Firefox fyldt med fejl?

Litteratur d.  27. september. 2006, skrevet af cornerrage
Vist: 1004 gange.

cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2006 12:29:52
Svar/Indlæg:
3532/303
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2006 12:39:20
Svar/Indlæg:
4018/217
Jeg syntes ikke firefox køre så hurtigt som folk siger.
En af mine venner sidder også på en hurtigforbindelse og det går rigtig langsomt når han skal åbne en side.
Det eneste jeg syntes der er nice er at den fjerne reklamer.


Juvic
 
Superbruger
Tilføjet:
27-09-2006 12:47:30
Svar/Indlæg:
603/79
Så er det måske Opera man skal bruge nu... Synes også Firefox er blevet lidt langsom, i forhold til bare for nogle Firefox-generationer siden !


Walenad
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2006 12:48:40
Svar/Indlæg:
1906/25
Så bør han prøve at tweake den lidt.

Man kan gøre det 'i hånden' eller køre det lille program
faster fox.



MeLViS
 
Superbruger
Tilføjet:
27-09-2006 12:51:31
Svar/Indlæg:
113/13
Hvis min firefox står åben i et par dage med 7-8 tabs åbne.. så er den så pisse langsom og svarer ofte ikke. Det er squ iriterende.


Claus35
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2006 13:04:31
Svar/Indlæg:
5410/123
Jeg syntes at Firefox er rigtig god. Den går stort set aldrig ned og den er nem at bruge. Jeg bruger også Faster fox.
Det eneste minus, er at med mange faneblade, fylder den meget hurtigt ramene.


CoBrA1
 
Superbruger
Tilføjet:
27-09-2006 13:39:58
Svar/Indlæg:
242/25
#4

Det er også klart at den vil blive langsommere af at have 7-8 tabs åbne i flere dage, det vil da enhver browser gør, det giver da heller ingen menning at gøre det synes jeg.

:00 ?:( ?:( :x ?:(

Men lige tilbage til hovedemnet, i sammenligning browser igennem så slår FIREFOX alt hvad der på markedt lige nu, og det skulle altså siges både med hastighed og funktionalitet som må siges at ingen anden browser kan hamle op med.

:e :e :e :i :p ;) ;)



Bonghjerne
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2006 13:52:09
Svar/Indlæg:
658/48
Kom igen når du har prøvet crazybrowser CoBrA1 :D

CB FTW

Spøg til side... CrazyBrowser er lækker hurtig, stabil, med tabs og flere muligheder for plugins end FF :D


Benz
 
Superbruger
Tilføjet:
27-09-2006 14:07:04
Svar/Indlæg:
434/11
#7 Jeg tror nu ikke, at den har flere muligheder for plug-ins end Firefox.


En anden ting, som jeg læste, så bliver Firefoxs huller lappet i løbet af 1 dag, mens det ofte tager 14 dage for IE. Jeg vil da mene, at dette gør IE væsentlig mere usikker.

At der er flere fejl i FF, betyder jo heller ikke at den er mere usikker. Fejl kan godt have været mindre, og der har såvidt jeg læste, kun været en alvorlig fejl i FF det sidste år - den blev rettet dagen efter :00


BlAzKoWiCz
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2006 14:17:16
Svar/Indlæg:
2732/41
8# Firefox har et alvorlige fejl der ikke er blevet rettet efter 2 år.
http://mywebpages.comcast.net/...


--DaxTeR--
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2006 14:28:04
Svar/Indlæg:
1089/98
Synes nu firefox er den bedste browser, og vil blive ved med og bruge den.


Erroneus
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2006 14:47:59
Svar/Indlæg:
673/19
Ha ha jeg kan kun grine over sådan "undersøgelser"...

Lad os prøve at kigge lidt på de tal, ja der findes muligvis mange sikkerhedshuller i Firefox, men lad os ikke glemme at en meget stor af de huller bliver rettet inden de bliver kendt og dem som bliver kendt, som er alvorlige, bliver i gennemsnit rettet inden 1 dag, det er lavere end Opera som ellers også anses for meget sikker og naturligvis meget lavere end IE.

