Tvivl: MCE2005 Roll-up2 eller MediaPortal?

Media Center d.  26. september. 2006, skrevet af Ryan^
Vist: 413 gange.

Ryan^
 
Overclocker
Tilføjet:
26-09-2006 22:11:04
Svar/Indlæg:
6/5
Hejsa!

Først og fremmest vil jeg sige at jeg er lidt ny på selve HTPC markedet!

Nu er jeg kommet i tvivl efter jeg har læst guiden om MediaPortal, om det ville være "fornuftigt" at købe MCE.

Jeg går meget op i at have original versioner. Så hvis jeg skal bruge MediaPortal skal jeg enten have en ny kopi af XP Pro eller Home Edition, som koster godt omkring 800 kr. altså cirka :P

Eller så skal jeg købe mig et MCE, hvor der selvfølgelig også er XP Pro på, den kan jeg købe for cirka 700 kr. i ny og ubrudt embelage?

Men hvad syntes i der ville være mest fornuftigt. Mit hjerte siger Microsoft, da jeg føler de har "styr" på det, men så efter jeg har læst kommentarene til guiden, er der mange der "sviner" MCE til.

Men er det virkelig så dårligt?

På forhånd Tusind tak!


B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-09-2006 22:42:42
Svar/Indlæg:
3640/1231
Jeg synes du skal købe MCE, og så installere MediaPortal på den, hvis du gerne vil forsøge dig lidt frem.

MCE er jo bare installeret på windows (det er faktisk ikke en PRO ;) ) og MediaPortal bliver bare installeret som et enkelt program.

Maskinen kører ganske glimrende med begge dele, men det er helt sikkert en smagssag hvad man kan lide. Og skal du alligevel købe Windows, så køb MCE :)



B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-09-2006 22:43:38
Svar/Indlæg:
3640/1231
Og velkommen til :D



Ryan^
 
Overclocker
Tilføjet:
27-09-2006 07:17:38
Svar/Indlæg:
6/5
Tusind tak for svaret :D

Tænkte nemlig også godt at jeg bare kunne købe MCE og få Windows med på den måde. Så det vil jeg gøre :D

- og mange tak for hjælpen :D og for velkomsten ;)