclocke, ved det ikke da jeg køre vandkølet, men ellers er det bare at clocke videre der fra, indtil kortet ikke vil være med længere, ganske som på dit 9800 kort.

Hvis dine temperature er til det, kan du jo øge vgpu lidt mere, men det skal du være meget varsom med.

Til slut en lille guide hvor jeg har fundet mange nyttige oplysninger.
http://www.madshrimps.be/?acti...

God fornøjelse.

P.S. du kan jo gå ind på min profil, og se hvor langt jeg er nået med mit kort. min core temp kommer ikke over 55 grader, selv når vgpu er kommet lidt op.

BeoWulf_Beo

Superbruger
Tilføjet:
26-09-2006 13:57:31
Svar/Indlæg:
1186/81
Tusinde tak for det meget informative svar, og vil ligge lidt og rode med det.

Tak for hjælpen.

DaBooM

Superbruger
Tilføjet:
27-09-2006 07:32:58
Svar/Indlæg:
65/3
velbekommen du må lige poste hvor langt du når, jeg er lidt nyskerrig hvor dan mit kort clocker i forhold til andre magen til.

skougaard1

Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2006 15:46:02
Svar/Indlæg:
29/2
Jeg har et x1900xt synes godt nok det er noget rodet noget med overclocking. Kan du ikke skrive hvad du opnår, og hvorledes hvilke volt du har sat. Så vil jeg overveje at prøve selv måske

DaBooM

Superbruger
Tilføjet:
30-09-2006 16:42:48
Svar/Indlæg:
65/3
mit xtx, kommer op på 715 mhz på kernen ved 1,5 v og ram kommer op på 850 ved 2,1 volt, mener jeg det er.

Det strækker sig til 56395 point i 3dmark 01 & omkring 7400 i 06.

Hvis du selv overvejer det, vil jeg lige sige sørg for at køle kortet ordentligt.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2006 17:12:12
Svar/Indlæg:
4112/53
Mit X1900XT render 720 med 1.525 på GPU, og 819 med 2.1V (mener jeg) på RAM, og dette er under et EK X1800/X1900 vandkølings blok, med mosfet køler.
Jeg havde varmeproblemer med mine mosfets, da jeg ikke havde lagt pasta mellem mosfet stykket og kobberblokken, så mine Vreg var oppe på 93 grader, hvilket kortet ikke var glad for, og mit kort er røget til RMA af samme grund.

Jeg har så i mellemtiden smidt pasta imellem Vreg blokken og selve kobberblokken, så nu glæder jeg mig til at få mit X1900XTkort retur fra RMA, så jeg kan få testet hvilken effekt det havde, at smide det pasta mellem alu og kobber stykke.

skougaard1

Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2006 11:15:11
Svar/Indlæg:
29/2
Ok det er ikke så meget overclocking der kunne opnåes, og jeg regner med i har god køling vand eller lign på. Jeg har ikke bedre køling end standard således er det vist ikke værd at gå efter. Mit XT kort kan klare 792 Mhz(725Mhz std) på ram og 660 Mhz(625 st) på core. Så jeg kan vist ikke forvente meget mere

DaBooM

Superbruger
Tilføjet:
02-10-2006 08:04:49
Svar/Indlæg:
65/3
jeg køre med et heatkiller vand køle hoved, som der også har en køle flade til mosfet's. Jeg tror generelt x1900 kortne er presset temlig hårdt i frekvens, det nye x1950 er jo ikke hævet i core frekvens, så jeg tror ikke man skal regne med så meget mere fra disse kort. Til slut vil jeg lige sige, at jeg er meget tilfreds med kortet, og kølehvoedet, alle spil jeg har prøvet, ser for fede ud med alle detalier sat til max, og kortet trækker dem bare uden problemer. :e :e