F.eks. er der lige nu et meget alvorligt VML exploit ude til IE, som gør bare du besøger en hjemmeside, ja så kan der bliver installeret spyware og andet skidt via en dll fil som IE bruger og der kommer først et fix den 10/10.

Og fremtiden vil byde på mere af det samme, flere fejl i Firefox og hvorfor? Fordi det er open source, det er nemlig open source's "svaghed", men så lang tid de fixer de alvorlige fejl inden for meget kort tid som de gør nu, så er det fint med mig.




Erroneus
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2006 14:52:20
Svar/Indlæg:
673/19
Rettelse til mit indlæg:

MS har faktisk i nat smidt et fix ud til det VML exploit, kan kun anbefales man får smidt ind, hvis man bruger IE. Det tog dem ca. 7 dage, som sjovt nok også er deres snit, noget bedre end de 25 som de har ligget på.

Faktisk burde alle brugere af IE takke Firefox, fordi den browser krig som Firefox har medført, har uden tvivl været med til at sætte mere fokus på IE og dens sikkerhed. Plus IE7 havde nok ikke været det som den er i dag (en udemærket browser), uden den konkurrence der kom fra FF.


Noltus
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2006 14:55:57
Svar/Indlæg:
2211/331
#6
Pas på,overdreven brug af smiley's få firesucks til at crashe



TontonE
 
Superbruger
Tilføjet:
27-09-2006 15:54:10
Svar/Indlæg:
1093/51
#6 det er faktisk bevist at Opera er den hurtigste browser, hvilket også er et af deres slogans ;) Der blev lavet en uafhængig test af de største browsere til forskellige platforme, FF, IE, Opera, Safari m.fl. Jeg har self ikke linket her...


Erroneus
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2006 16:27:22
Svar/Indlæg:
673/19
Yep 14 har ret, Opera er generalt ret hurtig, der halter FF efter.

Hvis man sammenligner IE og FF ang. hastighed, så er IE hurtigere til nogle ting og FF til nogle andre ting, men forskellene er så små, også op til Opera, at jeg ikke rigtigt ser det som noget "problem" i dag med de hurtige maskiner folk sidder på.

Iøvrigt er Firefox 2 meget meget meget bedre til dens hukommelse-styring, der er blevet fjernet et tons af memleaks, men man kan altid smide en masse plugins i som leaker og det glemmer folk :)


TontonE
 
Superbruger
Tilføjet:
27-09-2006 17:45:34
Svar/Indlæg:
1093/51


micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2006 18:25:00
Svar/Indlæg:
4120/115
Jeg fatter ikke de folk der sutter firefox så meget i røven...?
Det der giver jer jern på, må da være fordi der IKKE står M$ på den... For når det kommer til stykket, så er det sku da en elendig browser, med så ufattelig mange "dumme" fejl. Og at den skulle være hurtig, det må da kun være registreret af ignorenter!

Jeg holder helt åbenlyst på at IE er den bedste browser, og IE7 er et rigtig lovende produkt, og når de kommer af med børne sygdomende, så er jeg slet ikke i tvivl om hvad jeg vil foretrække! 😉 Og det skal ikke forstås somom jeg bare skamroser M$, men der kan da ikke være 1sek. tvivl om at IE levere den helt klart bedste kompatibilitet og redundans. Og M$ SDK integration er jo guld værd... Ved udemærket at dette ikke er standardiseret, men som bruger, så er det jo uundværeligt, det levere så maget avanceret funktionalitet udover hvad JS og CSS osv. ellers levere!

Ellers hvis man leder efter en alternativ browser (kan ikke forestille mig hvorfor? men der er jo tilsyneladende nogen som ikke bryder sig om M$...) Men så er Opera jo en meget avanceret og god browser, og hvis man ser lidt bort fra den "flotte" børnehave grafik på inputs osv. så er det faktisk en værdig browser! Og den har faktisk understøttelse for mange at de funktioner som ellers kun er IE domæne...


#18
HKB
 
Overclocker
Tilføjet:
27-09-2006 19:11:40
Svar/Indlæg:
98/37
Som bruger vil jeg sige at om man bruger Firefox eller Opera er et spørgsmål om religion. Preformance forskellen er så lille at det klart opvejes af hvilket interface man syntes bedst om. Og med hensyn til IE så er IE6 ikke noget at prale af i forhold hvad der ellers findes af browsere på markedet idag. IE7 derimod er en stor forbedring (som vi burde have fået for flere år siden?) og dét er kun takket være de browsere der hver dag tager mere og mere af IE's andel af markedet.

Da jeg arbejder som webudvikler må jeg sige at IE6 (og til dels også IE7) er noget værre gums. Diagrammet jeg har linket til her neden for er lavet som en joke men er et skræmmende godt billede af min (og mange andres) arbejdtsdag.




Microsoft mangler virkelig at få løftet deres browser op i det nye årtusinde. Og det mener jeg helt serriøst. Det kan godt være at de vandt browserkapløbet i halvfemserne ved at lave egne standarter men nu skal de lære at åbne standarter er kommet for at blive og fremgang kun kommer af beste interface og preformance.


draven
 
Superbruger
Tilføjet:
27-09-2006 20:40:55
Svar/Indlæg:
187/2
#17

Den med kompatibilitet og redundans vil jeg gerne have uddybet.
IE følger jo netop ikke standarderne. Og hvad pokker mener du med at IE leverer redundans? Og hvis et SDK kit er guld værd. hvad er Open Source så værd?



#20
P
 
Overclocker
Tilføjet:
27-09-2006 20:47:13
Svar/Indlæg:
55/4
Alle browsere er fyldt med fejl... nogle er bare langt mere iøjenfaldene og hamrende irreterende end andre :) .

Jeg har både Internet Explorer, Firefox og Opera installeret og med en genvej i quick menuen :P . Dette skyldes at jeg vælter rundt med HTML og CSS. Ingen tvivl om at IE er en udviklers største mareridt. Dens engine er så usansyndlig ustandarliseret og man bander den langt væk (ja billedet fra #18 passer egentlig meget godt :) - bortset fra at det godt kan lade sig gøre uden table-design :P)

Af hensyn til browsernes udseende så ser hverken Fx (ja det er sådan man forkorter det, lær det nu!) eller O specielt godt ud som standard (IE er for langt væk fra skønt til at jeg gider inkludere det :P). Men begge kan blive langt kønnere med et simpelt theme (bruger personligt Breeze på begge :) ).

Hvad hastigheden angår så slår Opera begge på alt hvad jeg har prøvet. Specielt opstarten er åbenlys (Opera tager omkring 1 sek mens Fx tager 5-7 sekunder hvilket jeg finder grotesk), IE tager omkring 3 (men det er jo så ow så indbygget i Windows at det næsten burde gå hurtigere :P ). Selvfølgelig er disse tider på min computer men det skal mere tages som et eksempel på forskellen.

Brugervenlighed er IE i bunden mens O og Fx er et spørgsmål om smag.

Moteren bag er IE igen håbløs, hvor O er en anelse bedre end Fx (Acid2 test anyone ;) ). Som regel når jeg koder noget der burde give mening så fungere det 99.9% af gangene i O, 95% af gangene i Fx og omkring 15% af gangene i IE...

Ja jeg farvorisere Opera. Jeg har prøvet alle browsere og havde det selv svært ved at tage springet væk fra IE... men hvor er jeg dog glad for det! Og hvor er jeg glad for at der er nogle normænd der elsker opera :P .



[G.N.U.]
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2006 03:16:27
Svar/Indlæg:
2175/21
#17 ...kommer du lige fra hol.dk eller hvad ?

det er rigtigt at i standard trim er ff ikke så hurtig som IE men det er ekstremt nemt at ændre på det. Desuden er det nemt at finde netop de plugins man mener man har brug for til FF.

Fejl bliver også rettet hurtigt, og jeg har kun problemer på netbank og microsoft update....og med IEview eller IEtab så er det problem hurtigt løst.


Ne0nfarven
 
Superbruger
Tilføjet:
28-09-2006 09:03:26
Svar/Indlæg:
286/51
#0
Fanboy ;)

Jeg sidder med både Opera og FFog har gjort det i meget lang tid. Jeg har ikke haft nogen problemer med nogen af dem og hva jeg vælger kommer an på vind og vejr, men FFhar kun vundet kampen på grund af brugervenlighed. Opera er hurtigst når jeg skal hurtigt ind og slå noget op, men FF har, for mit vedkommende, bedre brugervenlighed.
FFs genvejstaster er noget jeg bruger meget af, og er en smule bedre end operas, det er for mig ret vigtigt.

Af hensyn til Stabilitet har jeg det sværere, for som sagt har jeg ikke haft problemer endnu. Men jeg vil for alt i verden ikke tilbage til IE.


#23
P
 
Overclocker
Tilføjet:
28-09-2006 09:12:06
Svar/Indlæg:
55/4
mouse gestures >_<



SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2006 10:51:38
Svar/Indlæg:
1455/78
det er altid godt med en god browser debat :)

Jeg bruger selv FireFox, nu roder jeg selv lidt med at code hjemmesider og ja det er a pain in the ass at prøv at få noget til at virke i IE, der imod vil jeg sige at det virker hver gang i FF

http://video.google.com/videop...



#25
P
 
Overclocker
Tilføjet:
28-09-2006 18:13:44
Svar/Indlæg:
55/4
Den er så nice :D

(mangler dog Opera >_<)



#26
Benz
 
Superbruger
Tilføjet:
28-09-2006 23:02:31
Svar/Indlæg:
434/11
#9 LOL du henviser til en side, der praktisk talt er ombygget som microsoft.com. Lighederne er i hvert fald store. Det er ikke så uafhængig som du gerne vil have det til at lyde.

#17 Det der må give dig jern på, må så være at blive overfyldt med spyware takket være MS activeX. Utroligt at de ikke har fundet på noget bedre endnu. Samtidig skamroser du IE7, men alle de nye features den har fået, er direkte kopieret fra Firefox og andre browsere. Jeg nævner i flæng: tabs, mulighed for plugins, RSS feeds. MS har ikke kunne komme med noget innovativt i flere år, og de kommer først med browser, når de begynder at føle sig trængt på markedet. Siden IE 4.0 er der sgu sket meget lidt, så det er da ikke så underligt at folk er gået over til en anden browser.

Og hvis folk ikke kan finde ud af at hente fasterfox plugin til FF, så er det da klart, at den kun stadig er dobbelt så hurtig som IE. :e


cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2006 13:27:06
Svar/Indlæg:
3532/303
#22 Læs #23 ;)

Troede slet ikke der var så meget fanboy'isme på det her område, der kan man sgu bare se.


Hawski
 
Superbruger
Tilføjet:
01-10-2006 10:49:32
Svar/Indlæg:
751/42
Jeg bruger FF fordi jeg har vænnet mig til tabbed browsing, jeg kan slet ikke undvære det nu.

Og så er jeg vild med at når jeg taster på mit keyboard begynder den en tekstsøgning på siden jeg har aktiveret.

Er der nogen der ved om den feature som IE har der hedder inline autocomplete (når man taster hjemmesider, så skriver den automatisk et gæt på hvad man mener i URL'en, ikke det fis med at den giver forslag i en drop-down) også kommer til FF? Det er det eneste jeg savner fra IE...

Mvh. Uffe